Nevoia de miracol: despre «orteza pentru hallux valgus (monturi)»

Hallux valgus pre si post-operator

Asistam de circa 2 saptamani la o campanie agresiva de promovare a unui dispozitiv, «orteza pentru hallux valgus (monturi)». Se utilizeaza pentru promovare chiar fotografiile unor deformatii corectate chirurgical, preluate de pe site-ul www.chirurgiapiciorului.ro , ca pe o proba a eficacitatii ortezelor. Se mizeaza pe o componenta psihologica imbatabila: pacientele nu mai sunt obligate sa-si schimbe incaltamintea si nici sa se opereze. De ce se fabrica totusi asemenea dispozitive?

De ce se fabrica asemenea dispozitive?

  • Nevoia de miracol: pacientele incearca prin orice metoda sa evite tratamentele veritabile , si anume cel conservator (incaltamintea hiper-larga) sau interventia chirurgicala;
  • Aspectele comerciale prevaleaza in fata celor medicale, chiar daca pacientele isi distrug piciorul.

De ce sunt tolerate aceste dispozitive in Romania:

  • Lipsa de informare a medicilor si promovarea agresiva ;
  • «Orteza pentru hallux valgus (monturi)» figureaza pe lista produselor  compensate, ca o garantie a eficacitatii.

Trebuie precizat ferm ca exista o singura posibilitate de corectie, si anume interventia chirurgicala:

1. Teoria ortezelor este gresita: vor sa se opuna deplasarii degetului mare, considerand aceasta deplasare ca fiind esenta deformatiei.

2. De fapt, degetul mare urmeaza deplasarea osului din spatele lui (primul metatarsian).

Autor: Dr. Marius Uscatu, Chirurg Ante-picior

Articole similare:

  1. Exista o operatie cu laser pentru monturi (hallux valgus)?
  2. Monturile, surplusul din pantofi. De ce apar si cum scapam de ele
  3. Nevoia de respect a medicilor. Cum cuantifici respectul în România? Cine e respectat la noi?
  4. “Alimentele miracol” pot reduce riscul de cancer?
  5. Cum se trateaza bataturile plantare? Dr. Marius Uscatu, medic specialist ortopedie-traumatologie, a discutat online cu cititorii

Tags: ,

89 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Bucur
    Publicat la data de 14.10.2014, ora 11:08 am

    Aceasta operatie este platita de asigurarea de sanatate? Daca nu, degeaba mai scrieti.

  2. Comentariu scris de cucu lidia
    Publicat la data de 22.11.2014, ora 12:56 pm

    ortezele sunt o porcarie.le-am cumparat si eu-159 lei pachetul.nu am obtinut alt efect decat durere in articulatia degetului mare.bineinteles pe pachet nu scriu ca au rolul de a corecta monturile,probabil pentru a nu fi actionati in judecata pentru reclama mincinoasa. nu le cumparati si nu credeti in minciunile promovate de cei care le vand.

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 24.11.2014, ora 12:55 pm

      Aveti perfecta dreptate.
      Sunteti una din zecile de mii de persoane escrocate astfel (in fiecare zi primesc sute de astfel de semnale).
      V-ati dat seama la timp ca aceste dispozitive distrug articulatia degetului mare.
      Este un problema de sanatate publica, iar eu fac toate eforturile imaginabile pentru a tine lucrurile sub control.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

      • Comentariu scris de Elisda
        Publicat la data de 14.1.2016, ora 10:10 pm

        Buna ziua ! Multumesc ptr.sfaturi,si eu voiam sa fac comanda de Valgus.Dar ce pot face ,fara operatie nu se poate trata ? astazi am vazut ca degetul mare s-a indreptatat spre celalat deget.Nu mai vb cum e la mers.Chiar si in poazitie de repaus imi da junghiuri in degetul mare.Am cumparat pantofi de la Medicus,mai largi,dar tot greu merg.Ma gandec sa-mi fac operatie ,dar am auzit ca e tare dureros….

        • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
          Publicat la data de 15.1.2016, ora 9:56 pm

          Buna seara!
          Vaca veti lectura cu atentie informatiile de pe site-ul meu
          http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
          veti intelege de ce aceste dispozitive distrug foarte rapid piciorul si agraveaza deformatia.
          La ora actuala se fac demersuri pentru interzicerea comercializarii lor pe piata europeana si romaneasca.
          Daca veti lectura informatiile de pe site
          http://www.chirurgiapiciorului.ro/index.html
          veti intelege conceptul de tratament “”fara durere, fara imobilizare, cu minimum de recidive”".
          Cu stima,
          Marius Uscatu
          Chirurg Ante-picior
          http://www.chirurgiapiciorului.ro

        • Comentariu scris de Popa Ioana
          Publicat la data de 9.4.2016, ora 10:40 pm

          Buna seara !
          Se poate face aceasta interventie, respectiv operatia de repozitionare a osului, la un picior la care pacienta a suferit anterior, o operatie de extirpare a varicelor ?
          Daca raspunsul dvs este afirmativ, va rog sa-mi spuneti daca ma pot programa pentru un control in vederea efectuarii unei interventii la picior, pentru luna august .Insist pentru o interventie in luna august deoarece este singura luna in care imi pot lua concediu. Precizez ca am citit informatiile de pe site si stiu ca recomandati ca interventia sa fie facuta toamna dar din pacate, atunci nu pot. Va multumesc !

          • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
            Publicat la data de 11.4.2016, ora 1:23 pm

            Buna ziua!
            Nu exista o operatie de “extirpare a varicelor”, asa cum nu exista o operatie de “extirpare a monturilor”, asa cum bine ati inteles.
            Principial, evit sa operez in luna august, mai ales in cazul problemelor de tip vascular (varice), insa situatia trebuie analizata prin examen clinic direct.
            Nu va pot promite ca va voi opera in luna august, din simplul motiv ca inca nu v-am consulta, deci nu m-as putea pronunta in cunostinta de cauza.
            Cu stima,
            Marius Uscatu
            Chirurg Ante-picior
            http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 2.8.2016, ora 9:24 am

      Buna ziua!
      Daca doriti sa ma ajutati la oprirea comercializarii acestor produse, astept un mail de la D-voastra.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 14.8.2016, ora 3:43 pm

      Buna ziua!
      Doamna Cucu Lidia, daca doriti sa ma ajutati pentru oprirea comercializarii acestor produse, astept un mail de la D-voastra.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  3. Comentariu scris de MIHNEA
    Publicat la data de 26.1.2015, ora 12:19 pm

    Buna ziua!
    Va rog daca e posibil am o intrebare , la operatia de monturi ca efecte secundare pot apare si micsorarea mobilitati la degetul mare?
    va multumesc!

  4. Comentariu scris de Camelia
    Publicat la data de 23.3.2015, ora 6:32 am

    Orteza pentru mont este un dispozitiv medical care actioneaza cu blandete asupra degetului mare daca el nu a devenit imobil.
    S au facut cercetari de ce sa zicem ca e o escrocherie.?
    Operatia e necesara cand degetul este imobil caci nu mai e nimic de facut decat sa mergem la chirurg.
    Dar operatia e fff dureroasa, si necesita timp de refacere.
    Orteza pentru mine personal este o varianta de corectie cu blandete, in timp, si orice om are dreptul sa incerce intai sa corecteze sau sa inlature durerea si apoi sa decida daca merge la chirurg.
    Ma intreb de ce oare asa o reactie violenta contra unui produs

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 23.3.2015, ora 7:29 pm

      Buna seara!
      Nu inteleg la ce “reactie violenta” va referiti???
      Cand un dispozitiv distruge sanatatea pacientilor, cum ar trebui sa reactionam??
      Va invit sa lecturati informatiile de pe site-ul meu
      http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
      Veti intelege ca deplasarea primului metatarsian (susbtratul aparitiei monturilor) este una definitiva.
      Orice incercare de a forta revenirea degetului mare (prin diverse dispozitive/orteze) este lipsita de logica din cel putin doua motive: deplasarea degetului mare este doar secundara deplasarii metatarsianului, iar aceste deplasari sunt definitive si lent progresive.
      Mai mult decat atat, folosirea acestor dispozitive (lipsite de logica) determina distrugerea ultra-rapida a articulatiei degetului mare.
      Va pot pune in legatura cuy sute de paciente care si-au distrus piciorul definitiv prin utilizarea unor asemenea dispozitive.
      S-a constituit chiar o asociatie, care doreste sa dea in judecata producatorii si Ministerul Sanatatii pentru existenta unor asemenea orori pe piata.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  5. Comentariu scris de Camelia
    Publicat la data de 23.3.2015, ora 6:38 am

    Adaug ca exista orteze fine din silicon discrete care purtate in timpul zilei isi fac treaba cum ar fi cele de la Epitact. Eu am una si ma simt bine cu ea.
    Are dreptate dl doctor ca situatia trebuie analizata, dar daca e o varianta, sa o incercam.

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 23.3.2015, ora 7:30 pm

      Buna ziua!
      Nu inteleg la ce “reactie violenta” va referiti??? Va referiti la marketing-ul agresiv al vanzatorilor acestor orori???
      Cand un dispozitiv distruge sanatatea pacientilor, cum ar trebui sa reactionam??
      Va invit sa lecturati informatiile de pe site-ul meu
      http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
      Veti intelege ca deplasarea primului metatarsian (susbtratul aparitiei monturilor) este una definitiva.
      Orice incercare de a forta revenirea degetului mare (prin diverse dispozitive/orteze) este lipsita de logica din cel putin doua motive: deplasarea degetului mare este doar secundara deplasarii metatarsianului, iar aceste deplasari sunt definitive si lent progresive.
      Mai mult decat atat, folosirea acestor dispozitive (lipsite de logica) determina distrugerea ultra-rapida a articulatiei degetului mare.
      Va pot pune in legatura cuy sute de paciente care si-au distrus piciorul definitiv prin utilizarea unor asemenea dispozitive.
      S-a constituit chiar o asociatie, care doreste sa dea in judecata producatorii si Ministerul Sanatatii pentru existenta unor asemenea orori pe piata.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  6. Comentariu scris de Camelia
    Publicat la data de 23.3.2015, ora 6:40 am

    Va multumesc pentru atentie

  7. Comentariu scris de serbu madalina
    Publicat la data de 18.4.2015, ora 7:07 pm

    Buna ziua! Dl dr. Dintr_o aparitie a dv.la tv am ajuns la concluzia k nu trebuie sa dau bani aiurea pe publicitate.va multumesc eram pe punctul de a-mi comanda pe net asa cv.mentionez k eu am la ambele picioare “monturi”. La ce sume se ridica costul unei interventii chirurgicala pt un singur picior? Tinand cont de faptul k is asigurat si.cate zile de spitalizare sunt necesare?.entionez k am deform doar la primul deget.

  8. Comentariu scris de Sorin
    Publicat la data de 9.5.2015, ora 11:15 am

    Bună ziua.
    Achiziția ortezelor e o taxa pe prostie.
    Vorbesc în nume propriu. Am cumpărat pentru soția mea orortezele. Am primit în pachet două bucăți pentru piciorul stâng și în plus nu arăta ca cele din poza de pe site. Am sunat la vânzător și răspunde un robot.

  9. Comentariu scris de Lupu Corina
    Publicat la data de 17.5.2015, ora 9:07 am

    Buna ziua! Pretul este suma totala a operatiei sau pt un picior? As vrea sa recurg si eu la aceasta opertie si am incredere in dl Doctor .

  10. Comentariu scris de Maria
    Publicat la data de 28.5.2015, ora 9:32 pm

    Buna ziua,
    Eu le-am comandat. Mare prostie am facut. Dupa ce au aparut ca reclama in timp ce citeam Libertatea. Le-am primit pe 13.05.2015 si voiam sa vorbesc cu expeditorii, dar nu-mi raspund la telefonul care mi l-am salvat dupa ce o tipa m-a sunat sa-mi spuna ca voi primi coletul. Si chiar nu ma credeam proasta, dar trebuie sa recunosc ca m-au pacalit si recunosc: SUNT O PROASTA.Dar surpriza…. pe colet nu e nici o adresa, nici un nr. de telefon. Deci nu mai pot lua legatura cu cei care mi-au trimis ortezele. Identific totusi o firma: PRO SPEDITION LIMITED- Buftea. Dar atat. Daca cineva ma poate ajuta cu un nr. de telefon sau o adresa completa, va rog .

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 29.5.2015, ora 11:08 am

      Buna ziua!
      Eu i-am determinat pe responsabilii ziarului sa renunte la reclama in aceeasi zi, insa pentru D-voastra a fost prea tarziu….De asemenea, am facut eforturi pentru a elimina aceste reclame din tot spatiul online, stiind bine despre ce escrocherie este vorba.
      Firma mentionata de catre D-voastra este doar o firma de curierat si, evident, nu poate fi trasa la raspundere.
      Mecanismul de marketing este perfect pus la punct, astfel incat vanzarea nu lasa nici o urma, iar vanzatorii nu pot fi gasiti si trasi la raspundere.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

      • Comentariu scris de cristina liliana
        Publicat la data de 7.3.2016, ora 10:53 pm

        Am cumparat cea mai noua inovatie de ortesie corectoare am dat o suma frumusica ,mentionez ca am cumparato din farmacie nu pe comanda ,probata de farmacist pe picioarele mele ca eu am la ambele picioare reclama de pe ambalaj arata ca un mont de22de grade se poate reduce la 8grade ,copilul meu mi a zis mama nu face asa ceva problema sepoate rezolva doar chirurgical ,eu capoasa nu am pus pe picioare ,la un moment dat simteam ca imi amorteste degetele mari ,am dato jos vreu sa zic ca toata partea ce este acoperita cu fasa si plasture silicon mi sa inrosit si imi provoca mancarimi groaznice o trebuit alti bani pt crema asa ca nu au nici un efect iti fac rau poate in stadi incipiente m am lamurit nu sunt romanesti sunt franceze dar nu sunt bune acum gandesc serios sa ma operez e unica scapare .

        • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
          Publicat la data de 8.3.2016, ora 12:19 pm

          Buna ziua!
          Am solicitat din nou Ministerului Sanatatii interzicerea comercializarii acestor produse in Romania.
          Aceste produse nu corecteaza deformatia, in schimb distrug piciorul utilizatorului.
          Astept cu interes raspunsul Ministerului Sanatatii.
          Cu stima,
          Marius Uscatu
          Chirurg Ante-picior
          http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de any
      Publicat la data de 20.7.2016, ora 3:06 pm

      BUNA….SI EU AM PRIMIT COLET DE LA ACEEASI FIRMA DE CURIER….SUNT DIN BUFTEA….AM LUAT ACEEASI TEAPA…MA INTREB CUM AM PUTUT FI ATAT DE CREDULA….OFF….OARE NE MAI PUTEM RECUPERA BANII!?!

      • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
        Publicat la data de 20.7.2016, ora 6:30 pm

        Din cele relatate pana acum de pacientele care au cumparat respectivele produse, le-a fost absolut imposibil sa returneze produsul.
        Sunt firme “fantoma”, fara sediu, fara date fiscale, foarte adesea din Republica Moldova sau din Bulgaria.
        Cu stima,
        Marius Uscatu
        Chirurg Ante-picior
        http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 2.8.2016, ora 9:26 am

      Buna ziua!
      Daca doriti sa ajutati la oprirea comercializarii acestor produse, astept un mail de la D-voastra.
      Veti ajuta multe paciente sa nu-si mai distruga piciorul.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  11. Comentariu scris de Maria
    Publicat la data de 28.5.2015, ora 9:44 pm

    Am uitat sa scriu ca ortezele sunt pentru monturi la ambele picioare si chiar am fost sfatuita de dna / dra care m-a sunat sa mai comand o pereche , ca mi le da la jumatate pret, adica 157+75 ron, dar macar atata am facut bine ca nu am acceptat. Astia trebuie gasiti!!!!!!! Hoti si banditi, jefuitori de oameni, cum se poate asa ceva?????!!!

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 29.5.2015, ora 11:03 am

      Din pacate, ati aflat prea tarziu despre escrocherie.
      Cat despre conceptul de orteza pentru hallux-valgus, am reusit, dupa nenumarate demersuri, sa determin Comisia de Ortopedie a Ministerului Sanatatii sa nu mai recomande utilizarea acestor dispozitive, deoarece sunt inutile si daunatoare sanatatii.
      De asemenea, in urma acestui demers, de la 1 aprilie 2015 aceste dispozitive nu mai figureaza pe lista de compensate a CNAS.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 2.8.2016, ora 9:27 am

      Buna ziua!
      Daca doriti sa ma ajutati in oprirea comercializarii acestor produse, astept un mail de la D-voastra.
      Veti ajuta multe paciente sa nu-si mai distruga piciorul.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  12. Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
    Publicat la data de 29.5.2015, ora 11:50 am

    Am omis sa precizez: de la 1 aprilie 2015, “vindecarea miraculoasa“ a monturilor nu mai este posibila.
    - dupa repetatele mele demersuri, Comisia de Ortopedie a Ministerului Sanatatii a admis ca “orteza pentru hallux valgus“ nu poate corecta deformatia, deci nu este utila.
    - ca urmare a recomandarii Comisiei de Ortopedie, Ministerul Sanatatii si CNAS au eliminat aceste orteze de pe lista dispozitivelor compensate de catre CNAS.
    - recomandarea Comisiei de ortopedie ar trebui sa-i vizeze si pe specialistii care recomandau pacientilor aceste dispozitive.
    - recomandarea Comisiei de Ortopedie ar trebui sa-i vizeze si pe importatorii/distribuitorii acestor dispozitive. Un dispozitiv medical recunoscut ca inutil sai chiar daunator ar trebui retras de pe piata..
    Cu stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg ante-picior
    http://www.chirurgiapiciorului.ro

  13. Comentariu scris de Teodora
    Publicat la data de 8.7.2015, ora 6:17 pm

    Pernitele din silicon de protecție a montului sunt si ele daunatoare? Am 27 de ani, iar monturile mele sunt destul de avansate si dureroase, insa toata lumea imi spune ca daca incep cu operatie de la varsta asta, o voi tine tot in operatie. Cam care ar fi momentul când ar trebui sa vin la o consultație?

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 8.7.2015, ora 7:41 pm

      Buna ziua!
      Solutia logica si viabila consta in a purta pantofi infinit mai largi, care nu ating deloc proeminenta (montul).
      Gasiti detalii extrem de precise pe site-ul meu.
      Puteti oricand sa veniti la consultatie, macar veti afla in ce stadiu sunteti.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  14. Comentariu scris de Nita Iulia
    Publicat la data de 22.7.2015, ora 10:12 am

    Buna ziua!Ma confrunt de 42 de ani cu aceste monturi,care sunt ereditare(mostenite de la tata).Osul a crescut dea lungul timpului.inti la piciorul drept,apoi la stingul.Nu ma dor decit cind se schimba vremea.In rest port incaltaminte lejera si ma descurc.Vriam d-le dr.Marius uscatu sava intreb,daca pina la virsta de 65 ani nu m-am operat,mai merita sa o fac acum?De asemenea va rog sa-mi raspundeti,dacca in eventualitatea unei intrrventii chirurgicale,ce m-ati sfatiu sa fac,o operatie strict chirurgicala,sau cu laser?Va multumesc!

  15. Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
    Publicat la data de 22.7.2015, ora 11:52 am

    Buna ziua!
    Daca veti lectura cu atentie informatiile de pe site
    http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
    Veti intelege ca:
    - acolo nu “creste” nimic, este doar un os care se deplaseaza progresiv (primul metatarsian) si devine din ce in ce mai proeminent;
    - se stie cu certitudine ca monturile NU sunt “mostenite” (nu sunt ereditare);
    - am operat paciente cu deformatii hiper-severe (picior “destructurat”) chiar si la 86 de ani;
    - inca nu s-a inventat o operatie “cu laser” nicaieri in lume, deoarece ar fi impotriva logicii de tip elementar: laser-ul arde (volatilizeaza) osul.
    Va rog sa lecturati cu atentie informatiile de pe site.
    Cu stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg ante-picior
    http://www.chirurgiapiciorului.ro

  16. Comentariu scris de ionescu maria
    Publicat la data de 6.9.2015, ora 12:48 pm

    Bună ziua,

    Am vârstă de 53 de ani și mi-au crescut destul de mult monturile, nu ma dor numai ca am probleme mari cu încălțămintea, unde pot sa va trimit niște poza sa vedeți despre ce e vb? Și cât ar costa aceasta operație și recuperarea cat durează? Mulțumesc

  17. Comentariu scris de daniela
    Publicat la data de 21.9.2015, ora 3:17 pm

    Mama mea are la calcai aceasta deformatie. Se poate opera?

  18. Comentariu scris de Ludmila Lupsa
    Publicat la data de 23.9.2015, ora 10:04 am

    Buna ziua,sufar si eu de aceeasi problema..la piciorul stang deformatia este in lateral iar la dreptul deformatia este deasupra degetului mare.Este vorba de aceeasi afectiune?Ma deranjeaza bineinteles la mers si cand stau multe ore incaltata.Nu voi recurge la operatie ci voi urma indicatiile d-voastra si voi cumpara o incaltaminte mai comoda.Acum bineiteles realizez ca totul este din cauza incaltamintei cu toc si ingusta,dar asta e tributul pe care trebuie sa-l platesc.Va multumesc!!!

  19. Comentariu scris de Alina
    Publicat la data de 6.10.2015, ora 5:14 pm

    Despre asta ce spuneti?
    http://www.romedic.ro/mustmed-euro/articol/15894

  20. Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
    Publicat la data de 6.10.2015, ora 5:53 pm

    Buna ziua!
    Va invit sa lecturati pagina mea de site dedicata monturilor (hallux valgus)
    http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
    Veti intetege ca am obligat Ministerul Sanatatii sa recunoasca scris ca aceste dispozitive sunt daunatoare piciorului si nu este inidcat sa le utilizati. De asemenea, am obligat Ministerul Sanatatii si CNAS sa nu mai compenseze aceste dispozitive, deoarece sunt distructive pentru sanatate.
    Cu stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg Ante-picior
    http://www.chirurgiapiciorului.ro
    mail: contact@chirurgiapiciorului.ro
    tel: 0722.302.316

  21. Comentariu scris de paul ciocirlan
    Publicat la data de 14.10.2015, ora 10:26 am

    Buna ziua fetita mea are 11 ani face sport de performanta si anume gimnastica ritmica si a dezvoltat mont la un picior care este dureros . Ce optiuni as avea la aceasta varsta? Va multumesc

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 14.10.2015, ora 11:11 am

      Buna ziua!
      Aparitia hallux valgus (monturi) face acest tip de sport indezirabil, deoarece conduce la distrugerea rapida a articulatiei “degetului mare”, adica la artroza.
      Hallux rigidus este o afectiune invalidanta, foarte dureroasa si cu posibilitati minime de tratament.
      Prin urmare, logic, este preferabil sa prevenim distrugerea articulatiei, evitand total acest gen de sporturi.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  22. Comentariu scris de Mihaela
    Publicat la data de 26.10.2015, ora 3:08 pm

    Multumesc pentru pareri ! Eram gata sa fac comanda …

  23. Comentariu scris de Amalia
    Publicat la data de 10.11.2015, ora 9:23 pm

    Buna ziua,sunt persoane care s-au operat dar dupa un timp monturile au reaparut,este pisibil?
    Eu am la amindoua mainile la degetul mare se poate opera?

  24. Comentariu scris de anisoara
    Publicat la data de 24.11.2015, ora 7:05 pm

    6000 de lei interventia?? pai atunci nu mai necesita operatia ,ca nu mori de la ele ,numai ca sunt inestetice .si eu le am ,este o “mostenire ” din familie .la aceste preturi ,nu cred ca se inghesuie multa lume ,mai ales ca perioada de recuperare este foarte lunga .

  25. Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
    Publicat la data de 25.11.2015, ora 10:39 am

    Buna ziua!
    Daca veti avea rabdarea sa lecturati informatiile de pe site-ul meu
    http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
    veti intelege ca in nici un caz nu este vorba despre “”"mostenire din familie”.
    De asemenea veti intelege ca eu nu operez niciodata din ratiuni estetice, ci doar atunci cand exista o suferinta reala.
    Cat despre pret, nu as dori sa comentez unicitatea interventiei, cu o anestezie unica in Romania, cu materiale implantabile performante etc.
    In fond, este o alegere personala (veti descoperi tot pe site-ul meu ca interventia de corectie nu este nici obligatorie, nici urgenta).
    Cu stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg ante-picior
    http://www.chirurgiapiciorului.ro

  26. Comentariu scris de Gela
    Publicat la data de 6.12.2015, ora 6:11 pm

    Am cumparat zilele trecute ortezele “Valgomed” ! Nu sunt bune de nimic ! Dupa cateva ore de purtare , s-au rupt . Nu cumparati asa ceva ! E o MAAAAAARE pacaleala !

  27. Comentariu scris de hALLU MOTION
    Publicat la data de 12.2.2016, ora 6:10 pm

    Multumesc pentru pareri ! Eram gata sa fac comanda …

  28. Comentariu scris de Ana-Maria Marin
    Publicat la data de 17.2.2016, ora 8:49 pm

    Buna seara,
    Astazi 17.02.2016 am fost cu fetita mea in varsta de 12 ani la un consult la clinica Orto-clinic, la doamna doctor Valentina Contanu. Diagnosticul a fost halux Valgus bilateral, iar recomandarea a fost sa cumpar orteze halice, doamna doctor scriind pe raportul medical sa caut pe google “Valgomed”, sa le poarte noaptea si sa revenim la control dupa 3 luni. Am raportul medical si parafa domniei sale pe el. Aici citesc si vad ca totul e o inselatorie. De asemenea ne-a recomandat de facut o analiza plantara si postulara computerizata. Consultatia a costat 200 ron, analiza urmand sa coste 430 ron. Ortezele vad ca sunt, cu reducere, vreo 100 si ceva de ron. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este cum sa ma raportez la asa ceva? Nu am facut babeste, nu am fost orbita de reclame. Am mers la medic, cum este normal. Pana azi, habar nu aveam ce sunt ortezele astea si ce este haluxul. De 3 ore citesc chestii pe net si ma crucesc. Daca nici in medici nu poti sa ai incredere, atunci cum sa iti ajuti copilul? Nu vreau sa ma cert cu nimeni, vreau doar sa inteleg ce trebuie sa fac. Copilul are evident monturi. Multumesc.

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 18.2.2016, ora 11:42 am

      Buna ziua!
      Veti gasi informatii exhaustive despre hallux valgus pe pagina mea
      http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Hallux-Valgus.html
      Veti intelege, astfel, de ce interventia chirurgicala este total interzisa pe perioada cresterii, dar si de ce aceste orteze distrug rapid piciorul utilizatorului.
      Dupa o lupta crancena, am obligat CNAS si MInisterul Sanatatii sa nu mai compenseze aceste dispozitive. De asemenea, am obligat Comisia de ortopedie a ministerului sa recunoasca faptul ca aceste dispozitive sunt inutile.
      Din pacate, in aceasta lupta eu sunt singur contra Minister, CNAS, contra celor 500 de ortopezi si mai ales impotriva producatorilor/distribuitorilor.
      Este o lupta inegala, insa voi reusi in curand sa impun interzicerea comercializarii acestor produse atat pe piata romaneasca, cat si pe piata tarilor UE, tinand cont de miile de paciente care si-au distrus piciorul cu aceste produse.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 2.8.2016, ora 9:28 am

      Buna ziua!
      Daca doriti sa ajutati pentru oprirea comercializarii acestor produse, astept un mail de la D-voastra.
      Veti ajuta multe paciente sa nu-si mai distruga piciorul.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 14.8.2016, ora 3:47 pm

      Buna ziua!
      Doamna Ana-Maria Marin, daca doriti sa ma ajutati pentru oprirea comercializarii acestor produse, astept un mail de la D-voastra.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  29. Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
    Publicat la data de 8.3.2016, ora 8:07 am

    Buna ziua!
    Am solicitat Ministerului Sanatatii interzicerea comercializarii acestor produse in Romania. Aceste produse nu corecteaza deformatia, in schimb distrug piciorul utilizatorului.
    Astept cu interes raspunsul Ministerului Sanatatii.
    u stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg Ante-picior
    http://www.chirurgiapiciorului.ro

    • Comentariu scris de FLORI
      Publicat la data de 24.4.2016, ora 4:28 pm

      Buna ziua,am citit prin comentarii ,referitor la ortoeze , mai bine ministerul ar deconta aceasta interventie chirurgicala care e de folos decat promovarea ortoezelor.Insa gandul te duce, ca cine promoveaza aceste produse sigur are ceva de castigat altfel niste oameni cu scaun la cap ar asculta de sfaturile unui specialist.Vad ca va luptati cam singur cu sistemul(dar se pare ca reusiti) .Toata stima .

      • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
        Publicat la data de 25.4.2016, ora 6:24 pm

        Aveti perfecta dreptate.
        Sunt insa paciente operate de mine care au avut curajul sa actioneze in justitie Ministerul Sanatatii si CNAS, solicitand decontarea interventiei.
        Astept decizia Ministerului si in privinta “ortezei pentru hallux valgus”: am solicitat interzicerea comercializarii acestor produse nocive sanatatii.
        Cu stima,
        Marius Uscatu
        Chirurg Ante-picior
        http://www.chirurgiapiciorului.ro

  30. Comentariu scris de gabriela
    Publicat la data de 13.3.2016, ora 2:03 am

    Aici avem un alt doctor care e de partea dispozitivelor Toe Fix. Sunt acestea diferite de cele pe care le-ati adus pana acum in discutie?
    http://imprssn.name/rndr/PG_Valufix_RO/?ap=2384&subid2=U0NCLTEwNy0wLWlscHJsODZuLTI0YWo6MDo5ODgwOTow&esub=-2AAKuAQK1AQT9qFZIAAEAAQACjAECUAkCngkBCgEP&s_trk=CiBzbWExWWFia1ZnQUFBQUQ4TmhVTkFBQUFBTWhXQWxBKhDihY5tGOHMkrcFIMnbkrcF&uactdata=eyJtb3VzZU92ZXJDb3VudCI6OCwibW91c2VNb3ZlQ291bnQiOjE3NywibW91c2VFbnRlckNvdW50IjowLCJ0b3VjaFN0YXJ0Q291bnQiOjAsInRvdWNoTW92ZUNvdW50IjowLCJ0b3VjaEVuZENvdW50IjowfQ%3D%3D

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 14.3.2016, ora 11:46 am

      Evident, este vorba despre o alta sarlatanie.
      Inca nu s-a inventat un dispozitiv care sa readuca osul deplasat (primul metatarsian) la locul lui initial, fara interventie chirurgicala.
      Ar fi impotriva logicii elementare.
      Am solicitat Ministerului Sanatatii interzicerea comercializarii acestor produse in Romania. Aceste produse nu corecteaza deformatia, in schimb distrug piciorul utilizatorului.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  31. Comentariu scris de axenia
    Publicat la data de 21.4.2016, ora 3:17 pm

    buna ziua as vrea sa intreb ce se poate face……fiica mea are 24 de ani si deasupra pe degetele mici de la picior i-au aparut niste umflaturi destul de evidente care o deranjeaza atunci cand sta mult incaltata.Este necesara o interventie chirurgicala? Mentionez ca poarta foarte mult incaltaminte sport si foarte rar tocuri. Multumesc anticipat .

  32. Comentariu scris de tanase doina
    Publicat la data de 2.6.2016, ora 12:04 am

    eu am la ambele picioare monturi si degetele una peste alta calc foarte greu nu mai calc pe degete si am batatura in talpe care doare foarte tare cind merg. port incaltaminte ortopedica numai saboti berkeman alt ceva nu pot incalta desculta nu pot umbla nu mai am nici echlibru fara saboti. am virsta de 65 ani si sint suferinda cu rinichisi hernie de disc in 3 locuri. am 75 kg si innaltimea 1.57 .mi-am luat de la ortoped talonete comandate pe picior si cu ele ma simt mai bine.va rog frumos sa-mi spuneti ce sa-mi mai comand.va multumesc

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 2.6.2016, ora 2:28 pm

      Buna ziua!
      Tratamentul monturilor este de doua tipuri:
      - conservator (ne-chirurgical), constand in incaltaminte hiper-larga si reducerea drastica a eforturilor fizice (mers pe jos);
      - chirurgical (corectie globala a deformatiilor ante-piciorului.
      Talonetele nu sunt utilizate, deoarece nu constituie un veritabil tratament.
      Din pacate, la greutatea D-voastra (30 kg in exces), interventia chirurgicala este total imposibila.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro

  33. Comentariu scris de doina
    Publicat la data de 2.6.2016, ora 12:12 am

    buna ziua eu am la ambele picioare monturi si degetele una peste alta calc foarte greu nu mai calc pe degete si am batatura in talpe care doare foarte tare cind merg. port incaltaminte ortopedica numai saboti berkeman alt ceva nu pot incalta desculta nu pot umbla nu mai am nici echlibru fara saboti. am virsta de 65 ani si sint suferinda cu rinichisi hernie de disc in 3 locuri. am 75 kg si innaltimea 1.57 .mi-am luat de la ortoped talonete comandate pe picior si cu ele ma simt mai bine.va rog frumos sa-mi spuneti ce sa-mi mai comand.va multumesc

  34. Comentariu scris de Florentina
    Publicat la data de 14.11.2016, ora 1:06 pm

    Buna ziua.Mi-a aparut la piciorul stang ,langa degetul mare un mont.Precizez ca este in faza incipenta.Ce solutie exista pentru a impiedica evolutia acestuia?Port tocuri in fiecare zi.Multumesc!

  35. Comentariu scris de Alexandrescu Ciprian
    Publicat la data de 10.2.2017, ora 2:32 pm

    Buna ziua.

    Am fost diagniosticat cu hallux rigidus, o forma incipienta insa problema este prezenta la ambele articulatii ale degetului mare.Deasemena bolta platara este prea arcuita.

    Am dureri la mers prelungit si mai pronuntate spre dimineata cu senzatii de curentare la indoirea articulatiei(am intes ca ar fi afectati nervii).
    Mi s-au recomandat suporturi plantare Bauerfiend modelul Binamic de care medic.
    Va rog un sfat, sa le achizitionez sau nu?.

    Multumesc mult!

  36. Comentariu scris de ELENA
    Publicat la data de 11.5.2017, ora 11:55 am

    Buna ziua,
    In cazul unui npaccient cu diabet , se poate face op. de mont?
    Cam cat dureaza recuperarea?
    Multumesc,

    • Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
      Publicat la data de 11.5.2017, ora 6:14 pm

      Buna ziua!
      Diabetul reprezinta o contraindicatie relativa pentru corectia monturilor.
      Au relevanta urmatoarele aspecte:
      - greutatea/inaltime, varsta;
      - gradul de afectare vasculara (cuantificat de catre chirurgul vascular);
      - prezenta complicatiilor specifice: neuropatie plantara, nefropatie, problemele cardiovasculare etc.
      Cu stima,
      Marius Uscatu
      Chirurg Ante-picior
      http://www.chirurgiapiciorului.ro



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !