Metode de a reduce nevoia de a manca alimente bogate in zahar

Pofta de dulciuri/ Foto: MorgueFile.com

Zaharul a devenit in ultima vreme inamicul public numarul unu in ceea ce priveste alimentele nesanatoase, specialistii avertizand asupra riscurilor cardiovasculare si legate de obezitate pe care acesta le aduce, informeaza Femalefirst, citat de Mediafax. Nutritionistii avertizeaza asupra riscurilor aduse de consumul ridicat de zahar si ofera o serie de metode pentru a scadea nevoia de “ceva dulce”.

Negarea dorintei de a manca zahar nu este o solutie, deci nu trebuie ca aceasta substanta sa fie scoasa de tot din alimentatie, ci trebuie abordata o solutie moderata. Expertii spun ca persoanele care simt nevoie de a consuma alimente dulci nu ar trebui sa renunte de tot la acestea, ci sa fie doar moderati. Un aliment dulce, cand si cand, este util organismului si nu prezinta riscuri pentru sanatate.

Un somn sanatos poate reduce dorinta de a consuma zahar. Atunci cand nu este odihnit indeajuns, organismul are nevoie de zahar pentru a suplini lipsa de energie, explica Martin Budd, autorul cartii “Why Am I So Exhausted” (“De ce sunt atat de extenuat”, n.r.).

Folosirea de condimente ca vanilie, nucsoara, scortisoara si cardamom pentru aromatizarea unor feluri de mancare si bauturi, fara a adauga zahar, poate ajuta, de asemenea, la scaderea nevoii de alimente dulci.

Unii experti spun ca desertul poate fi inlocuit cu ceva mai multe exercitii fizice, mai ales in cazul celor care folosesc dulciurile ca pe o metoda de rezolvare a problemelor emotionale. In acest caz, o jumatate de ora de alergat prin parc poate fi mult mai eficienta si mai sanatoasa, decat un baton de ciocolata.

Deficientele nutritionale pot face dorinta de a manca alimente dulci mai intensa. Anumiti nutrienti par a avea un rol important in controlul glicemiei, intre care se numara cromul, vitamina B3 si magneziul. Suplimentele alimentare bogate in astfel de compusi pot fi utile, mai ales in cazul unor deficiente nutritionale combinate cu pofta de zahar.

A.C.

Articole similare:

  1. 5 alimente care pot reduce durerea
  2. De ce apare dependenta de zahar si cum putem scapa de ea
  3. Organizatia Mondiala a Sanatatii: Aportul zilnic de zahar ar trebui redus la jumatate
  4. Alimente care te ajuta sa renunti la fumat
  5. Alimentele bogate in potasiu scad riscul de accident vascular cerebral si boli coronariene

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !