Postul te ajuta sa slabesti?

Persoanele care obisnuiesc sa tina post o data la doua zile nu vor reusi sa piarda in greutate mai mult decat o fac cele care urmeaza o dieta bazata pe restrictia calorica, sugereaza un nou studiu efectuat de cercetatorii americani, informeaza reuters.com.

Posturile intermitente, care implica restrictii calorice o data la doua zile, au devenit din ce in ce mai populare in intreaga lume, in mare pare datorita persoanelor care se lupta cu eliminarea kilogramelor in exces, sunt de parere autorii studiului publicat recent in jurnalul de specialitate JAMA Internal Medicine.

Pentru a realiza acest studiu, cercetatorii au repartizat in mod aleatoriu 100 de adulti obezi, cu o medie de varsta de 44 de ani, in trei grupuri diferite. Din primul grup au facut parte persoanele carora li s-a permis sa isi continue obiceiurile alimentare obisnuite timp de un an. Iar din celelalte doua grupuri au facut parte persoanele care si-au redus aportul caloric, fie prin practicarea postului intermitent, fie prin practicarea restrictiei calorice cu o frecventa zilnica. Ultimele doua grupuri au consumat cantitati similare de calorii pe toata perioada studiului.

La sfarsitul anului de test, persoanele care au tinut post au reusit sa piarda mai mult in greutate, prin comparatie cu cele care s-au bazat pe restrictiile calorice ale dietei zilnice, insa diferenta nu este suficient de mare pentru ca oamenii de stiinta sa se pronunte in favoarea acestei alternative.

Scaderea in greutate ar putea fi datorata mai degraba sansei, decat practicarii postului intermitent, sunt de parere cercetatorii.

“Cred ca acest studiu arata ca repausul alimentar alternativ o data la doua zile nu este secretul pierderii in greutate, asa cum este promovat de catre practicantii postului intermitent cu acest scop,” a declarat Susan Roberts, directoarea laboratorului Energy Metabolism din cadrul centrului USDA Nutrition al Universitatii Tufts din Boston.

“Aceasta nu inseamna ca tinerea postului este inutila, intrucat multi oameni sunt de parere ca este o metoda excelenta pentru a scapa de kilogramele in exces. Dar trebuie mentionat ca numarul caloriilor consumate de catre cele doua grupuri de persoane aflate la dieta pe perioada studiului a fost egal,” a mai adaugat aceasta.

Grupul de persoane ce au practicat tinerea postului cu scopul de a pierde in greutate au alternat intre taierea caloriilor cu 75% pe zi si cresterea aportului caloric cu 25% in ziua de dupa post.

Grupul de persoane care au tinut dieta bazata pe restrictia calorica au redus numarul caloriile zilnice consumate cu 25%.

Ambele grupuri supuse dietei alimentare au fost urmarite atent de cercetatori, ce au oferit consiliere nutritionala pe tot parcursul perioadei de studiu.

Prin comparatie cu grupul de control al participantilor care nu au fost supusi dietelor alimentare, fiecare participant din grupurile ce au tinut dieta au inregistrat scaderi ale greutatii corporale, in medie de 6% pentru grupul care a tinut post si 5,3% pentru cei ce s-au bazat pe restrictiile calorice ale dietei zilnice.

Diferenta dintre ultimele doua grupuri de participanti nu a fost semnificativa din punct de vedere statistic, sunt de parere autorii studiului.

Reducerea caloriilor consumate zilnic conform modelului alternativ de 75% cu 25% nu a reprezentat o varianta mai buna nici pentru reducerea factorilor de risc ai declansarii bolilor de inima, precum tensiunea arteriala si nivelul total de colesterol.

O limitare a studiului, dincolo de faptul ca a fost realizat pe un numar redus de persoane, este faptul ca multi dintre participanti au renuntat la dieta inainte de a se incheia perioada de studiu, respectiv 38% din cei care tineau post intermitent si 29% din cei care tineau dieta bazata pe restrictia calorica zilnica, noteaza autorii.

Una dintre preocuparile oamenilor de stiinta legate de postul intermitent este faptul ca aceasta alternativa ar putea exacerba relatia persoanei ce urmeaza aceasta dieta cu obiceiurile alimentare obisnuite, ceea ce poate duce la cresterea riscurilor de aparitie a dezechilibrelor alimentare in perioada ce urmeaza dupa ziua de post, manifestate cel mai adesea prin mancatul in exces.

“Postul intermitent nu este o strategie buna pentru adoptarea si mentinerea unui stil de viata sanatos. Numai o revizuire a obiceiurilor alimentare zilnice si adoptarea unei diete sanatoase ce limiteaza numarul de calorii consumate zilnic poate fi mentinuta pe o perioada lunga de timp si ne ofera o viata sanatoasa si echilibrata, asigurand pierderea cu succes a kilogramelor in plus,” noteaza autorii studiului.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Un pahar cu apa inainte de fiecare masa te ajuta sa slabesti
  2. Trei bauturi care te ajuta sa slabesti
  3. Consumul de fibre ar putea ajuta la pierderea in greutate – studiu
  4. Cinci lucruri pe care trebuie sa le eviti atunci cand vrei sa slabesti
  5. Ce poti face inainte de masa, daca vrei sa slabesti

Tags: , ,

4 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Postul te ajuta sa slabesti? - Stiri | Comunicate de Presa
    Publicat la data de 3.5.2017, ora 10:46 am

    [...] Citeste mai mult si comenteaza pe MedLive.ro 1 [...]

  2. Comentariu scris de Lucian
    Publicat la data de 3.5.2017, ora 5:33 pm

    Cercetatorii americani ar fi trebuit sa cerceteze putin mai mult si ar fi aflat ca postul este pentru suflet, regimul este pentru trup. Sau poate ca sunt cei care sustin ca omul este doar o bucata de carne…

  3. Comentariu scris de paul
    Publicat la data de 3.5.2017, ora 10:32 pm

    urmatoarea fraza este incorecta:”Scaderea in greutate ar putea fi datorata mai degraba sansei, decat practicarii postului intermitent, sunt de parere cercetatorii.”
    Nu scaderea in greutate ar putea fi datorata sansei, ci mica diferenta dintre cele diete (post intermitent si restrictii calorice zilnice)

  4. Comentariu scris de paul
    Publicat la data de 3.5.2017, ora 10:54 pm

    Ultimul paragraf din articol citeaza un nutritionist care NU a participat la studiu (Reuters: Samantha Heller, a nutritionist at New York University Langone Medical Center in New York City who wasn’t involved in the study.)

    Concluzia studiului a fost diferita: postul intermitent nu este o metoda mai buna decat cea a restrictiilor calorice zilnice [dar cele doua au avut rezultate similare] : “Alternate-day fasting does not produce superior weight loss or weight maintenance compared with daily calorie restriction.”

    Comentariul autorilor: ” This diet just doesn’t happen to do better than a traditional approach, but it still is an effective diet for weight loss” – Krista Varady, a nutritionist from the University of Illinois at Chicago and lead author of the study (sursa: https://goo.gl/G8rVQp )



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !