Mersul pe bicicleta, o moda care ne ajuta sa scapam de kilogramele in plus

Mersul pe bicicleta, o modalitate placuta de a arde calorii / Foto: PhotoXpress

Se stie ca trebuie sa facem miscare in mod regulat, insa nu toti preferam acelasi tip de activitate fizica, iar ca sa ne tinem de un program este foarte important sa descoperim ce gen de exercitii ne plac cel mai mult. Pentru unii oameni, mersul pe jos sau alergarea in parc este o modalitate de a-si mentine forma fizica si a se bucura de peisaj in acelasi timp.

Acelasi lucru se poate spune despre mersul pe bicicleta. Dar este mersul pe bicicleta eficient daca, pe langa exercitiile fizice obisnuite, intentionezi sa dai jos si din kilogramele in plus?

Se poate slabi eficient mergand pe bicicleta?

Un studiu publicat recent in Archives of Internal Medicine arata ca mersul pe bicicleta este o modalitate eficienta de a da jos din kilograme. Femeile olandeze care au pedalat patru ore sau mai mult pe saptamana sunt mai putin predispuse sa ia in greutate odata cu avansarea in varsta. La fel se intampla si in cazul femeilor care au ales sa mearga regulat pe jos in pas vioi. Conform studiului, ambele activitati sunt eficiente in controlul greutatii, indiferent daca sunt practicate in aer liber sau in spatii inchise.

Mersul pe bicicleta pentru pierderea in greutate. Cate calorii se ard?

Bicicleta te ajuta sa arzi un numar semnificativ de calorii, in functie de efortul pe care il depui. Daca pedalezi la o viteza moderata, de aproximativ 20 km/h arzi peste 500 de calorii pe ora. Marind viteza la 25 km/h poti arde 750 de calorii pe ora. Pe o bicicleta stationara, numarul caloriilor arse este mai mic, dar poate fi crescut marind gradul de dificultate la pedalare.

Alte avantaje ale pedalatului pentru scaderea in greutate

Mersul pe bicicleta are marele avantaj ca place aproape tuturor. Majoritatea biciclistilor pedaleaza cu placere ore in sir. Astfel, nu mai esti nevoit sa numeri la nesfarsit minutele care au mai ramas pana la sfarsitul exercitilor. De asemenea, pedalatul mentine in forma muschii din partea inferioara a corpului si chiar muschii abdomenului.

Cum sa arzi calorii mai eficient, mergand pe bicicleta

Vrei sa arzi mai multe calorii? Nu pedala constant. Schimba viteza de pedalare din cand in cand, Incearca sa pedalezi la viteza maxima o perioada de timp, dupa care lasa-i corpului cateva minute pentru relaxare la viteza mai redusa. Studiile arata ca acest gen de exercitii te ajuta sa arzi un numar mai mare de calorii si este in acelasi timp un bun antrenament cardiovascular.

Autor: R.M.

Articole similare:

  1. Cum scapam de respiratia urat mirositoare
  2. Cum scapam de neplacerile provocate de transpiratie
  3. Monturile, surplusul din pantofi. De ce apar si cum scapam de ele
  4. Sase motive pentru care e bine sa bem apa
  5. Bananele ar putea ajuta la oprirea raspandirii virusului HIV

Tags: , , ,

14 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Mitza B.
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 2:27 pm

    Cand o sa intelegem, oare, ca mersul pe bicicleta NU este o moda, asa cum nici mersul pe jos sau cu autobuzul nu este o moda ?

    • Comentariu scris de george
      Publicat la data de 3.8.2010, ora 3:03 pm

      merg pe bicicleta 500 km / luna (25 KM zilnic/5 zile/saptamina )
      intre casa si servici.
      Am reusit sa slabesc 13 kg in 5 luni (97-84) cu efort minim de schimbare a regimului alimentar. Am scazut sub pragul de obezitate(88 KG la mine la inaltimea de 172 cm ) , fizic si psihic ma simt mult mai bine !
      Economisesc ~ 3 milioane/luna benzina, tin masina pe trotuar ..
      Imi face mare placere sa merg pe bicicleta , si sa imbin utilul cu placutul .

  2. Comentariu scris de valeria
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 2:48 pm

    Fartlekul este o metoda traditionala de antrenament in atletism,alternarea in alergare a perioadelor de alergare la intensitate ridicata urmate de alergare usoara sau asa numita alergare de durata cu ruperi de ritm. Pe bicileta pare un pic mai usor de realizat acest lucru. Important este sa existe o continuitate,regularitate in exercitii indiferent de ce alegi sa faci,sa alergi,sa inoti,sa alergi sau orice alta forma de sport practicata pentru sanatatea personala. Incepe cu putin si de la o saptamana la alta se vor vedea rezultatele,capacitatea de a te misca mai mult,mai bine,mai repede,mai usor.Dupa aceea se vor vedea si rezultatele masurate in kilogramele in minus.

  3. Comentariu scris de Emil Busuioc
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 3:25 pm

    N-am ştiut că sunt la modă de când merg cu bicicleta la servici, adică de vreo 40 de ani ! Sau, mai ştii, poate că această modă am impus-o chiar eu?! Alte chestii sunt la modă: genunchiere, cotiere, dar mai ales căştile în urechiuşe.

  4. Comentariu scris de Vali
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 3:48 pm

    De 4 luni merg in fiecare zi cel putin 10 km pe bicicleta, asta inseamna 30 min. De cand am inceput, fara sa fac mari schimbari in alimentatie, am slabit 6 kg. Pe langa satisfactia pierderii in greutate ma simt extrem de bine cand pedalez, fac mult mai putin pana la munca si nu mai ajung incrancenat si nervos asa cum ajungeam atunci cand conduceam.

    Cu alte cuvinte nu poti avea parte decat de beneficii pedaland.

    Cat despre moda, daca de asta este nevoie pentru a vedea mai multi biciclisti pe strazi, nu ma deranjeaza. Cu cat mai multi cu atat mai bine.

    Spor la pedalat.

  5. Comentariu scris de Cristi
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 7:22 pm

    Pedalez cu placere 40 de km pe zi si va pot spune ca nu slabesc din cauza asta. In schimb mi-am intarit picioarele si pot alerga linistit 20 de km. Tinand si o dieta serioasa am inceput sa slabesc. Apropo, daca pe bicicleta ardem 500 cal/ora, ce ne facem cu o ciocolata care are 500 kcal/100g? Pedalam 1000 de ore pentru o ciocolata? :)

    • Comentariu scris de George
      Publicat la data de 3.8.2010, ora 10:21 pm

      Presupun :) ca nu mananci ciocolata in fiecare zi. Oricum dupa ce o sa mergi pe bicicleta o sa mai si alte activitati. In orice caz viata ta nu se va reduce doar la bicicleta. Chiar si alte activitati consuma energie. Si spalatul vaselor dupa masa, sau gatitul presupune un efort. Chiar si in timp ce tastez consum energie. In mod sigur nu 500 calorii. Dar la sfarsitul zilei in mod sigur consum mai mult de 500 calorii.

    • Comentariu scris de Dani
      Publicat la data de 4.8.2010, ora 7:52 am

      Cred ca este vorba de kcal in ambele cazuri, dar de multe ori se renunta la acel kilo

  6. Comentariu scris de Cip
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 7:58 pm

    Locuiesc în Olanda. Fac naveta la muncă aproximativ 15 km / zi (dus-întors) iar în weekend fac aproximativ 70 km. De când am început… m-am îngrăşat 10 kg. :)

    Da, mergând cu bicicleta consumi ceva kilocalorii, dar dacă nu eşti atent ce mănânci, poţi să bagi mult mai multe decât alea 500 de kilocalorii pe oră.

    • Comentariu scris de cati
      Publicat la data de 4.8.2010, ora 10:05 am

      Draga Cip, daca tu mananci de 2-3 ori mai mult decat ai dat jos normal ca te ingrasi. Tu esti ca al meu sot care, desi nu pedaleaza zilnic, doar in weekend si concedii, cand pedaleaza mananca mai mult sau egal cu cantitatea de kcalorii care a dat-o jos. Avem un aparat la bicla care spune aproxim. cate calorii consumi si cred ca asta il face pe al meu sot sa manance mai mult. E o chestie psihica: se uita, vede ca a consumat cam 1000 de kcalorii si probabil ca mintea lui spune: a acuma imi permit sa mananc si desert. Tot timpul ii spun ca trebuie sa asocieze manacatul cu kcaloriile pierdute. Asa ca mitul cu slabitul pe bicla nu prea este adevarat decat daca ti si o dieta. Degeaba pedaleaza al meu sot daca acolo unde facem pauza isi cumpara o briosa care are cel putin 500 kcalorii :) .

  7. Comentariu scris de Lu
    Publicat la data de 3.8.2010, ora 11:22 pm

    Bicicleta nu este (numai) o jucarie pentru copii, cum inca multi pe la noi mai au impresia. Cu atat mai putin este o moda. Este unul din cele mai eficiente mijloace de deplasare!

  8. Comentariu scris de Vasile
    Publicat la data de 4.8.2010, ora 7:19 am

    Aici in Suedia este tara bicicletelor. Toti biciclesc incepind de la 7-8 ani pina la 80 de ani. In orasul in care stau eu sint peste tot piste speciale pentru biciclete, de drag sa biciclesti.

    • Comentariu scris de Andra
      Publicat la data de 6.6.2012, ora 5:35 pm

      Salut, locuesc in Italia. Avem si noi biciclete, destul de bune, dar din pacate, aici bicicletele dispar , sunt furate. Sincer imi e frica sa merg la cumparaturi , stiind ca un “strain” o poate salta. Ma bucur pt tine ca poti folosi bici fara grija. Salutari

  9. Comentariu scris de vali
    Publicat la data de 28.6.2012, ora 12:58 am

    merg cu bicicleta zilnic 10 15 km si de 2 3 ori pe saptamana mi am facut un traseu de 40 45km deci fac cam 150km pe sapt minim,plus sala zi de zi 1ora 2,sauna si uscata si de vapor cate 15 minute,regimul este numai salate si multa apa,cereala iaurturi ,…in fine am fost foarte gras am slabit vreo 20 30 kg in timp dar acum era greul sa ajung sub 90 si uite ca am ajuns am 87 intr o luna ,am reusit sa dau jos 3kg, deci merge dar trebuie vointa si multa ambitie,sper sa ajung la 84 85 luna vitoare,si inca ceva nu tre sa te infometezi tre sa bei apa multa ,si sa mananci numai proteine,peste oua fierte doar albusu,salate ,n ai cum sa nu slabesti acum pepeni:)) si va zic o prajitura care serios e buna de tot si poti manca linistit un iaurt ,tai o para feli ,si pui cereale le amesteci si iese ceva bun ,merge si banana dar cu para e cea mai buna .numai bine



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !