VIDEO INTERVIU Dr. Oncescu Lucian: Deviatia de sept se trateaza numai chirurgical. Nu exista un medicament care aplicat in nasul unui om sa-i indrepte cartilajul sau portiunea osoasa a septului care este deviata

Deviatia de sept este o modificare a pozitiei septului nazal care are o portiune anterioara formata dintr-un cartilaj si o portiune posterioara formata dintr-o lamela osoasa. Cand pozitia lui este paramediana, aplecat catre stanga sau catre dreapta poate sa apara sindromul obstructiv nazal si deviatia de sept care este una din cauzele sindromului obstructiv nazal. Dr. Oncescu Lucian, medic primar ORL vorbeste intr-un interviu acordat MedLive.ro despre cauzele si simptomele deviatiei de sept, cum se trateaza, ce este septoplastia si managementul durerii in interventiile care corecteaza deviatia de sept.

Respiratia nazala este de fapt respiratia fiziologica, respiratia normala. Respiratia nazala este foarte importanta pentru ca aerul respirat prin nas suporta niste modificari inainte ca el sa fie introdus in plamani, in caile respiratorii inferioare. Aerul este incalzit, este purificat si este umidificat, lucruri esentiale pentru calitatea aerului respirat. Aceste modificari ale aerului nu se produc printr-o respiratie orala. Deci, orice cauza care produce o disfunctie a respiratiei nazale trebuie sanctionata terapeutic.

Este periculoasa?

Deviatia de sept nu este neaparat periculoasa, este cu o incidenta destul de mare in populatie, 70-80% din oameni au deviatii de sept, dar are niste consecinte destul de neplacute atunci cand este foarte obstruanta. De ce? Pentru ca poate sa aduca niste complicatii, in afara de disconfortul cauzat de faptul ca nu respiram suficient pe nas, poate sa duca la aparitia sinuzitelor sau sa le intretina pe cele deja aparute. Poate sa duca la tulburari de auz pentru ca noi prin nas ventilam si urechea si o ventilatie buna a urechii duce la un auz normal, iar o lipsa de ventilatie corecta pe una din nari duce la o tulburare auditiva pe nara de aceeasi parte. Poate sa mai duca la dureri de cap cronice, care nu intotdeauna au o cauza precizata si mergand in cautarea diagnosticului se ajunge si la faptul ca exista aceasta deviatie de sept care poate fi intr-adevar una din cauzele durerilor de cap.

Cum se pune diagnosticul?

Pacientul se prezinta cu o disfunctie respiratorie, nu respira bine pe nas. Multi dintre pacienti au acest disconfort indeosebi noaptea, cand se mai adauga anumite tulburari de circulatie in mucoasa nazala si se accentueaza disfunctia respiratorie. Plecand de la ceea ce spune pacientul se consulta nasul. Se constata printr-o inspectie intranazala care poate fi la vedere directa si acum foarte mult se foloseste examinarea endoscopica, deci se poate vedea pe un monitor. Se inspecteaza morfologia interna a nasului si se constata ca acest sept are o pozitie in afara liniei mediane a capului.

Cauzele deviatie de spet

Cauzele cele mai frecvente deviatie de sept pot fi:

  • posttraumatice – un traumatism cunoscut sau necunoscut de catre pacient, daca este in copilarie de multe ori este un traumatism despe care pacientul nu mai are amintiri,
  • dezvoltare a nasului disproportionata, ceea ce face ca acest sept nazal sa-si continue cresterea dupa ce piramida nazala si-a oprit cresterea si atunci nu mai are spatiu suficient si creste curbat.

Simptome

  • Obstructia nazala, pacientul spune: ‘nu respir bine prin nas’, fie pe o nara, fie pe amandoua, dar cel mai frecvent este o tulburare respiratorie unilaterala
  • Durerea de cap dupa ce s-au epuizat celelalte cauze care au fost cautate prin alte specialitati. Se rezolva deviatia de sept si de cele mai multe ori se rezolva si suferinta pacientului.
  • Tulburari de auz -pacientii care au suportat mult timp aceasta deviatie de sept si au ajuns la momentul in care disfunctia respiratorie a afectat si urechea.

Cum se trateaza?

Deviatia de sept se trateaza numai chirurgical. Nu are tratament medical. Nu exista un medicament care aplicat in nasul unui om sa-i indrepte cartilajul sau portiunea osoasa a septului care este deviata. Interventiile se fac cu anestezie generala. De foarte multe ori se fac asistate endoscopic pentru a vedea si alte detalii ale nasului in timpul operatiei si este o interventie oarecum de rutina, care nu dureaza mult, se rezuma la 30 de minute si totul intra in normal.

Septoplastie si deviatie de sept

Septoplastia este procedura prin care noi corectam pozitia septului fara a rezeca foarte mult din el. Este o interventie complementara folosita de multe ori in rinoplastie. Sunt pacienti care vor sa isi modifice forma nasului, dar au si o tulburare respiratorie si atunci lucrurile se rezolva impreuna. Se face o echipa medic ORL cu medic plastician.

Se rezolva problema septului, deci se repozitioneaza septul intr-o pozitie mediana- aceasta ar fi plastia septului nazal sau septoplastia si apoi se trece la timpul doi, timpul estetic in care medicul estetician rezolva aspectul exterior al nasului

Manegementul durerii in interventiile pentru deviatie de sept

Incepe cu pregatirea preoperatorie. Pacientul trebuie abordat si din punct de vedere psihic.

Dupa aceasta etapa pacientul este pregatit cu anumite medicamente, in etapa preoperatorie imediata pentru a fi detasat de acea angoasa, de acel stres care inseamna pentru oricine intrarea intr-o sala de operatie, mai ales cand stii ca te asteapta un somn indus.

Apoi durerea este exclusa prin anestezia generala. La trezire, apare durerea, dusmanul numarul unu al fiecarui om pentru ca majoritatea pacientilor merg la doctor avand ca prim motiv durerea, indiferent unde este ea localizata.

Exita pasul 3 dupa operatie cand se aplica medicamente, oral, intravenos sau intramuscular, depinde de pacient, pentru a-l indeparta pe om cat mai mult de durere, pentru ca nici increderea nu se va risipi, pacientul va vedea ca cineva se ocupa de el, are grija de suferinta lui.

Articole similare:

  1. vitMATINA Cum ajuti un copil care are nasul infundat sa doarma mai bine – sfaturi practice
  2. vitMATINA Este bine sa-i dai lapte unui copil care vomita?
  3. vitMATINA Cercetatorii au descoperit un nou medicament care poate bloca dependenta de morfina si heroina
  4. Un studiu clinic efectuat in 32 de tari, incluzand Romania, arata ca un nou medicament pentru tratarea diabetului de tip II este sigur si eficient
  5. Marturia unui ipohondru: Daca ma doare mana ma gandesc ca sunt in pragul unui atac de cord

Tags: , , ,

42 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Petrica
    Publicat la data de 9.11.2012, ora 12:36 pm

    Recent am fost operat, septoplastie+turbinoplastie si vreau sa spun, celor care au probleme de sanatate de acest tip, ca se merita. Schimbarea este ft. mare, respir perfect acum, e o alta viata. Insa, primele 3-4 zile dupa operatie sunt cumplite: o presiune ft mare la nivelul capului, ceva dureri, disconfort datorat tampoanelor plasate in nas, etc. Pe ansamblu, recomand celor suferinzi sa nu ezite.

  2. Comentariu scris de Mihai
    Publicat la data de 9.11.2012, ora 1:53 pm

    Am fost operat acum cateva luni de dl. doctor Oncescu. Mi-a lasat o impresie foarte buna, atat profesional cat si uman. In privinta operatiei (extirparea unui chist si corectarea deviatiei de sept) pot spune ca am fost foarte multumit de rezultat. Clinica Medlife din Brasov e bine pusa la punct, merita sa mergi acolo daca iti permiti financiar.

  3. Comentariu scris de angela
    Publicat la data de 9.11.2012, ora 2:23 pm

    va rog sa-mi spuneti cat costa o interventie chirurgicala pt deviata de sept?
    multumiri,

    • Comentariu scris de Razvan
      Publicat la data de 11.11.2012, ora 4:19 pm

      Nu costa nimic sa te operezi de deviatie de sept atata timp cat esti salariat, student sau pensionar. Te poti opera in Bucuresti la spitalul de ORL de langa spitalul Panduri, Bucuresti.

      Cum te simti dupa operatie:
      -prima zi si prima noapte sunt cumplite, foarte mult disconfort cauzat de acele tampoane si dureri de cap plus ameteli cauzate de anestezie. Am cerut sa mi se injecteze calmant in timpul noptii. Este posibil sa vomati din cauza sangelui ajuns in stomac in timpul operatiei.
      -a 2-a zi tampoanele respective trebuie scoase, doare destul de tare deoarece sunt foarte groase si foarte lungi, sangerezi destul de mult timp pe gat si pe nas, cam o ora dupa ce ti le-a scos. Dupa ce tampoanele sunt scoase vei incepe sa te simti mai bine
      -a 3-a zi daca te simti mai bine, poti pleca acasa, insa trebuie revenit la doctor in fiecare zi pentru introducerea meselor si curatarea nasului
      -a 5-a zi se scoate firul, dupa ce firul este scos vei simti mult mai putin presiune la nivelul nasului si te vei simti si mai bine. Doare putin cand se scoate firul.
      -te vei simti mai bine cu fiecare zi care treece cu mentiunea ca trebuie sa treci pe la doctor in fiecare zi timp de o saptamana de la operatie pentru a iti curata nasul folosind mesele
      -a-7a zi, sangerarea ar trebui sa fie deja aproape inexistenta.

      De mentionat ca de obicei, odata cu operatia deviatiei de sept se face si operatie de scurtare a cornetelor iar daca aveti polipi se va face si operatia de polipi. Astfel, daca vreti sa faceti operatie de deviatie de sept, este foarte probabil sa faceti 3 operatii in 1(deviatie de sept, polipi si scurtarea cornetelor nazale).

      Eu sunt cam la a 4-a saptamana de la operatie, respir destul de bine, ma doare nasul doar daca il strang, il pot atinge fara sa ma doara e destul de ok. Nu mi se pare ca aud mai bine, desi aveam si aceasta problema. Sforai destul de tare, doctorul a zis ca mai dureaza pana se vindeca total si ca ar fi normal.

      Nu stiu cum este cu spaga, nu am dat niciodata si sunt total impotriva acestui lucru.

      • Comentariu scris de ionel
        Publicat la data de 15.11.2012, ora 11:37 am

        Salut, la ce doctor ai fost la panduri, ca vreau sa ma internez si eu saptamana viitoare sa scap si eu de problema asta, mersi, i dul meu e allstefans

  4. Comentariu scris de Gavriluta Mircea
    Publicat la data de 9.11.2012, ora 2:46 pm

    Buna ziua
    Vreau sa va intreb daca apa de mare (ex Sterimar spray nazal) se poate folosi regulat si nu afecteaza sau irita mucoasa nazala
    Observ ca ma ajuta si imi degaja caile respiratorii
    Multumesc

  5. Comentariu scris de Mama Dolores
    Publicat la data de 9.11.2012, ora 2:48 pm

    As dori sa il intreb pe domnul doctor ceva “tangential”. Amandoi copiii mei de 12 si 5 ani au nesansa unui miros neplacut, uneori foarte puternic, in jurul nasului. Misrosul pare sa fie asociat cu o stare de raceala, de infectie, de nas infundat care insa nu curge/nu poate fi curatit. Baiatul meu -12 ani a fost operat de polipi iar doctorul care l-a operat a spus ca trebuie urmarita evolutia lui, fiind posesor de ereditate cu deviatie de sept. Fetita mea – 5 ani nu e o pacienta deloc cooperanta, asa ca nimeni nu stie ce e in nasucul ei. insa mirosul ei e chiar mai puternic decat la baiat. Mie imi sant tare dragi mirosurile lor, ca sunt mama lor care ii iubeste, insa imi imaginez ca persoanele straine care se apropie de ei suficient de mult nu ingragesc ca si mine aceste mirosuri.
    Poate domnul doctor imi spune parerea dumnealui despre aceasta situatie, ce poate genera mirosul acela si ce ar trebui facut ca sa scapam de el.
    Multumesc!
    Cu stima,
    mama Dolores

  6. Comentariu scris de daniel
    Publicat la data de 28.1.2013, ora 8:08 pm

    vreau as stiu cat costa o operatie fara interventie plastica???

  7. Comentariu scris de dan zamfir
    Publicat la data de 31.1.2013, ora 5:38 pm

    Nu am asigurare, as dori sa stiu cit costa cu totul operatia asta de corectare a septului, , operatie plus stat in spital.
    Multe multumiri
    D Zamfir

  8. Comentariu scris de Ionescu Vlad
    Publicat la data de 9.2.2013, ora 6:43 am

    Rog sa mi se comunice care este costul interventiei chirurgicale in cazul deviatiei de sept(sunt asigurat medical la Casa OPSNAJ).
    Multumesc

  9. Comentariu scris de elena
    Publicat la data de 14.2.2013, ora 5:24 pm

    acum 2 zile m-am operat de deviatie de sept, anestezia totala este obligatorie, dupa trezire urma-eaza 24 de ore de dureri cumplite,dupa scoaterea meselor din nas durerile se reduc iar a treia zi e totul ok. VA SPUN ADEVARUL. cautati un medic nub, platiti bin si totul o sa iasa ca la carte. costuri 100 lei anestezista si 700 medic. BAFTA!

    • Comentariu scris de Radu Mirela
      Publicat la data de 23.2.2013, ora 4:47 am

      Si eu trebuie sa ma operez.Imi poti spune la cine te-ai operat,Elena?

  10. Comentariu scris de ionut c
    Publicat la data de 7.3.2013, ora 4:43 pm

    Buna,
    Unde te-ai operat si la ce medic?
    Multumesc

  11. Comentariu scris de postolache mihai
    Publicat la data de 8.3.2013, ora 10:25 pm

    buna seara,ma numesc postolache mihai am 17 ani si jumatate sunt din provincie mai exact din craiova si vreau sa va spun ca acum 3 luni,mai exact pe 12.12.2012 m-am operat de deviatie de sept in Bucuresti la domnul dr.Mocanu Constantin…aveam probleme mari cu respiratia…simteam ca ma sufoc,de aceea interventia chirurgicala a fost zic eu-necesara…1000 de euro operatia+100 de euro anestezist…in fine…operatia a decurs bine,recuperarea normala zic eu,cum am vazut la majoritatea…multi vad ca dupa operatie se simt extraordinar.Si eu mi-am pus foarte mari sperante in aceasta operatie..nu vroiam decat SA SIMT SI EU CUM E SA RESPIRI BINE…insa surpriza:nasul meu este in continuare infundat si nu stiu de ce…cam de 1 luna de zile incoace sunt foarte suparat…nu respir deloc cum ma asteptam si sincer sunt foarte dezamagit…As vrea si eu daca se poate,va rog frumos,sa ma ajutati si pe mine…cu un sfat,o parere…nu stiu,cu ceva…care sa fie problema?:(

    • Comentariu scris de elena c
      Publicat la data de 3.4.2013, ora 10:46 pm

      eu am fost operata acum o saptamana de domnul dr Mocanu bogdan fiul dn-lui Constantin si ma simt f bine respir numai pe nas. incearca la el si vezi ce iti zice e o persoana care stie sa comunice cu pacientii un doctor excelent il recomand cu caldura

      • Comentariu scris de postolache mihai
        Publicat la data de 27.5.2013, ora 1:25 pm

        postolache mihai dragos este numele meu..cautati-ma va rog pe fb,as vrea sa discut cu d-voastra

        • Comentariu scris de elena c
          Publicat la data de 11.6.2013, ora 11:26 pm

          scuze abia acum am vazut mesajul. pe fb am gasit o groaza de postolache mihai deci nu stiu care dintre ei esti da-mi mai multe detalii

  12. Comentariu scris de postolache mihai
    Publicat la data de 8.3.2013, ora 10:29 pm

    P.S:imi simt nasul greu,uscat,aerul nu intra bine in plamani si de aceea am mereu tendinta sa trag aer profund in piept ca sa acopar deficitul…:(

  13. Comentariu scris de Mia
    Publicat la data de 17.3.2013, ora 8:14 pm

    Sant interesata de costul unei interventii chirurgicale pentru deviatie de sept si aspect exterior al nasului.

  14. Comentariu scris de cami
    Publicat la data de 19.3.2013, ora 5:05 pm

    salut,
    si eu m-am operat de deviatie de sept la clinica medico-clinique din bucuresti, astazi dimineata la prof ciuchi. sunt la cateva ore de la operatie si ma simt ok. am avut dureri f mici pana acum, desi sunt o persoana destul de dificila cand vine vorba despre durere. cel mai nasol este cu acele mese in nas, despre care vb toata lumea. nu dor, insa ai nasul complet blocat si il simti f plin. e o senzatie ciudata cd inghiti, pt ca simti presiunea din nas. sa vedem cum va trece noaptea. maine de dimineata mi se vor scoate mesele. mi-e teama, insa medicul mi-a promis ca nu o sa doar f tare, pt ca le va umezi bine si nu vor fi lipite. dr chiuchi, anestezistul dr comanescu (amandoi in varsta de 73 de ani, insa f reliable) si astistenta s-au purtat f frumos, au stat mult de vorba cu mine inainte. recomand toata echipa. costuri – 600 eur operatie si 350 eur anestezia totala. dc optezi pt cea locala, in loc de 350 eur, platesti 250 ron. pt mine vor urma 2 operatii de colesteatom la urche. apoi astept rezultatele! sanatate tutoror!

  15. Comentariu scris de cami
    Publicat la data de 20.3.2013, ora 2:54 pm

    Buna din nou,
    Nu am putut inchide un ochi in timpul noptii din cauza meselor. Nu ma durea nimic, insa erau f incomode, iar cand inghiteam aveam impresia ca mi se misca nasul. Mi se uscau gura si gatul in cateva secunde si trebuie mereu sa beau o gura de apa. DIn acest motiv eu nu am putut dormi, insa am auzit ca altii reusesc sa mai atipeasca. Partea buna a fost ca la 6 dimeneata mi s-au scos mesele. A fost o experienta f ok, fata de ceea ce povesti terifiante aflasem. Medicul ff grijuliu, a imbibat f bine mesele cu ceva substanta si astefl nu m-a durut apropae deloc acnd le-a scos. Apoi mi-a mai pus niste mese pt 5 min, mi l-a scos, m-a curatat cu aspiratoril si m-au externat. Continuu acasa curatarea cu virbrocil, iar dimineata merg la clinica pe curatarea cu aspitarorul pt cateva zile. In a 4-a zi imi vor scoate firul. iN concluzie, nu a fost asa de rau. Nopatea de dupa operatie nu a fost placuta, insa la mine a fost ok ca m-au eliberat de mese dis-de-dimineata! Bafta multa!

  16. Comentariu scris de Mihaela
    Publicat la data de 17.10.2013, ora 1:07 pm

    Buna ziua,
    Sotul meu a facut o septoplastie in septembrie. Acum este in a 3a saptaman de dupa operatie si de duminica se vaita de un miros neplacut (de carne putrezita) pe care-l simte constant si care se simte si in afara din cand in cand.
    Poate cineva sa-mi spuna daca a avut acest lucru si de la ce poate fi?
    Multumesc fumos,
    Mihaela

  17. Comentariu scris de petre
    Publicat la data de 12.11.2013, ora 3:40 am

    ,nu recomand .DR MOCANU stie sa ia 1000 euro la client te opereaza dupa care tot te plimba mai vino la control mai vino sa mai dai bani cu alte cuvinte la control ,am fost operat la el de cornete nazale ,deviatie sept, sinusuri si nu sunt multumit de loc ,se infunda nasul mai mereu ,produc muci . apnee in somn ,. sforai si el spune ca nu are ce sa imi faca dar banul mi la luat .nu recomand dr mocanu .

    • Comentariu scris de Cosmin
      Publicat la data de 9.4.2014, ora 1:33 pm

      Buna ziua,
      Te rog spune-mi si mie cine te-a operat, Dr. Mocanu Constantin sau Dr Bogdan Mocanu, al doilea este fiul lui din cate am inteles si peste tot pe internet am gasit numai pareri foarte bune, toti pacientii lui il lauda. Ai fost operat de Mocanu
      Bogdan? La clinica privata din cate am inteles opereaza doar Mocanu Constantin – tatal. Vreau si eu sa ma operez si nu stiu unde sa merg ca nu vreau la spital de stat.

      • Comentariu scris de marius
        Publicat la data de 8.5.2014, ora 4:56 pm

        Raspuns pentru COSMIN publicat la data de 9.4.2014, ora 1:33 pm
        Medicul MOCANU CONSTANTIN-tatal lucreaza in privat la SPITALUL MONZA din Bucresti, iar preturile sunt urmatoarele:
        -SEPTOPLASTIE (CORECTIE CHIRURGICALA DEVIATIE DE SEPT)-8300 RON
        -SEPTOPLASTIE CU TURBINOTOMIE (CORECTIE CHIRURGICALA A DEVIATIEI DE SEPT CU MICSORARE DE CORNETE NAZALE)-9400 RON
        -TURBINOTOMIE(MICSORARE DE CORNETE NAZALE)-6000-6500 RON
        PS. La orice operatie de deviatie de sept trebuie musai si reducerea de cornete nazale pe langa corectia chirurgicala a deviatiei de sept, in caz contrar degeaba se corecteaza chirurgical septul daca nu sunt reduse si cornetele nazale, deci si prin urmare e valabila varianta 2 cu 9400 ron.
        Daca ai ceva bani pentru operatia de deviatie de sept si daca tot vrei sa o faci la privat, nu arunca cu ei pe fereastra de pomana si fa-ti aceasta operatie la DR. ONCESCU LUCIAN de la clinica MEDLIFE din Brasov, care costa 2500 RON in pret se include corectia chirurgicala a septului si reducerea cornetelor nazale, 2 zile de internare cu mese si tratamente intra-spitalicesti post-operatorii, si tratamentul post-operatoriu in ambulator 7-10 zile, ce zici e buna oferta?.
        Iar medicul Oncescu e mult mai bun profesional si ca om decat medicul Mocanu, pe medicul Mocanu i-l intereseaza doar portofelu tau nu si rezultatele operatie pe cand pe medicul Oncescu i-l intereseaza amandoua si banii si rezultatele operatiei.

        • Comentariu scris de marius
          Publicat la data de 8.5.2014, ora 5:19 pm

          Comentariu scris de Marius publicat la data de 8.5.2014, ora 4:56 pm
          ”BUCRESTI” corect se citeste ”BUCURESTI” scuze de greseala de scriere.

        • Comentariu scris de Andrei Barbu
          Publicat la data de 7.7.2014, ora 12:00 am

          marius esti prost informat, la spitalul Monza lucreaza dr Bogdan Mocanu care este fiul lui si care opereaza doar acolo. din ce se scrie pe internet este cel mai bun doctor pentru nas dar este ff scump sa faci operatia la el. poti sa alegi variante mai ieftine dar stii cum se zice, “atata dai atata face”. eu ma tot interesez unde sa ma operez dar nu ma duc la brasov cand sunt atatia doctori aici in bucuresti. si oricum, ce ai scris tu suna a anunt publicitar, eu nu am auzit de dr asta oncescu al tau…

  18. Comentariu scris de Ramona M
    Publicat la data de 1.1.2014, ora 2:56 pm

    Eu m-am operat de o luna la spit Cfr din Cluj de septoplastia plus rinoplastie cu anestezie locală. După 2 ore am putut bea apă şi mânca supă, iar seara gris. După 6 ore m-au lăsat acasă, în ziua urm am mers să-mi scoată tampoanele din nas, iar după o sapt firele şi nici măcar nu a durut. E un pic mai neplăcut cu anestezie locală, dar o recomand deoarece recuperarea este mult mai rapidă. După 5 zile am putut respira pe nas şi mi-au şi trecut vanataile de la ochi. Eu am dat la dr 200 de euro ( la anestezist nu a fost cazul la anest locală). Regret ca nu am făcut operaţia mai demult ptc în sfârşit respir bine.

  19. Comentariu scris de Andrei
    Publicat la data de 12.1.2014, ora 10:10 am

    Eu m’am operat acu 3 saptamani (19.12.2013) pt deviatie de sept in cj la dr Alma Maniu,anestezie totala, e un doctor foarte bun, il recomand tuturor care au aceasta problema.Pe mine nu m’a durut nimic dupa operatie, singurul lucru deranjant a fost pansamentul in nas dupa operatie si efectul anesteziei.Acum respir foarte bine si sunt foarte multumit de operatie.

    • Comentariu scris de DENISA
      Publicat la data de 28.7.2014, ora 11:01 am

      Si eu sunt operata de dna dr Maniu de colesteatom,ureche dreapta. Urmeaza in noiembrie operatia de deviatie sept, evident , tot la dna dr Alma Maniu. Este o femeie extraordinara, ca medic, ca om, este o fire deosebita.

  20. Comentariu scris de Georgeta
    Publicat la data de 4.2.2014, ora 10:50 pm

    Acum aproximativ 2 luni m-am operat de deviație de sept ,eu mă înfundam însă nu aveam probleme de respirație și totuși doctorul a insistat să mă operez de deviație. Eu în prezent mă simt la fel de rău și nu îmi mai pot sufla nasul , el nemaifunționând efectiv. Am o tuse( secreții) în gât ,și nu știu de unde și ce am . Nici nu le pot elimina pe nas ,trebuie să le scuip . De respirat respir normal și pot mirosi. Sunt disperată căci nu înțeleg ce am ,iar doctorul care m-a operat nu vrea să mă înțeleagă . Este posibil să îmi fi făcut operația greșit? Se mai poate reinterveni în acest caz, pentru o operație tot de deviație de sept? Vă rog sfătuiți-mă ce să fac, am ajuns în culmea disperării. Eu m-am gândit să merg la un alt medic ORL-ist . Am fost sfătuită și de alți medici să îmi fac anumite teste pentru a vedea dacă sufăr de rinită sau astm. Medicul de familie mi-a spus că am esofagită de reflux.
    Mulțumesc anticipat. Vă rog ajutați-mă! Dacă cunoașteți medici buni la Pitești sau București contactați-mă.

    • Comentariu scris de yoko
      Publicat la data de 22.3.2014, ora 10:41 am

      Penrtru GEORGETA
      Da, poti merge la ORL ”HOCIOTA” din Bucuresti sau denumirea cea mai cunoscuta ORL ”PANDURI” langa Spitalul UROLOGIE ”PANDURI” in soseaua Pndurilor , cele doua spitale sunt unul lnga altul.
      MEDIC RECOMANDAT- D-NA DOCTOR TONU ANGELA.

      • Comentariu scris de yoko
        Publicat la data de 23.3.2014, ora 8:02 pm

        Tot pentru GEORGETA:
        scuze am uitat, i-ti trebuie neaparat ADEVERINTA DE SALARIAT de la locul de munca si BILIET DE TRIMITERE DE LA MEDICUL DE FAMILIE, fara aceste 2 acte NU VEI PUTEA FI CONSULTATA, si implicit alte tratamente ulterioare, internare, analize, etc.

    • Comentariu scris de cristi
      Publicat la data de 13.6.2014, ora 3:19 am

      parerea mea doamna georgeta este sa mergeti la cel putin 3 medici sa va spuna ce parare au despre situatia dvs si apoi sa luati o decizie…eu am patit-o sa ma duc sa ma operez cum mi sa spus ca am aceasta problema…mie imi curgea mai mereu sange din nas dar puteam respira…acum am fost la spital dr dorin hociota la dr adina popescu..am auzit multe lucruri de bn despre dansa …acum sa vedem daca este si adevarat…numai am incredere in medici dupa ce m-am operat de deviatie de sept …inainte respiram normal…acum respir pe o singura nara,,,pe nara stanga respir dar am o mare perforatie de la operatie iar pe nara dreapta nu respir mai deloc.. si nici miros nu am si am niste secretii urate.Dna adina popescu ma trimis sa fac CT iar cand a vazut CT mi-a dat de inteles ca operatia facuta de celalalt medic la alt spital nu a reusit deloc…..dansa mia spus ca nasul este foarte deviat pe partea dreapta si de aceea nu pot sa respir si am acele secretii + sinechii …..!multa sanatate

      • Comentariu scris de Marius
        Publicat la data de 1.7.2014, ora 1:29 pm

        SFATUL MEU; NU VA LEGATI LA CAP DACA NU VA DOARE.
        Aceasta operatie trebuie facuta doar daca aceasta devine o urgenta care pune in pericol viata,(sufocare in somn, sangerari pe nas, lipsa oxigenare creeier adica pierderi de memorie), nu va duceti la spital ca la supermarket sa va operati daca aceasta operatie nu e neaparat necesara, daca totusi o faceti fara a fi o urgenta e foarte posibil sa regretati amarnic, adica e foarte posibil sa va simtiti mai rau dupa decat inainte.
        Ghirurgul ORL e normal sa va zica sa va operati ca doar de aia e chirurg sa taie, si salariul si-l ia dupa activitatea prestata in decursul unei luni, da nu e neaparat sa facem ce zic ei, ganditi-va bine nu taiati o pereche de pantaloni pentru a o scurta, ci tot interiorul nasului, un nas taiat tot pe dinauntru si reconstruit nu va mai fi niciodata ca un nas natural (neoperat).
        ORICE OPERATIE SE FACE DOAR CIND ESTE PUSA VIATA IN PERICOL, NICI O OPERATIE NU SE FACE PREVENTIV.

        • Comentariu scris de florin
          Publicat la data de 6.7.2014, ora 1:16 pm

          Ai dreptate tu…eu unul am deviatie de sept, dar nu ma jeneaza asa tare (doar cand dorm mi se infunda nasul). Totusi, am fost ieri la medlife grivita si mi.au spus sa ma operez. Concluzia: opereaza.te doar daca e ceva grav

          • Comentariu scris de Marius
            Publicat la data de 9.7.2014, ora 5:20 pm

            Florin,lasa clinicile private, si mergi cu bilet de trimitere de la medic de familie/medic specialist (de preferat medic de familie) catre Institutul ORL Panduri (langa Spitalul Panduri) spitalele sunt unu langa altu intrarea pt. ORL este prin STR. MIHAI CIORANU, te descurci tu odata ajuns la spitalul Panduri, si adeverinta de asigurat, plus act de identitate, acolo sunt medici cu o foarte buna experienta in tratarea deviatiei de sept, nu zic sa te operezi acum daca nu e necesar, dar acolo vei primi un raspuns mult mai competent decat la clinicile private.Cu clinicile astea private mai mare e ineteresu banilor decat rezultatele tratamentului.
            Medic recomandat de mine este D-na doctor Tonu Angela. Etaj 3, Corp B.
            Nu sunt sigur daca e Corp B sau A, stiu sigur Etajul 3, mai intrebi si tu cand ajungi acolo,

  21. Comentariu scris de valih777
    Publicat la data de 10.5.2014, ora 5:06 pm

    Nu se poate opera cu laser aceasta deviatie de sept, in asa fel incat sa nu mai existe acele zile urmatoare dureroase?Am auzit ca exista anumite policlinici unde asa se practica, poate este o confuzie?

  22. Comentariu scris de yoko
    Publicat la data de 23.5.2014, ora 11:41 am

    NU, deviatia de sept se corecteaza exclusiv numai clasic cu bisturiul.
    Cu laserul va fi un esec total.

    • Comentariu scris de dan
      Publicat la data de 4.6.2014, ora 1:13 pm

      Buna ziua,

      va rog sa ma ajutati cu o informatie:am perforatie de sept nazal ,care imi provoaca o sinuzita permanenta…unde pot merge sa cer un sfat sau cine opereaza asa ceva.
      multumesc.

  23. Comentariu scris de ana-maria
    Publicat la data de 14.7.2014, ora 11:19 pm

    Am deviatie de sept si sinuzita cronica, nu am inca 18 ani insa vreau sa ma operez nu am mari probleme in respiratie dar acestea exista si osul a evoluat in crestere foarte mult si vreau sa stiu daca o simpla operatie de deviatie de sept poate rezolva asta

    • Comentariu scris de Marius
      Publicat la data de 17.7.2014, ora 12:07 pm

      NU CATEGORIC NU FACE OPERATIA, esti mult prea mica pentru o astfel de operatie, trateaza-ti sinuzita si apoi operatia, dar mai aman-o daca se poate pana in jurul varstei de 30 de ani, organismul este suficient de dezvoltat atunci ca sa suporte o astfel de operatie. Osul a evoluat in crestere pentru ca e ceva normal in jurul varstei de 18 ani, si va mai evolua inca, daca nu ai inca probleme cu respiratia e semn ca nu ai o deviatie de sept importanta, retine, nu toate deviatiile se opereaza imediat cum debuteaza. Mergi la Spitalul ORL Panduri pentru o consultatie, din ce descrii tu e posibil ca sa nu existe nici o legatura intre sinuzita si deviatia de sept, poti face sinuzita din cauza deviatei de sept atunci cand exista o obstructie a foselor nazale foarte mare iar sinusurile nu mai sunt ventilate corect prin fosele nazale, sinusurile se inflameaza si apare sinuzita, dar repet nu cred ca este cazul tau. Solicita de medicul ORL o radiografie SAF, acolo se va vedea exact sinuzita si deviatia de sept si daca exista o legatura intre ele. NU TOMOGRAF, este mult prea iradiant pentru varsta ta.



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !