vitMATINA Cum scapam de singuratate? Cercetatorii de la UCLA recomanda meditatia

Sentimentul de singuratate a fost legat de un risc crescut de boli de inima, Alzheimer, depresie si chiar moarte prematura. Dezvoltarea de tratamente eficiente pentru a reduce sentimentul de singuratate la persoanele adulte mai in varsta este esentiala, insa eforturile anterioare de a gasi un tratament au avut un succes limitat. Ce putem face?

Cercetatorii de la UCLA spun ca un program de meditatie simpla de doar opt saptamani a redus sentimentul de singuratate, la adultii în varsta. Mai mult, stiind ca singuratatea este asociata cu cresterea proceselor inflamatorii care duc la o varietate de boli, cercetatorii au constatat ca aceasta forma de meditatie a redus semnificativ expresia genelor inflamatorii, conform Science Daily.

In editia online a revistei Brain, Behavior and Immunity, autorul studiului Steve Cole, profesor de medicina si psihiatrie la UCLA a aratat ca programul de meditatie pe baza de reducere a stresului (MBSR), care învata mintea sa fie pur si simplu atenta la prezent si sa nu ramana ancorata în trecut sau sa se proiecteze în viitor, a redus cu succes sentimentele de singuratate.

Cercetatorii au spus, deasemenea, ca MBSR a modificat genele si markerii inflamatorii, inclusiv markerul proteina C-reactiva (CRP) si un grup de gene reglementate de factorul de transcriere NF-kB. CRP este un potential factor de risc pentru boli de inima si NF-kB este un semnal molecular care activeaza inflamatia.

“Munca noastra prezinta prima dovada care arata ca o interventie psihologica care reduce sentimentul de singuratatea, scade deasemenea si expresia genelor pro-inflamatorii”, a spus Cole. “Daca acest lucru ar fi cercetat mai mult, MBSR ar putea fi un instrument valoros pentru a îmbunatati calitatea vietii persoanelor în varsta.”

In cadrul studiului, 40 de adulti cu varste cuprinse între 55 si 85 au fost impartiti aleator in doua grupuri. Un grup care a meditat si un grup de control care nu a meditat. Toti participantii au fost supusi initial unei evaluari cu ajutorul unei scale pentru a stabili nivelul sentimentului de singuratate si le-au fost prelevate probe de sange pentru a masura expresia genelor si nivelurile de inflamatie.

Cei din primul grup au participat doua ore pe saptamana la sedinte de meditatie unde au invatat tehnici de respiratie, atentie, constientizare si au meditat cate 30 de minute acasa.

Primul grup a raportat un sentiment de singuratate redus, iar testele lor de sange au aratat o scadere semnificativa e expersiei genelor legate de inflamatie.

“Aceasta cercetare a avut un esantion mic, dar rezultatele au fost foarte incurajatoare”, a declarat Dr. Michael Irwin, un profesor de psihiatrie la UCLA, “si se adauga unui corp de cercetari care arata beneficiile tehnicilor meditative, inclusiv Tai Chi si yoga.”

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Articole similare:

  1. vitMATINA Meditatia te face mai creativ
  2. vitMATINA 94% dintre medicii de familie recomanda pacientilor vaccinarea anti HPV
  3. vitMATINA Cum scapam de balonare?
  4. vitMATINA Cercetatorii au gasit o modalitate de a inlocui pana la 50% din continutul de grasime din ciocolata cu suc de fructe
  5. vitMATINA Cum scapam de insolatie?

Tags: ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !