Schimbari ale stilului de viata: sapte obiceiuri sanatoase

Alimentatia sanatoasa nu trebuie sa fie dificila. Daca reusiti sa dezvoltati o rutina, adoptand practici sanatoase, alimentatia potrivita poate deveni o a doua natura. Care sunt cele sapte obiceiuri sanatoase pe care ar trebui sa le adoptati cat mai repede?

Faceti provizii cu alimente sanatoase

In general, avem tendinta de a manca ceea ce cumparam si tinem in jurul casei. De aceea este foarte important ca proviziile pe care le faceti sa fie in mare parte alcatuite din alimente sanatoase. Tineti fructele si legumele la indemana (morcovi, mere, pere, fructe de padure). Cumparati cereale integrale in loc de produse de panificatie din faina alba.

Stati jos atunci cand mancati

Daca stati jos cand mancati, aveti tendinta de a manca mult mai incet si chiar mai putin. Atunci cand mancati stand in picioare, de multe ori nici nu realizati ca v-ati saturat si continuati sa o faceti din reflex.

Beti apa in loc de bauturi cu un continut ridicat de calorii

Limitarea bauturilor care contin un numar mare de calorii (bauturile racoritoare, bauturile indulcite, sucurile de fructe) este una dintre cele mai simple modalitati de a reduce cantitatea de zahar pe care o asimilati. Beti un pahar de apa inainte de fiecare masa si s-ar putea sa constatati ca acest obicei va face sa mancati mai putin.

Alegeti fructele ca gustari, nu chipsurile

Este usor sa mancati fructe daca le tineti la indemana. Optati pentru o varietate de fructe proaspate de sezon. De multe ori deschidem punga de chipsuri pentru ca este convenabil. Puneti un mar in geanta ca sa va fie la indemana.

Mancati cate o salata pe zi

Consumul de salate este un mod excelent de a obtine multe substante nutritive, cu un continut scazut de calorii.

Mestecati bine mancarea

Cand mestecam mancarea si suntem atenti la ceea ce mancam, mancam mult mai incet si mai putin. Dureaza aproximativ 15 minute ca organismul sa sesizeze ca suntem satui.

Puneti resturile deoparte

Daca lasati resturile de la o masa la indemana veti avea tendinta de a “gusta” frecvent. Renuntati la acesti obicei pentru a alunga tentatia.

Sursa: Huffington Post

A.C.

Articole similare:

  1. Dr. Rodica Cibea. Vara este anotimpul ideal pentru a ne construi obiceiuri alimentare noi si sanatoase
  2. Obiceiuri sanatoase care pot fi realizate in mai putin de un minut
  3. 10 schimbari pentru o viata mai sanatoasa
  4. Supararile suferite de femei in timpul sarcinii provoaca schimbari genetice ale copiiilor in viata intrauterina
  5. Ce schimbari trebuie sa facem pentru a combate migrenele

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !