Pilulele contraceptive cresc riscul de imbolnavire de cancer mamar – studiu
Pilulele contraceptive si terapiile de substitutie hormonala au fost de mult asociate cu cresterea riscului de cancer la san, iar acum cercetatorii sustin ca au descoperit si mecanismul care permite hormonilor sexuali artificiali sa influenteze in mod direct celulele mamare, in urma unui experiment realizat pe soareci, informeaza My Health News Daily.
Contraceptivele orale si medicamentele de substitutie hormonala, folosite de femei pentru ameliorarea simptomelor neplacute ale menopauzei, contin un hormon numit progestin. Doua studii anterioare, la care au participat mai mult de 100.000 de femei, au demonstrat ca progestinul este responsabil de cresterea, chiar si de doua ori, a riscului de imbolnavire de cancer la san.
Josef Penninger, cercetator la Institutul de biotehnologie moleculara a Academiei de Stiinte din Austria, si colegii sai au studiat molecula RANKL, care se gaseste in celulele mamare, pentru a descoperi daca aceasta influenteaza riscul de cancer mamar. Cercetarile anterioare realizate de Josef Penninger au dezvaluit ca RANKL are un rol important in reglarea resorbtiei osoase.
Cercetatorii au constatat ca la soarecii tratati cu progestin nivelul de RANKL din celulele mamare a crescut chiar si de 2000 de ori. In aceste conditii, celulele mamare au tendinta de a creste si a se multiplica haotic. Cu cat mai mult se divid aceste celule, cu atat mai crescute sunt sansele de a se dezvolta o mutatie genetica. Daca aceste celule nu mor, in urma deteriorarii ADN-ului, ele se transforma in celule canceroase.
“Aceeasi molecula care controleaza resorbtia osoase se dovedeste a fi veriga lipsa din mecanismul care leaga hormonii de cancerul la san”, a spune Penninger. Astfel, medicamentele care blocheaza molecula RANKL ar putea fi de folos in prevenirea cancerului mamar. De fapt, un studiu aditional a demonstrat ca aceasta ipoteza functioneaza in cazul soarecilor.
Soarecii folositi la cercetare care au primit o anumita doza de progestin s-au imbolnavit de cancer mamar in proportie de 100%. Studiul a aratat ca incidenta bolii scade la doar 10%, dupa ce molecula RANKL a fost inhibata.
Autor: R.M.
Articole similare:
- Riscul de imbolnavire de Parkinson, asociat cu deficienta de vitamina D
- Vitamina B6 si metionina reduc riscul imbolnavirii de cancer pulmonar, chiar si in cazul fumatorilor
- Alimentatia femeii in timpul sarcinii poate creste riscul de cancer atat copiilor, cat si nepotilor ei
- Studiu: Prezervativul si pilulele, cele mai cunoscute metode de contraceptie printre romanii din mediul urban
- VIDEO 11 tipuri de cancer vor putea fi depistate pe baza unei singure analize. Echipa de cercetare a markerului, condusa de un roman


Publicat la data de 26.10.2010, ora 1:15 pm
Nu prea exista cancer “din senin”, asta e adevarul. Sau astea sunt f. rare. Iar cancerul de col uterin il fac f. multe femei cu lipsa de igiena intima, cu infectii cronice sau cu viata sexuala dezordonata.
Publicat la data de 27.10.2010, ora 5:51 am
Sunt foarte numeroase studile care sau facut cu difereite concentratii de hormone in difereite organisme, si toate au acelasii rezultat, este clar ca pilule anticonceptive ridica riscul pentru cancer mamar sau uterin in periode prolongate de expunere. Adica se poate lua pe perioade scurte adica un an si cu intervale. Adica excesul este contraproducent.