vitMATINA Am cumparat o casa pentru ca mirosea a copilarie. Marketingul olfactiv sau cum ajuta mirosul la cresterea vanzarilor

Mirosul, direct legat de memorie / Foto: Dreamstime.com

Uneori ne-avertizeaza asupra pericolelor, alteori ne trimite in trecut, pentru a retrai senzatii sau intamplari uitate: un Craciun din copilarie, floarea preferata a mamei, cea mai buna paine facuta de bunica etc. Datorita mirosului, apreciem bautura, iubim mancarea sau ne cumparam casa. Cum ne ameteste marketingul olfactiv?

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Vazul nu este singurul simt implicat in strategiile de marketing. Starnirea atentiei, a emotiilor sau a amintirilor prin miros este o metoda pe care multe companii o folosesc pentru a sadi in subconstientul consumatorului dorinta de a cumpara un produs. De la constructorii de masini la agentii imobiliari, de la magazinele alimentare la firmele care vand produse eco, mirosul poate fi o cale de a modifica comportamentul creierului si implicit al consumatorului.

O simpla aroma pe care nasul o adulmeca rapid intr-un imobil oarecare este de-ajuns pentru a ne trimite in calatorie. Imagini si sentimente din trecut se regrupeaza pe neasteptate si, pret de cateva secunde, retraim evenimente placute care ne creeaza o senzatie de siguranta si armonie ce persista.

Agentii imobiliari se folosesc de marketingul olfactiv pentru a-i face pe clienti sa se hotarasca mai repede. Arome speciale care induc relaxarea, linistea sau armonia pot altera simturile si influenta decizia de cumparare a unui imobil.

Proprietarii de magazine sau constructorii de masini folosesc si ei aceasta tehnica pentru a induce o anumita stare de spirit sau pentru a genera anumite impresii. Exista companii care au incercat sa dezvolte un „miros brand” pe care clientii sa-l asocieze cu firma, asa cum fac cu un logo.

Atunci cand receptorii olfactivi sunt stimulati, ei trimit impulsuri catre creier. Calea aceasta este direct conectata la sistemul limbic, partea creierului care gestioneaza emotiile. O bucata de otel ne lasa indiferenti, insa o simpla aroma ne poate trimite inspre lumea si vremea copilariei. Puternic legat de memorie, mirosul starneste senzatii uitate sau sentimente trecute: mirosul bradului de Craciun, mirosul marii, mirosul pamantului dupa ploaie sau al ierbii intr-o zi de primavara cand singura grija era jocul.

Asadar, daca ati hotarat sa cumparati ceva fara sa va dati seama cand si de ce, poate mirosul este cel care, de undeva din subconstient, v-a dictat sa faceti pasul.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va aduce sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Articole similare:

  1. vitMATINA Patru modalitati de a-ti face casa mai curata si mai sanatoasa
  2. vitMATINA Ce mananci pentru a-ti imbunatati si a-ti mentine memoria
  3. Solutiile de curatare, printre cele mai mari pericole din casa pentru un copil mic. Primul ajutor in caz de intoxicatie
  4. INTERVIU Dr. Catalina Dumitrescu, psihoterapeut: “Tatii tind sa se implice tot mai mult in cresterea copilului”. Sunt barbatii inzestrati pentru acest rol?
  5. Vasile Barbu, presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor: “Prezenta pacientului la medic este interpretata acum ca data statistica la cresterea morbiditatii”

Tags: , , , , , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !