Protectia solara si deficitul de vitamina D. Care este adevarul?

Utilizarea protectiei solare ne poate impiedica sa beneficiem de vitamina D prin expunerea la soare, sunt de parere autorii unui studiu publicat recent in revista de specialitate “The Journal of the American Osteopathic Association”.

Utilizarea cremelor de protectie solara cu un SPF de 15 sau mai mare ar putea reduce productia de vitamina D a organismului cu pana la 99%, scrie netdoctor.co.uk.

“Oamenii petrec din ce in ce mai putin timp in afara casei si atunci cand o fac utilizeaza protectie soalara, insa aceasta anuleaza capacitatea organismului de a produce vitamina D,” declara Dr Kim Pfotenhauer, profesoara in cadrul Touro University, California.

Desi vrem sa ne protejam impotriva cancerului de piele, trebuie sa stim ca exista un nivel moderat de expunere la soare care este sanatos pentru organism, intrucat stimuleaza productia de vitamina D, mai adauga Dr Kim Pfotenhauer.

Simptome ale deficitului de vitamina D

Semnele prin care stim ca avem un nivel insuficient de vitamina D in organism includ slabiciunea musculara si fracturile osoase. Persoanele care au boli cronice sunt mai predispuse deficitului de vitamina D, sunt de parere specialistii.

Din ce in ce mai multe cercetari de specialitate arata cat de important este aportul de vitamina D, ce ne protejeaza impotriva unei serii de probleme de sanatate, precum scleroza multipla, diabetul, bolile de inima si dementa.

Suplimentele cu vitamina D

Specialistii recomanda ca toamna si iarna sa luam suplimente cu vitamina D zilnic, intrucat soarele nu este destul de puternic, iar expunerea la soare este limitata, asa incat organismul nu produce vitamina D in mod natural atat cat este necesar.

Intre sfarsitul lunii martie si sfarsitul lunii septembrie majoritatea dintre noi obtinem vitamina D suficienta de care organismul nostru are nevoie, fara a fi necesara administrarea vitaminei D.

Cu toate acestea, specialistii recomanda sa luam vitamina D daca obisnuim sa petrecem prea mult timp in casa, departe de razele solare, sau daca obisnuim sa purtam haine care acopera cea mai mare parte a pielii.

Ce recomanda cercetatorii

Pentru a ne stimula nivelul de vitamina D si a il mentine optim, cercetatorii recomanda sa petrecem intre cinci si 30 de minute la soarele de dimineata, de doua ori pe saptamana, fara a utiliza protectie solara.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. vitMATINA La ce riscuri ne expunem cand folosim crema de protectie solara
  2. Opt greseli in utilizarea lotiunilor de protectie solara
  3. Nivelurile scazute de vitamina D pot dubla riscul de dementa -studiu
  4. Persoanele cu deficit de vitamina D isi pierd memoria de 3 ori mai repede
  5. Riscul de imbolnavire de Parkinson, asociat cu deficienta de vitamina D

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !