O dieta sanatoasa: 6 alimente pe care le evitam, desi ajuta la slabit

Unele alimente sunt atat de sanatoase incat se afla pe lista oricarui expert in nutritie. Cu toate acestea, expertii nutritionisti spun ca exista anumite alimente care lipsesc de pe “lista” si sunt la fel de benefice pentru dieta si sanatatea ta.


1. Fasolea si lintea

Fasolea si lintea sunt bogate in proteine, fibre, carbohidrati, fier, magneziu, potasiu si zinc. Bonnie Taub-Dix, autoarea unei carti despre nutritie, explica faptul ca este foarte important sa reducem nivelul de sodiu din conservele de fasole. Acesta poate fi redus cu pana la 40% daca fasolea este clatita in apa.
Includeti fasolea si lintea in supe, tocanite si salate.

2. Pepenele verde
Pepenele verde este fructul preferat de toata lumea pe timpul verii, dar pentru ca este atat de dulce (in mod natural), multi il evita crezand ca are un continut ridicat de zahar.

3. Cartofii dulci
In general, cartofii dulci sunt asociati cu un numar mare de calorii tocmai pentru ca au un gust dulce natural. “Cartofii dulci au o valoare nutritionala foarte mare. Acestia sunt o sursa importanta de beta-caroten, vitamina C, fibre si potasiu”, a explicat Heather Mangieri, doctor nutritionist.

4. Varza rosie
Varza rosie este o mare sursa de fibre, vitamina A, D si K, acid folic si are un continut scazut de calorii. “Pentru ca este bogata in antioxidanti, varza rosie poate stimula enzimele de combatere a cancerului. Poate fi mancata atat cruda, cat si fiarta.

5. Tomatele la conserva
“Toata lumea crede ca o leguma proaspata este intotdeauna mai buna, dar gatirea rosiilor ajuta la eliberarea licopenului, care este mai bine absorbit”, a explicat Chris Rosenbloom, doctor la Universitatea Georgia.  Un studiu publicat in Journal of Clinical Oncology arata ca o dieta bogata in rosii poate ajuta la prevenirea cancerului de prostata. Faceti-va o rezerva de rosii conservate si folositi-le pentru pizza, sos pentru spaghete, supe, tocanite sau paste.

6. Iaurtul simplu, fara grasimi
Toate iaurturile sunt surse excelente de calciu, potasiu, proteine, zinc si vitaminele B6 si B12, dar iaurtul sarac in grasimi are un continut de proteine de doua ori mai mare.

Sursa: WebMd

Articole similare:

  1. Alimente care te ajuta sa renunti la fumat
  2. vitMATINA Care sunt principalele alimente cardioprotectoare?
  3. Dieta pentru dinti sanatosi. Ce alimente trebuie evitate? Guma de mestecat protejeaza dintii?
  4. Aproape 50% din fructele si legumele din UE nu sunt consumate. 9 sfaturi care te ajuta sa reduci risipa de alimente, sa economisesti bani si sa protejezi mediul înconjurator
  5. Cum te ajuta o aplicatie de mobil intr-un program de slabit?

Tags: , , ,

3 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Geos Costan
    Publicat la data de 11.7.2013, ora 5:52 pm

    De acord la primele cinci puncte, dar vreau să ştiu de unde are un iaurt mai multe proteine doar fiindcă are mai puţină grăsime? Şi cât de ineficientă e o dietă cu iaurt cu grăsime? Că doar nu îl mănâncă nimeni cu găleţile?! Vorbesc din experienţă, fiindcă am slăbit peste 10 kg, mâncând cartofi, ciuperci şi iaurt gras (nu Danone, care ar conţine untură…).

  2. Comentariu scris de saormistu
    Publicat la data de 12.7.2013, ora 5:12 pm

    si saroma cu de toate nu e buna?

  3. Comentariu scris de Florina
    Publicat la data de 11.7.2017, ora 3:49 pm

    un medic nutritionist imi spunea cu 15 ani in urma: cartoful in contact cu saliva produce zahar pur, deci ingrasa. oare cum traiau oamenii pana nu de mult fara atatea informatii….si nu existau atatea persoane obeze, nu vedeai copiii grasi decat foarte rar, acum sunt la tot pasul…ma intreb ce inseamna BIO in viziunea multor oameni…poi sa ne gandim la azot si orice pesticid folosit pentru cresterea/tratarea legumelor/fructelor, pamantul se curata de ele in 7 ani (in cazul in care nu-l mai folosesti). BIO este atunci cand se foloseste doar ingrasamant natural (balegar de la animale si pasari), cand se folosesc, pentru stropirea plantelor, ingrediente naturale preparate din uree sau lapte de vaca….etc



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !