Dietele bogate in legume pot sa incetineasca declinul cognitiv la varsta a treia

Dietele bogate in frunze proaspete de salata, fasole, fructe de padure si cereale integrale au potentialul de a incetini procesul de imbatranire a creierului si declinul cognitiv la persoanele de varsta a treia, potrivit unui studiu publicat in Statele Unite ale Americii, informeaza Reuters, citat de Mediafax.

Declinul cognitiv reprezinta o etapa normala a procesului de imbatranire, insa un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Rush din Chicago, pe o durata de aproape cinci ani, a aratat ca persoanele de varsta a treia care au tinut cu strictete dieta MIND erau cu 7,5 ani mai tinere din punct de vedere cognitiv in comparatie cu voluntarii care au respectat cel mai putin regulile acestei diete.

Intr-un studiu anterior, aceiasi cercetatori americani au evidentiat faptul ca dieta respectiva poate sa reduca riscul de dezvoltare a maladiei Alzheimer.

Dieta MIND (Mediterranean-DASH Diet Intervention for Neurodegenerative Delay) reprezinta un hibrid intre dieta mediteraneana, bogata in ulei de masline si legume, si dieta DASH, conceputa pentru a limita efectele hipertensiunii.

Ea consta in 15 componente dietetice si recomanda persoanelor care o urmeaza sa manance in fiecare zi cel putin trei portii de cereale integrale, o salata si o alta leguma si sa bea zilnic un pahar cu vin. Fasolea si carnea de pasare ar trebui mancate cel putin de doua ori pe saptamana, iar carnea de peste o data pe saptamana.

Adeptii dietei MIND limiteaza drastic cantitatile aferente unui numar de cinci alimente considerate nesanatoase – carne rosie, unt, margarina, branza, paste, dulciuri si preparate prajite sau de la fast-food – pe care le mananca.

Singurele fructe incluse in dieta MIND sunt cele de padure.

Cercetatorii americani au testat capacitatea cognitiva pentru 960 de persoane cu varsta medie de 81,4 ani din 40 de camine pentru batrani din Chicago, intr-o perioada de 4,7 ani. Ei au descoperit un declin cerebral mult mai lent in cazul persoanelor care au aderat cel mai mult la regulile impuse de dieta MIND.

Studiul a fost publicat in revista Alzheimer & Dementia.

A.C.

Articole similare:

  1. Dietele bogate in proteine, cum ar fi Dukan, cresc riscul de a dezvolta pietre la rinichi. Dieta in functie de grupa de sange este un mit – studii
  2. Persoanele bogate sunt mai putin fericite cand ajung la varsta mijlocie. Care este diferenta dintre Occident si fostele state sovietice
  3. Alcoolul consumat in cantitati mari accentueaza declinul intelectual -studiu
  4. Administrarea de vitamine B nu va incetini declinul mental – studiu
  5. Cinci portii de fructe si legume pe zi sunt insuficiente pentru reducerea riscului unor afectiuni grave-studiu

Tags: , , , ,

2 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de zuzu
    Publicat la data de 7.8.2015, ora 12:14 pm

    Tampenii! La fiecare 2 saptamani mai apare un studiu care zice ca daca … se ….
    Singura dieta universala, valabila tuturor(mai putin celor din zonele reci extreme) este sa manance mai putin decat in prezent, cat mai crud si cat mai multe vegetale.
    Pentru cei din zonele temperate, cum este Romania, sa consume legumele si fructele de sezon.
    Restul e cancan.
    Bunicii nostri traiau si mai traiesc la tara cate 80-90 de ani fara vre-o medicatie deosebita, dar muncesc de la 4-5 dimineata pana seara la 9, mananca cand apuca, in general f multe cruditati din propria gradina, iar carnea este f rara, existand cel mult o masa pe zi care s-o includa.

    • Comentariu scris de geo
      Publicat la data de 10.8.2015, ora 12:13 am

      Nu sunt tampenii decat pe jumatate. Adica sunt la jumatatea distantei dintre o dieta “obisnuita” (cu problemele ei) si una vegetala, asa cum spui tu. Sunt pe drumul cel bun si stiinta va intelege tot mai mult de acum incolo importanta dietei vegetale si problemele de sanatate pe care le produce consumul de carne. Nici sfatul cu paharul de vin nu cred ca o sa mai aiba viata lunga pentru ca nu reuseste sa separe beneficiile strugurilor de efectele evidente negative ale alcoolului, iar stiinta nu poate fi oarba sa nu observe asta.

      Gandeste-te ca si bunicii nostri fac/faceau greseli alimentare (consuma carne, prajeluri, alcool) deci sa nu idealizam.



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !