vitMATINA Cum incepi o zi sanatoasa: Fructe sau suc de fructe la micul dejun?

Ce mancam la micul dejun / Foto: Photoxpress.com

Prima masa a zilei ar trebui gandita si calculata astfel incat sa iti confere doza de energie necesara pentru a te pune in functiune si a te mobiliza pentru o jumatate de zi. Majoritatea imaginilor folosite pentru a ilustra un mic dejun au in centrul atentiei un pahar mare de suc de fructe, in general de portocale. Este aceasta bautura cea mai buna pentru a deschide ziua? Daca da, ce mai punem pe langa? Daca nu, cu ce o inlocuim?

Comenteaza aceast subiect pe Forumul MedLive.ro.

Sucul de fructe proaspat, facut in casa, pastreaza multe dintre calitatile fructului crud. Numarul de calorii si cantitatea de vitamina C continute de suc sunt egale cu cele din fruct. Atentie insa, vitamina C din suc se distruge la contactul cu aerul si cu lumina, prin urmare, se recomanda ca sucul sa fie proaspat stors din fructe, informeaza Doctissimo citand Centru francez de cercetare si informatii nutritionale.

Pe de alta parte, sucul e mai sarac in betacaroten (provitamina care odata ajunsa in corpul uman se transforma in vitamina A ) si in fibre decat fructul. Prin urmare, specialistii nu recomanda inlocuirea completa a fructelor cu sucul acestora. Poate ca un mar pe zi tine, intr-adevar, medicul departe.

De retinut si faptul ca, indiferent de calitatile nutritive ale fructelor sau sucului acestora, ele nu pot inlocui alte alimente ce trebuie sa isi gaseasca loc in farfuria de la micul dejun ci mai degraba le insotesc. Astfel, daca fructele sau sucurile de fructe nu sunt obligatorii in meniul de dimineata, cerealele si lactatele sunt.

In cadrul unui interviu acordat HotNews.ro, Dr. Violeta Stolea, medic specialist in diabet si nutritie, recomanda persoanelor sanatoase un mic dejun format dintr-un “produs lactat care poate fi iaurt, branza, o cana de lapte alaturi de cereale sau pur si simplu alaturi de doua felii de paine”. Peste zi, doamna doctor Stolea ne recomanda un iaurt sau un fruct la gustari iar la pranz o portie de carne alaturi de garnitura (paste, cartofi, orez) si o salata de legume. Masa de seara poate repeta intr-o mai mica masura masa de pranz.

Autor: Redactia MedLive.ro

Citeste in fiecare dimineata vitMATINA si afla cateva sfaturi scurte care te vor ajuta sa iti mentii starea de sanatate.

Articole similare:

  1. Micul dejun – pe scurt despre o masa… mare
  2. vitMATINA Cafea vs. cafea cu lapte: Care bautura e mai sanatoasa pentru tine?
  3. Presedintele Sony, Michael Lynton: Inlocuirea popcornului cu salate de fructe si iaurt, in salile de cinema, ar reduce obezitatea
  4. Cum sa urmam o dieta sanatoasa, eficienta si…constienta? Despre cele patru etape ale dietei sanatoase cu dr. Alin Popescu
  5. vitMATINA Cand facem sport, dimineata sau seara? Dilema sportivului de ocazie

Tags: , , , , , , , ,

6 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Skywalker
    Publicat la data de 5.4.2011, ora 10:01 am

    D-na doctor nu stie ca acest aliment numit carne ar trebui eliminat din alimentatia unui om care se vrea sanatos? Si ca absolut toate substantele nutritive pe care aceasta le contine se gasesc in produsele de origine vegetala? Cum sa recomanzi carne cand se stie f bine ca acest aliment este una din cauzele bolilor cum ar fi cancerul si multe altele? Pacat ca nici in ziua de azi, cu toate informatiile pe care le avem despre corpul uman, noi inca ne mai hranim ca in evul mediu cu CARNE. Si sa fie si de porc, pt ca altfel nu e gustoasa.

    • Comentariu scris de -Myth-
      Publicat la data de 5.4.2011, ora 10:31 am

      Arata-mi si mie un om sanatos “tun” si plin de energie care mananca doar ierburi. Doar acu 2 saptamani era un articol despre un cuplu de francezi care si-au omorat copilul de 11 luni din cauza ca erau vegetarieni convinsi.

  2. Comentariu scris de Idioteque
    Publicat la data de 5.4.2011, ora 10:51 am

    Ia sa vad si eu un studiu care arata [b]cauzalitate[/b] intre consumul de carne si cancer [...]. Atentie, am zis cauzalitate nu corelatie, cea din urma nu dovedeste nimic. Deci nu se stie nimic despre asta, ai fost indus in eroare ;)

    Carnea este un aliment IDEAL in alimentatie cum a fost de zeci, sute, mii si zeci de mii de ani. Problemele de sanatate s-au accentuat in ultima suta de ani cand au fost introduse drept “sanatoase” grasimile-trans, alimentele pline de zaharuri si in general a fost blamata folosirea grasimilor animale in defavoarea cerealelor.

    Eu ma intreb cum doamna doctor poate recomanda paine sau cereale ca mic dejun sanatos avand in vedere efectul devastator al glutenului/anti-nutrientilor din cereale!
    [Comentariu editat de MedLive.ro]

    • Comentariu scris de Idioteque
      Publicat la data de 5.4.2011, ora 11:22 am

      Multumesc de editare :-) . Ma aprind putin cand citesc ca “se stie” fara nici cea mai mica dovada stiintifica. Doar “se stie” nu, de ce-am mai cerceta?!

  3. Comentariu scris de Idioteque
    Publicat la data de 5.4.2011, ora 10:59 am

    O, da, ratasem ultima parte cand recomanda ca garnitura paste, orez, cartof, cele mai proaste alegeri posibile pt asa ceva. De ce nu ardei, brocoli, conopida, salata, rosii, dovlecei, pastai, castraveti, varza si lista poate continua pe inca vreo 30 de randuri.

  4. Comentariu scris de elena
    Publicat la data de 13.11.2014, ora 8:49 am

    Buna ziua, as dori sa stiu daca in cadrul clinicii derma life exista posibilitatea reala a unui examen la nivelul scalpului, Ma confrunt cu o cadere destul de masiva a parului mai ales on partea frontala. Cel mai curios lucru e ca pe toata zona responsabila se manifesta o senzatie de usoara mancarime(refuz sa cred ca e doar impresie si senzatie psihica cum mi s-a mai spus)
    Am fost la dermatolog si fara consult local doar in urma acuzatiilor mele de pirdere masiva a firelor de par mi-a recomandat un sampon si…… rabdare. Imi doresc sa stiu cel putin daca este o afectiune sau….
    Multumesc mult, astept sfatul dumneavoastra
    Cu stima, Elena Ududec



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !