Laptele vegetal versus laptele animal – Ce tip de lapte este mai sanatos?

Atat veganii, vegetarienii, cat si cei care sunt lacto intoleranti opteaza pentru consumul de lapte vegetal dintr-o multime de motive; insa, cercetatorii unui studiu publicat recent in revista de specialitate “the Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition” confirma faptul ca bauturile pe baza de plante difera foarte mult intre ele  in ceea ce priveste continutul lor nutritional, si astfel, acestia recomanda parintilor sa includa in dieta celor mici laptele de vaca, cu exceptia cazurilor in care exista un motiv medical pentru a opta pentru laptele vegetal.

Un pahar de 200 de ml de lapte de vaca natural contine aproximativ 8 grame de proteine si aproape o treime din cantitatea de calciu recomandata zilnic. Laptele de vaca contine, de asemenea, nutrienti in mod natural, cum ar fi potasiu si vitamina B12 si este, de obicei, imbunatatatit cu vitaminele A si D.

Din punct de vedere al continutului nutritional, cele patru tipuri de lapte pe baza de plante (soia, caju, migdale si nuca de cocos) palesc prin comparatie cu laptele natural de vaca si, cu exceptia laptelui de soia, niciunul dintre aceste tipuri de lapte vegetal nu contin mai mult de un gram de proteine, in mod natural.

Bauturile din soia contin, cel mai adesea, la fel de multe proteine precum laptele de vaca, insa nu au acelasi continut de calciu, desi producatorii unor bauturi din soia adauga calciu in mod suplimentar acestor alimente.

Dintre cele patru tipuri de lapte vegetal, laptele din nuca de cocos este cel mai putin nutritiv, intrucat in nu contine in mod natural proteine, daca nu ii sunt suplimentar adaugate in compozitie, iar o cantitate foarte mica de calciu intra in compozitia acestuia.

In timp ce nucile intregi, migdalele si caju sunt bogate in proteine si calciu, aceste substante nutritive se pierd in timpul procesarii bauturilor vegetale.a

Pentru a fortifica profilul nutritiv al acestor bauturi, unii producatori adauga proteine din mazare sau orez, fosfat de calciu si vitamine tuturor bauturilor din plante.

Oamenii de stiinta dezbat problema daca aceste elemente nutritive adaugate sunt absorbite de catre organismul uman si utilizate in cel mai eficient mod, asa cum se intampla in cazul laptelui animal:

“Calciul este prezent in laptele de vaca in mod natural si poate fi mai bine absorbit de catre organism. Laptele de vaca contine lactoza si cazeina, care ajuta la cresterea absorbtiei de calciu, precum si la absorbtia vitaminei D din mediul inconjurator. Exista un soi de sinergie intre toate aceste substante nutritive, toate lucreaza impreuna,” a declarat Sina Gallo, profesor de nutritie in cadrul Universitatii George Mason din Virginia.

In plus, cantitatea de vitamina D variaza in cazul bauturilor din plante, iar un studiu realizat in 2014 pe 2.831 de copii sugereaza ca cei care consuma lapte vegetal au un nivel mai scazut de vitamina D in sange, prin comparatie cu aceia care consuma lapte de vaca.

Sursa: New York Times

G.T.

Articole similare:

  1. Laptele de vaca, adaugat la alimentatia copilului in primele doua saptamani de viata, il fereste de alergie
  2. Lapte UHT, fortifiat, ecologic sau din soia – care este cel mai bun pentru tine?
  3. Laptele si soia, benefic pentru sanatatea muschilor persoanelor care fac efort fizic
  4. Intoleranta la proteinele din laptele de vaca la copii
  5. Copilul tãu poate fi alergic la laptele de vacã?

Tags: , ,

24 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Mihai Popescu
    Publicat la data de 15.11.2016, ora 1:43 pm

    De ce nu se precizeaza deloc faptul ca laptele animal este acid si ca respectivul calciu prezent este anulat de cantitatea de calciu din organism necesar pentru neutralizarea acidului din lapte?
    Si de ce nu sunt luate in calcul aspectele etice cauzate de consumul de lapte animal, anume inseminarea fortata a animalelor de sex feminin (viol), precum si indepartarea puilor de animal de la ugerul matern si uciderea acestora, astfel incat laptele necesar animalelor nou-nascute sa fie consumat abuziv de oamenii carora nu li se cuvine???
    Sa fii corect inseamna sa devii vegan!!!

    • Comentariu scris de Bogdan
      Publicat la data de 15.11.2016, ora 2:08 pm

      Mihai, daca te rezumai la primul paragraf, era perfect.
      Cu celelalte doua ai reusit doar sa cazi in penibil.
      Nu ne intereseaza alegerile tale personale sau religiile la care aderi. Important e doar sa nu ni le bagi noua pe gat.

      • Comentariu scris de Mens Sana
        Publicat la data de 17.1.2017, ora 4:35 pm

        Mai bine tineai gura inchisa. In felul asta nimeni nu putea sa-ti “bage ceva pe gat” si nici nu te faceai de ras in public.

    • Comentariu scris de Mihaela
      Publicat la data de 15.11.2016, ora 3:09 pm

      Domnule Popescu

      Pare ca nu sunteți la curent cu faptul ca tot mai multi oameni de știința arata ca si plantele au viata, simt durerea si au o rețea de comunicare prin rădăcini. Ce veți mai manca in viitor? Pastile, probabil. Va recomand sa citiți si sa constatați ca aceasta este filozofia vieții si ca sunt multe viețuitoare care se mănâncă intre ele. Ce putem noi face ? Sa ne amintim si sa apreciem ca bunicii noștri nu omorau puii de animale ca sa avem noi lapte ori brânza si sa nu uitam ca avem in magazine ceea ce cumpăram. Pe vremea aceea nu era asa o risipa de alimente si animalele nu trăiau in ferme industriale deținute de investitori care cauta sa facă bani. Daca vom continua sa cumpăram ceea ce este ieftin doar (fie ca este vorba de produse vegane sau nu) atunci si investitorii se vor orienta pentru a produce mai ieftin… Si cum sa te coste tot mai putin decât renunțând la respectarea unor principii care se dovedesc costisitoare din acest punct de vedere?

      • Comentariu scris de hop-si-eu
        Publicat la data de 16.11.2016, ora 10:19 am

        Lume multă, păreri multe (șivîndîrjit apărate), dar cunoștințe foarte puține ! Acest articol a fost, cu certitudine, comandat de unul sau mai mulți producători de lapte de vacă. Nu vă faceți iluzii ! – nici un nanogram din calciul cu care toată lumea laudă laptele de vacă nu se va depune pe oasele voastre, din cauza conținutului ridicat de fosfor al acestui subprodus destinat vițeilor…În plus, laptele de la animalele crescute în ferme este cea mai proastă alegere: toate acele vaci sunt bolnave, fiind menținute în viață doar cu ajutorul unor medicamente (inclusiv antibiotice !) ale căror componente chimice vor ajunge în consumatorii laptelui (vai de copilașii care beau porcăria asta la sfatul unor așa-ziși „specialiști”). Mai documentați-vă și voi „specialiștilor-în-lapte-de-vacă”, lumea s-a schimbat mult de când au fost emise străvechile recomandări în favoare a acestui subprodus profund toxic ! Restul…lozinci, baliverne, prostii…

      • Comentariu scris de Mens Sana
        Publicat la data de 17.1.2017, ora 4:44 pm

        Pare ca nu sunteti la curent cu faptul ca se poate trai foarte bine numai cu o alimentatie bazata pe plante si ca e cea mai sanatoasa dieta, confirmata de multi oameni de stiinta. Ce putem noi face? Putem sa alegem sa nu ne comportam ca niste animale fara minte si sa avem o alimentatie sanatoasa, bazata pe plante nerafinate, care e si mai ieftina si consuma mult mai putine resurse pentru producere.

        Referitor la viata plantelor, sper ca puteti sa faceti deosebirea intre planta, animal si om. Altfel ajungem la aberatii gen “de ce ai retineri sa omori un om, ca doar omori bacterii in fiecare zi”.

        In ce priveste hrana ieftina din magazine, aveti dreptate.

    • Comentariu scris de misha
      Publicat la data de 15.11.2016, ora 5:11 pm

      Probabil pentru ca astea sunt niste teorii tembele si neverificate, promovate de “vegani” ca sa se simta bine cu propriile alegeri extremiste.
      Vegan nu este egal corect, ci este egal cu el insusi.
      Vezi-ti de alegerile tale, asa cum noi ne vedem, in liniste, de ale noastre.

    • Comentariu scris de Andrei
      Publicat la data de 15.11.2016, ora 5:35 pm

      Fiindca industria farmaceutica (mana in mana cu industria alimentara) nu are nici un interes in a mentine oamenii sanatosi, unde ar mai fi profitul?

  2. Comentariu scris de UnNume
    Publicat la data de 15.11.2016, ora 1:56 pm

    Haideti totusi sa facem o distnctie intre LAPTE si BAUTURA din plante.

    Sunt lucruri total diferite si se obtin total diferit.
    O bautura din plante reprezinta planta macinata (gen faina) si combinata cu apa. Este gresit utilizat termenul de lapte.

    Normal ca nu putem sa comparam mere cu pere.

  3. Comentariu scris de grongobar
    Publicat la data de 15.11.2016, ora 2:40 pm

    Lapte vegetal = cartof animal … wtf ? Omul e un animal omnivor avand din nastere capacitatea de a digera si asimila atat produse de origine vegetala cat si animala.A te opune naturii e tampenie curata indiferent de motavatiile “etice” ale unora.Etica=”Ansamblu de norme în raport cu care un grup uman își reglează comportamentul pentru a deosebi ce este legitim și acceptabil în realizarea scopurilor; morală” cf dex.Natural=”Care este generat, produs, creat de natură, fără intervenția omului; veritabil, curat, pur. Lipsit de artificiu, de rafinament, simplu, spontan, fără efort sau constrângere”. tot cf dex

    • Comentariu scris de Alina georgiana
      Publicat la data de 28.12.2016, ora 1:19 am

      Omul are capacitatea de a digera si asimila si carnea altui OM, din ce motive “te opui” naturii? La fel de bine omul are capacitatea de a digera si plante otravitoare, dar vezi tu, nu le mananci, pentru ca ce surpriza omul mai are si constiinta, dar si capacitatea de a discerna.

      • Comentariu scris de Mens Sana
        Publicat la data de 17.1.2017, ora 4:32 pm

        “Grongobar” sa zica mersi ca cei din jurul lui se opun “naturii” si nu il omoara sau nu ii violeaza nevasta. In natura se intampla asa ceva.
        Tampenie curata, intr-adevar…

  4. Comentariu scris de Alin Crișan
    Publicat la data de 15.11.2016, ora 4:43 pm

    Fiindcă articolul e comandat de producătorii se lactate.

  5. Comentariu scris de Mihai
    Publicat la data de 15.11.2016, ora 5:57 pm

    Im ipare rau, dar articolul suma mai degraba a reclama mascata pentru industria lactatelor.

    Testul pentru a vedea daca laptele de vaca e sanatos pentru noi e sa ne uitam in oglinda. daca vedem un vitel, da, laptele de vaca e hrana ideala!

    Calciu e din abundenta in alimentatie, nu avem nevoie de lapte pentru calciu. Culmea e ca excesul de proteina animala (incluzand lactatele) pe termen lung duce de fapt la decalcifierea oaselor. Asa cum spunea si comentariul anterior, laptele in exces acidifica organismul, iar pentru compensare poate fi folosit calciul din oase.

    Oare vaca, elefantul sau gorilele, care mananca numai verdeturi toata ziua de unde isi iau calciul?

    Sursa cea mai buna de vitamina D este soarele nu lactatele… mai scoateti capul din calculatoare si televizoare si iesiti afara!

    • Comentariu scris de George
      Publicat la data de 16.11.2016, ora 12:29 am

      Bun comentariu Mihai!
      Articolul compara produsul vegetal de pe raft, care e apa de ploaie pe langa faptul ca uneori face si rau datorita lucrurilor adaugate. Produsul de pe raft este incomparabil cu bautura pe care o poti face foarte usor acasa, mai ieftin si cu valoare nutritiva ridicata.

    • Comentariu scris de Andrei
      Publicat la data de 16.11.2016, ora 12:02 pm

      Suze Mihai, dar comentariul tau e departe de realitate. Laptele ca si carnea reprezinta pentru om un aliment nutritiv. Deci nu trebuie sa fii vitel ca sa fie ok sa-l consumi. Sunt destule specii de animale care mananca produsele altor specii pe post de alimente. Sunt multe specii care de exemplu consuma oualele altor specii: serpii, maimutele, crocodilii etc. Nu exista alte mamifere care sa se hraneasca cu laptele altor specii pentru simplu fapt ca e imposibil sa-l procure (desi exista cazuri cand o specie de mamifere a crescut alta specie de mamifere http://iheartdogs.com/orphan-kittens-nurse-on-dog-who-starts-producing-milk-just-for-them/ cel mai rapid ex gasit).
      Apoi sunt multe studii contradictorii legate de faptul ca digestia laptelui consuma calciul din oase (da exista si studii care le contrazic). Exista si plante care sunt acide si ele n-au mai fost legate de fracturi si osteoporoza (ex portocale, lamaii etc http://www.livestrong.com/article/487390-are-oranges-acidic-or-alkaline/). Si e adevarat ca ce se gaseste la noi pe raft in magazine, atat laptele vegetal cat si cel animal, sunt departe de calitatea pe care ar trebui sa o aiba astfel incat sa ne aduca beneficiile maxime de sanatate.
      Cat despre primul comentariu legat de etica, nu pot sa zic decat ca e foarte la moda acum sa fii vegan si sunt foarte multi “noi vegani” ipocriti care incearca sa-si justifice lor, alergerea facuta prin incercarea de a baga pe gat altora acest mod de viata. Mergand pe aceeiasi logica de ce e etic sa mananci plantele inainte de a se dezvolta si a se poatea imnulti (ex salata, spanac), sau sa le mananci semintele impiedicandule sa se imnulteasca (ex floarea soarelui http://science.howstuffworks.com/life/botany/plants-feel-pain.htm). Din punctul meu de vedere veganismul este o alegere personala pe care o faci dupa niste argumente subiective ce tin de tine si nu ar trebui sa stai sa te justifici la nimeni pt aceste alegeri, dar in acelasi timp nici sa te bati in piept ca tu esti mai bun si salvezi lumea, doar pentru ca esti vegan pentru ca apoi sa bagi modul tau de viata si ideile tale subiective pe gat altora. Veganismul este tot o dieta, la fel cum e si paleo si sutele de diete care exista pe planeta asta. Tot din punctul meu de vedere cheia unei vieti sanatoase este moderatia si activitatea fizica.

      • Comentariu scris de Mihai M
        Publicat la data de 16.11.2016, ora 1:17 pm

        Da, bineinteles, veganismul ca orice alta dieta e o alegere personala. Acum cativa ani eram la fel de ignorant si vehement ca unii comentatori de aici. Orice om reactioneaza cand convingerile sale culturale sunt confruntate. I se pare ca e sub atac… Eu unul , manat de curiozitate, m-am educat, am inteles efectele asupra sanatatii si mediului. Nu e deloc usor sa dai la o parte tot ce te-a invatat socoetatea si familia, si sa ajungi la radacina lucrurilor, sa tragi concluzii si sa le aplici.

        Da, Laptele si carnea sunt nutritive, insa trebuie consumate doar ocazional, pentru ca pe langa nutritie vin cu multe alte probleme la pachet. Ce e greu de inteles este ca efectele consumului excesiv de produse animale devin evidente abea dupa multi ani. Stim cu totii ca excesul de carne si lactate e daunator, si ca legumele trebuie sa fie baza alimentatiei, totusi majoritatea ne facem ca nu observam… insa organismul observa absolut tot ce ingeram…

        Oricum o intoarcem, omul nu e carnivor; nici macar omnivor nu prea e. Putem tolera in alimentatie produse de origine animala si avem anumite adaptari pt asta, si asa am ajuns sa colonizam intreaga planeta. Dar pe termen lung abuzul de alimente de origine animala nu ne face deloc bine. La urma urmei si vacile crescute industrial au adesea in furaje proteina de origine animala… deloc hrana lor naturala.

        Laptele vegetal nu il consider sanatos, ci mai degraba un inlocuitor de tranzitie. Eu nu consum deloc. Copilul meu consuma in loc de lapte animal si asa a scapat “miraculos” de dermatita pe care o avea din frageda pruncie. Depinde si de producator. Unele marci sunt destul de OK, cu numai 2 ingrediente (cereale si un pic e ulei), altele sunt bombe chimice cu zeci de aditivi. Se poate prepara foarte simplu si in casa.

        Eu unul de cand nu mia consum lactate am scapat de infectii la urechi, mucozitate nazala excesiva (da, eram un mucos :-) si matreata abundenta.

        Pe de alta parte, a fi vegan nu garanteaza o dieta sanatoasa… Poti fi vegan si sa mananci numai alimente procesate cu mult ulei, zahar si prajeli ceea ce e f nociv.

        Etica e foarte importanta in viata noastra! Din nou, ne facem ca nu vedem, dar violenta naste violenta. Cumparam totul la pachet si nu ne intereseaza de unde provine. Incercam sa bagam totul sub pres, dar inconstient ne afecteaza. Oare cum e vaca care ne da laptele? E ca cea din reclama de la TV? Unde traieste, ce viata are? Vede cerul albastru? A vazut iarba in viata ei? Ce se va intampla cu ea cand ii scade productia de secretie mamara? de unde provin furajele? Cata padure s-a taiat pentru a cultiva soia si lucerna cu care e hranita vaca? cati oameni se puteau hrani de pe aceeiasi suprafata?

        Despre aciditatea unelor produse din plante. Exact, sucul de citrice e acid… e un aliment procesat. Nu la fel se intampla daca mancam fructul intreg… e chiar usor alcalin.

        Cat despre moderatie… problema e ca e greu de definit. depinde de fiecatre… ca sa citez un doctor oarecum celebru, eu unul nu vreau boli cronice in moderatie ;-)

        • Comentariu scris de Tudor
          Publicat la data de 5.1.2017, ora 1:51 am

          Sa afirmi ca omul este vegan asa cum animalele sunt ierbivoare este o ineptie, o aberatie.Fizic omul nu are conformatia si organele necesare constitutiei animalelor ierbivoare. Putem spune ca omul este o specie unica in natura, in primul rand datorita conformatiei creierului,a faptului ca gandeste, creeaza, are nevoi diferite fata de restul speciilor. Fiinta omeneasca nu are pancreasul , lungimea intestinelor etc asemanatoare animalelor ierbivore. Omul nici macar nu are dentitia necesara asa cum unii vegani afirma. Daca omul ar fi creat pentru a fi vegan nu ar putea deloc consuma carne, dar omul e creat sa fie omnivor si nu vegan.Ati vazut caprioare care sa consume din cand in cand alte carne de la alte animale, sa fie un pradator ocazional . Aud de la unele reprezentante ale feminitatii ce reprezinta mare parte din curentul asta vegan cum ca bietele animale sacrificate, bla bla bla, protectia animalelor, etica, explicati asta leului sau leopardului ce alearga dupa gazele in mediul lor natural, in natura. Sunt de acord ca omul trebuie sa fie moderat in privinta consumului de carne, ca e sanatos sa consume multe legume si fructe, dar pana la afirma ca organismul omului nu e creat pentru consumul de carne,e de-a dreptul aberant. Daca unii oameni se simt bine in postura de vegetarieni, vegani etc, e alegerea lor, nu inseamna ca dieta lor e superioara altora iar a spune asta denota un egocentrism feroce. In privinta laptelui , stiu ca calciul nu se gaseste doar in lapte ci si in legume.

          • Comentariu scris de Mens Sana
            Publicat la data de 16.1.2017, ora 3:47 pm

            Omul e intr-adevar o fiinta unica, care POATE consuma produse animale la nevoie, dar NU TREBUIE neaparat sa le consume si NU REPREZINTA ALIMENTATIA IDEALA. Nu toti ce poti manca, trebuie sa mananci si iti face bine.

            Omul este o fiinta care e dotata cu ratiune, constiinta si posibilitatea de a alege. Daca pot sa imi tai mana cu un topor, nu inseamna ca trebuie sa o fac, pentru ca “sunt facut” sa imi tai mana cu toporul.

            Am fost creati sa mancam zahar? Sa fumam? Sa bem alcool? Sa mintim? Sa furam? Nu cred. Putem sa le facem? Da.

            Sper ca intelegi acum de ce rationamentul: “Daca omul ar fi creat pentru a fi vegan nu ar putea deloc consuma carne” – e gresit.

            Mai departe: “Ati vazut caprioare care sa consume din cand in cand alte carne de la alte animale, sa fie un pradator ocazional ” Da, am vazut. In afara de asta, omul e o fiinta speciala, deosebita de orice animal. De asta si urmatorul argument “explicati asta leului sau leopardului ce alearga dupa gazele in mediul lor natural, in natura.” – e prost. Animalele nu sunt oameni si oamenii nu sunt animale.

            “Daca unii oameni se simt bine in postura de vegetarieni, vegani etc, e alegerea lor, nu inseamna ca dieta lor e superioara altora iar a spune asta denota un egocentrism feroce. ”

            A spune asta denota o ignoranta feroce. Cand ai auzit ultima data ca s-a descoperit in produsele animale o substanta deosebita care vindeca ceva? Sunt o gramada de studii care arata superioritatea alimentatiei bazata pe plante – ATENTIE – integrale, nu produse industriale. Cu cat mananci mai multa carne, cu atat e mai rau. Cu cat mananci mai multe plante, cu atat e mai bine. Numai cine nu vrea sau are alte interese nu accepta asta. Studii si dovezi sunt o gramada, si nu de azi de ieri.

            • Comentariu scris de Mihai M
              Publicat la data de 16.1.2017, ora 5:40 pm

              Din pacate acest gen de discutii argumentate nu prea duc nicaieri… cand ai crescut intr-o cultura care pune la mare pret carnea si lactatele, pare de neconceput ca se poate si altfel; ba mai mult ca e mai sanatos altfel. In plus in astfel de discutii, “carnivorul” se simte atacat si raspunde ca atare.

              Si eu, precum si probabil si tu ai crescut in aceasta cultura. Mie mi-au trebuit vreo 2 ani de documentare pana m-am convins de adevar… M-am convins singur, treptat. de 2 ani sunt strict vegan – mananc mai ales hrana de origine vegetala nerafinata. Nimic deosebit… Ceea ce mananc s-ar putea descrie ca fiind mancare de post dietetica…

              Fac munca intelectuala, iar hobbyurile mele sunt sporturi de anduranta. Mai bine si mai performant nu m-am simtit niciodata… Altii la varsta mea deja se considera batrani si nu cred ca o alimentatie sanatoasa le poate rezolva mare parte din probleme…

  6. Comentariu scris de Mens Sana
    Publicat la data de 19.1.2017, ora 10:16 pm

    Felicitari.
    Pana la urma e o problema de gandire. Alegi ce e bine, pe baza ratiunii, sau alegi ce face toata lumea si iti place, desi nu e sanatos. Creierul se poate educa sa iti placa si ceva cu care nu ai fost obisnuit. Alegerile pe care le facem ne definesc si ne construiesc caracterul.

    5 mituri despre lapte:
    http://www.pcrm.org/nbBlog/white-lies-five-milk-myths-debunked

    Si un site excelent pe care ti-l recomand, daca nu il stiai deja:
    http://forksoverknives.com/

    La sectiunea “Articles” gasesti multe marturii ale unor atleti profesionisti care au trecut la o alimentatie bazata pe plante: jucatori de fotbal american, ultra-maratonisti etc.
    Mult succes.

  7. Comentariu scris de John
    Publicat la data de 23.1.2017, ora 5:07 pm

    Sursa laptelui este foarte important de precizat, indiferent ca este vorba de vegetal sau animal. Daca vacutza a fost alimentata cu hrana plina de soia si porumb GMO, injectata cu hormoni pentru a intretine aparent perioada de alaptare, cu alte cuvinte metode oribile de exploatare a animalelor pentru productia de lapte, atunci laptele ala e toxic pentru orice organism. Daca vaca este lasata libera sa pasca iarba la camp si se respecta perioada de dupa gestatie si mai ales nu se distrug bacteriile protective din lapte prin sterilizare la temperaturi inalte, laptele acela este viu prin definitie si poate fi asimilat de oricine fara sa dea reactii adverse. In ce priveste absorbtia calciului, acolo este rau intentionata informatia ca lactoza (zaharul) si caseina (proteina) din lapte ar ajuta. Unul din putinele elemente care face acest lucru este magneziul, care transforma vitamina D in forma ei activa ajutand in acelasi timp si la absorbtia calciului.

  8. Comentariu scris de Alexandra CC
    Publicat la data de 27.1.2017, ora 12:20 pm

    Am citit toate comentariile și văd doar cearta între vegani si carnivori. Eu una as vrea să văd că ne unim împotriva ăstora care pun pe rafturile magazinelor otrăvuri!

    • Comentariu scris de Mihai M
      Publicat la data de 27.1.2017, ora 7:25 pm

      Da, asta si facem doar ca in esenta carnivorii, omnivorii, vegetarienii sii veganii au idei diferite despre ce anume e otrava… ;-)



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !