vitMATINA Ce se intampla daca manacam prea sanatos, multe fructe si legume?

Poate parea surprinzator, dar este posibil sa mancati prea multe alimente sanatoase, conform dieteticianului Brooke Schantz de la Loyola University Health System. “In timp ce fructele sunt hranitoare, prea multe pot duce la cresterea in greutate”. Cheia este sa va amintiti sa controlati marimea portiilor alimentelor pe care le consumati”, a spus Schantz, conform ScienceDaily.

Schantz a raportat ca supraalimentarea cu hrana sanatoasa este usor de facut, dar aceleasi reguli se aplica atat la mancarea sanatoasa, cat si la cea nesanatoasa. Greutatea fluctueaza pe baza unui concept principal- energia primita versus energia consumata. Daca aportul caloric este mai mare decât totalul de energie consumat intr-o zi, veti câstiga în greutate. Daca este mai mic, vei pierde in greutate.

“Am avut pacienti care spun ca nu stiu de ce nu pierd in greutate”, a spus Schantz. “Apoi au spus ca mananca fructe toata ziua. Sunt aproape întotdeauna socati când le recomand sa se uite la cantitatea de mancare consumata, chiar daca este sanatoasa.”

Exista totusi o exceptie. Legumele care nu contin amidon nu prea se pot manca in exces decat daca sunt însotite de calorii inutile, de la sosuri, brânzeturi si unt. Acest lucru se datoreaza continutului ridicate de fibre si apa din aceste legume corelat cu capacitatea de intindere a stomacului. Legumele care ar trebui consumate in cantitati limitate sunt cele bogate in amidon, cum ar fi mazarea, porumbul si cartofii, sugereaza Schantz.

Alimentele care sunt etichetate ca fiind fara grasimi sau cu continut scazut de grasimi sunt un alt motiv de îngrijorare.

“Oamenii tind sa manance prea multe “alimente sanatoase”, a spus Schantz. “Chiar daca eticheta ar putea spune ca un produs alimentar are un continut scazut de grasimi sau este fara grasimi, trebuie sa consumi o canitate moderata, nu in exces. Alimentele care au astfel de etichete pot avea, de fapt, mult zahar sau multe calorii.”

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Articole similare:

  1. vitMATINA Ce se intampla daca iei pastila cu apa minerala, suc sau alte lichide?
  2. vitMATINA Cum incepi o zi sanatoasa: Fructe sau suc de fructe la micul dejun?
  3. Dr. Rodica Cibea, medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice: “Nu trebuie sa plecam de la idea ca, daca postim, este automat sanatos”
  4. Cate cezariene sunt prea multe?
  5. vitMATINA Cele mai multe suplimente pentru slabit nu sunt eficiente

Tags: ,

11 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de ...
    Publicat la data de 30.7.2012, ora 9:50 am

    unde s-a ajuns si cu idiotenia politically correct. Cum sa existe “prea sanatos”??? Exista sanatos si tot ce nu e sanatos e “nesanatos”, “daunator”, samd. Prin definitie “sanatos” reprezinta varianta optima si nu poate avea adverbul “prea” agatat de el decat daca-i doresti raul persoanei. Nu mai spun ca fruntele in sine nu sunt panaceu: sa va amintesc ca majoritatea cucurbitaceelor sunt usor otravitoare si afecteaza ficatul? Ca multe fructe sunt acide si pot afecta stomacul? samd, samd

    • Comentariu scris de M.C.
      Publicat la data de 2.8.2012, ora 1:20 pm

      Mult prea fericitule, gramatica limbii romane nu este pentru oricine

  2. Comentariu scris de bebe
    Publicat la data de 30.7.2012, ora 10:45 am

    Multe fructe sunt dulci si consumate in exces aduc fibre dar si ..multe calorii…deci atentie!

  3. Comentariu scris de ana
    Publicat la data de 30.7.2012, ora 10:51 am

    este cel mai absurd articol pe care l-am citit in ultima vreme.

    • Comentariu scris de Carmen
      Publicat la data de 30.7.2012, ora 11:47 am

      Este cel mai absurd comentariu pe care l-am citit în ultima vreme.
      Hai bagă-n tine cartofi și fructe (în special d-alea dulci) și vezi cum faci 100kg.

      • Comentariu scris de cornel
        Publicat la data de 30.7.2012, ora 2:37 pm

        Este cel mai absurd raspuns la un comentariu pe care l-am citit in ultima vreme. Te rugam… inapoi la Cancan.

        • Comentariu scris de Mihai
          Publicat la data de 6.1.2016, ora 1:01 am

          Este cel mai absurd raspuns la un comentariu dat la alt comentariu pe care l-am citit de cand am invatat sa citesc.

  4. Comentariu scris de Olivian BREDA
    Publicat la data de 30.7.2012, ora 7:47 pm

    Consumul de fructe poate duce la:
    a. Obezitate.
    b. Creșterea trigliceridelor (grăsimi).
    c. Probleme cu dinții.

    Detalii:
    http://www.mediafax.ro/stiinta-sanatate/excesul-de-fructe-poate-fi-o-cauza-a-aparitiei-obezitatii-5730346

    • Comentariu scris de Mens Sana
      Publicat la data de 30.7.2012, ora 9:31 pm

      Ai uitat sa precizezi ce cantitate trebuie sa mananci ca sa ajungi “obez” din fructe…

      Un articol de pe internet care citeaza dintr-un alt ziar nu e tocmai o sursa credibila.

    • Comentariu scris de infarfurie
      Publicat la data de 30.7.2012, ora 9:35 pm

      De acord cu Olivian. Excesul de fructe in particular si de fructoza in general poate duce la cele 3 probleme mentionate. As adauga si colesterol marit.

      Totusi asta nu inseamna ca trebuie sa mancati alimente nesanatoase (al caror efect negativ este si mai pronuntat), un kilogram de fructe proaspete de sezon va fi intotdeauna preferabil unui kilogram de prostii procesate (foetaje, margarina, gemuri, “pernute” viva, cereale etc.).

      Ci doar ca e bine sa nu exagerati cu alimentele dulci.

  5. Comentariu scris de Mens Sana
    Publicat la data de 30.7.2012, ora 9:41 pm

    ///

    Regimul de viata nu consta NUMAI din alimentatie. Normal ca daca stai toata ziua pe scaun te poti ingrasa si daca mananci “sanatos”.

    Prin “mancare sanatoasa” se refera probabil si la semipreparate, sucuri etc. pt ca fructele si legumele nu au “eticheta”. Deci e vorba de alimente CONSIDERATE sanatoase, nu numai de fructe si legume.



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !