vitMATINA Esti stresat? Anumite alimente te pot ajuta sa combati stresul

Oamenii care sunt sub stres constant sunt mai vulnerabili la orice, de la raceli la hipertensiune arteriala si boli de inima. Deşi exista multe moduri de a face fata, o strategie este alegerea unei alimentatii de combatere a stresului. Cititi mai departe pentru a afla modul în care o dieta te poate ajuta sa gestionezi stresul.

Alimentele pot lupta cu stresul în mai multe moduri. Un castron de fulgi de ovaz cald creste nivelul de serotonina. Alte alimente pot reduce nivelurile de cortizol si adrenalina, hormonii de stres. În cele din urma, o dieta hranitoare poate contracara impactul stresului prin sustinerea sistemului imunitar şi scaderea tensiunii arteriale.

Carbohidratii complecsi

Toti carbohidratii determina creierul sa produca mai multa serotonina. Cel mai bine este sa mananci carbohidrati complecsi, care sunt digerati mult mai lent. Cele mai bune alegeri includ cereale integrale pentru micul dejun, paine, paste şi fulgii de ovaz. Carbohidratii complecsi stabilizeaza nivelul de zahar din sange.

Carbohidratii simpli

Nutritionistii recomanda, de obicei, o alimentatie care include dulciuri şi bicarbonat de sodiu. Zaharurile simple sunt digerate rapid, ducând la o creştere a serotoninei. Dar amintiti-va sa limitati aportul de zaharuri simple şi dulciuri.

Portocale

Studiile sugereaza ca vitamina C din portocale poate reduce nivelul hormonilor de stres în timp ce consolideaza sistemul imunitar. Într-un studiu realizat la persoanele cu tensiune arteriala crescuta, tensiunea arteriala si nivelul de cortizol (un hormon de stres) au revenit la normal mai repede, atunci cand oamenii au luat vitamina C inainte de o sarcina stresanta.

Spanac

Spanacul este recomandat datorita continutului de magneziu. Prea putin magneziu poate provoca dureri de cap si oboseala. Nu va place spanacul? Încercati unele boabe de soia fierte sau un file de somon, de asemenea, bogate in magneziu. Legumele cu frunze verzi sunt o sursa bogata de magneziu.

Peşte gras

Acizii grasi Omega-3 se gasesc in peste precum somon si ton si pot preveni eliberarea hormonilor de stres şi protejeaza impotriva bolilor de inima si tulburarilor de dispozitie, cum ar fi depresia şi sindromul premenstrual.

Ceai negru

Cercetarile sugereaza ca ceaiul negru va poate ajuta sa va recuperati mult mai repede dupa  evenimente stresante. Un studiu a comparat persoanele care au baut 4 cesti de ceai pe zi, timp de şase saptamâni, cu oameni care au baut un ceai placebo. Cei care chiar au baut ceai au raportat o senzatie de calm şi au avut niveluri mai scazute de cortizol, dupa situatii stresante. Când vine vorba de stres, cofeina din cafea poate stimula hormonii de stres şi creşte tensiunea arteriala.

Fisticul

Fisticul, nucile şi alte seminte contin grasimi sanatoase. Consumul de fistic, nuci, migdale poate ajuta la scaderea colesterolului, reduce inflamatia arterelor inimii, reduce riscul de diabet zaharat şi va protejeaza împotriva stresului.

Avocado

Unul dintre cele mai bune moduri de a reduce tensiunea arteriala ridicata este de a obtine suficient potasiu – şi o jumatate de avocado are mai mult potasiu decat o banana de marime mijlocie.

Migdale

Migdalele sunt pline de vitamine utile: vitamina E pentru a consolida sistemul imunitar, plus o gama de vitamine B, care pot face organismul mai rezistent în timpul crize de stres, cum ar fi depresia.

Legume crude

Legumele crocante crude pot ajuta la combaterea stresului într-un mod pur mecanic. Rontaind telina sau morcovi acest lucru ajuta un maxilar încleştat şi poate îndeparta tensiunea.

Gustare inainte de culcare

Poate accelera eliberarea de serotonina si te ajuta sa dormi mai bine. Mesele grele înainte de culcare pot declanşa arsuri la stomac, limiteaza-te la paine prajita si gem.

Lapte

O sticla de lapte cald poate fi un remediu pentru insomnie şi agitatie. Cercetatorii au descoperit ca aportul de calciu usureaza anxietatea si schimbarile de dispozitie legate de PMS. Dieteticienii recomanda de obicei lapte degresat.

Exercitii fizice

Pe langa schimbarea dietei, exercitiile aerobice cresc circulatia oxigenului si produc endorfine – substante chimice care te fac sa te simti fericit. Pentru a obtine un maxim de beneficii ar trebui sa dedici 30 de minute pentru exercitii aerobice de trei-patru ori pe saptamâna.

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Articole similare:

  1. Stresul la locul de munca va poate ajuta sa reduceti dependenta de nicotina
  2. vitMATINA Cauzele si tratamentul laringitei. Remedii care nu te vor ajuta sa-ti recapeti vocea
  3. vitMATINA “Mi se rareste parul!” Este stresul o cauza?
  4. INTERVIU Dr. Lacramioara Petrescu, medic cardiolog: “Alimentatia nesanatoasa este un factor de risc ce duce la aparitia bolilor cardiovasculare”. Alimente recomandate si alimente interzise pentru buna functionare a inimii
  5. vitMATINA Ce alimente pot fi consumate pentru ameliorarea acneei?

Tags: ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !