Coruptia din sistemul medical – protejata sau exorcizata de noua lege a sanatatii?

Daca subfinantarea este marele pacat al sistemului medical romanesc, atunci coruptia este diavolul dinauntrul sau. In proiectul noii legi a sanatatii exista chiar un capitol special dedicat „transparentei si controlului in sistemul de sanatate”. Dar va reusi noua lege a sanatatii sa exorcizeze diavolul coruptiei din sistemul medical? Aflati raspunsul din cea de-a treia analiza HotNews a proiectului noii legi a sanatatii, aflat in dezbatere publica.

    POLITISTUL DE LA MINISTERUL SANATATII

    Ministerul Sanatatii va detine rolul central de prevenire a coruptiei din sistemul medical. In Ministerul Sanatatii va exista o structura de integritate care, alaturi de cele de audit si control, vor asigura integritatea sistemului public de sanatate.

    Rapoartele de analiza intocmite de aceasta structura – care evalueaza riscurile de frauda – vor fi inaintate „conducatorilor ierarhici care vor putea dispune masuri adecvate”. Sanctiunile si amenzile urmeaza sa fie stabilite ulterior aprobarii legii, prin hotarare de guvern.

    COMENTARIU: Lipsa unei grile clare si obligatorii de sanctiuni duce la deschiderea posibilitatilor de trafic de influenta, pedepsirea fraudelor ramanand la latitudinea „conducatorilor ierarhici”.

    PRIVATII CARE VOR SUPRAVEGHEA BANII ROMANILOR

    Asiguratorii de sanatate (privati sau nu) vor fi obligati sa dezvolte o structura proprie de prevenire a coruptiei „sau” sa colaboreze cu structura Ministerului Sanatatii. Practic ei vor controla daca spitalele si cabinetele medicale cheltuie corect banii asiguratilor.

    COMENTARIU: Aici gasim aplicarea principiului de baza a noii legi a sanatatii: din dorinta de maximizare a profitului, companiile de asigurari de sanatate vor avea grija ca banii pacientilor sa nu fie risipiti (cum se intampla astazi) de spitale. Dar exista si reversul medaliei: asiguratorii vor incerca sa reduca costurile, ceea ce ar putea duce la scaderea calitatii serviciilor medicale. Aici apare rolul de control a autoritatilor care vor trebui sa ia masuri impotriva asiguratorilor privati daca acestia obliga spitalele, prin strategiile lor financiare, la reducerea calitatii serviciilor.

    Societatile mutuale de asigurari au obligatia “sa monitorizeze numarul si calitatea serviciilor de sanatate furnizate, precum si modul de derulare a contractelor incheiate”. “Sumele constatate ca fiind platite necuvenit, urmare a controalelor efectuate, se recupereaza de la spitale in termenul general de prescriptie de 3 ani, pe cale amiabila sau executorie.”

    CONTROLUL IN SISTEMUL MEDICAL CONFORM PROIECTULUI NOII LEGI A SANATATII

    CINE II VA SUPRAVEGHEA PE PRIVATI?

    La randu-le, asiguratorii vor fi controlati de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (redenumita stufos ca Autoritatea Nationala de Reglementare a Asigurarilor Obligatorii de Sanatate – ANRAOS). Sarcinile ANRAOS:

    • monitorizarea si controlul activitatii asiguratorilor, inclusiv prin verificari incrucisate la nivelul spitalelor,
    • va organiza si administra cardul national de asigurat, prescriptia electronica, sistemul SIUI, toate unelte de control al fluxului de bani din sistem,
    • va prezenta guvernului un raport anual al activitatii in sistemul de asigurari obligatorii.

    Functia de Presedinte al ANRAOS va ramane una politizata, acesta fiind numit direct de catre prim-ministru pe o durata de 4 ani.

    COMENTARIU: se va mentine politizarea Agentiei Nationale de Asigurari de Sanatate (actualul CNAS) care, dat fiind rolul ei crescut de control asupra asiguratorilor privati, poate deveni si mai expusa coruptiei la nivel inalt.

    Colectarea contributiilor de la cetateni se va face de catre Ministerul de Finante, prin intermediul ANAF, intr-un cont deschis pe seama ANRAOS. Ministerul de Finante va publica lunar pe site informatiile cu privire la soldul fiecarui luni si la toate tranzactiile efectuate in luna respectiva.

    Asiguratorii privati vor mai fi controlati de catre Curtea de Conturi si vor fi acreditati de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor

    CINE VA CONTROLA SPITALELE?

    Spitale (fie publice, fie private) vor fi controlate de catre:

    • Asiguratorii cu care au incheiate contracte de furnizare de servicii medicale.
    • ANRAOS (actuala Casa Nationala de Asigurari) care va putea solicita spitalelor date referitoare la contractele incheiate cu asiguratorii.
    • Ministerul Sanatatii care va preveni coruptia si va asigura transparenta cheltuielilor spitalelor.

    Diferendele survenite intre asiguratori si spitale/medici se vor solutiona prin medierea unei comisii formate din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii, ANRAOS si a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

    Spitalele vor avea obligatia (indiferent de forma de organizare) sa contracteze anual un audit financiar extern care se publica pe site-ul propriu.

    Promovarea produselor medico-farmaceutice in spital se va face conform metodologiei stabilite ulterior aprobarii legii.

    Sanctiunile si amenzile aplicate se vor stabili dupa aprobarea acestui proiect de lege.

    CINE VA CONDUCE UN SPITAL PUBLIC?

    Rolul managerului spitalului va creste, caci el va putea negocia individual cu fiecare medic salariul celui din urma. Acest manager va fi angajat de Consiliul de Administratie al spitalului.

    Consiliul de Administratie va continua sa fie politizat, componenta sa fiind alcatuita astfel:

    -        4 reprezentanti ai autoritatii responsabile de spital (adica fie autoritatea locala, fie Ministerul Sanatatii, fie Universitatea de Medicina si Farmacie),

    -        1 reprezentant al Ministerului Sanatatii sau a autoritatilor publice locale sau judetene,

    -        1 reprezentant al universitatii de medicina pentru spitalele clinice,

    -        1 reprezentant al Colegiului Medicilor,

    -        1 reprezentant al sindicatelor,

    -        managerul angajat de cei de mai sus.

    COMENTARIU: Functiile de conducere in cadrul spitalelor aflate sub coordonarea autoritatilor locale vor ramane puternic politizate.

    POSIBILE PRILEJURI DE CORUPTIE PREZENTE IN ACTUALUL PROIECT

    Articolul 109 din proiect prevede ca imobilele in care functioneaza spitalele, cat si aparatura lor medicala, pot fi „inchiriate sau concesionate” unor clinici/spitale private in cazul in care „se reorganizeaza sau devin disponibile”. Nu se precizeaza exact in proiectul legii ce inseamna „reorganizare” si in ce conditii aceste spitale devin „disponibile”.

    COMENTARIU: Articolul 109 naste posibilitatea preluarii prin privatizare frauduloasa a unor imobile de spitale si aparatura medicala din spitale. Legea scoate de sub aceasta amenintare toate spitalele universitare si toata aparatura achizitionata de catre Ministerul Sanatatii. Raman vizate spitalele aflate in subordinea autoritatilor locale, adica aproape jumatate din spitalele existente in Romania.

    Articolul 104 din proiect prevede ca veniturile spitalelor publice pot proveni din „contracte de închiriere ale unor spaţii medicale, aparatură şi echipamente către alţi furnizori de servicii de sănătate”.

    COMENTARIU: Nu sunt precizate conditiile prin care aparatura si spatiile medicale pot fi inchiriate catre alte clinici private. Prevederea ar putea da nastere la situatii in care un manager de spital inchiriaza sub pretul pietei aparatura medicala foarte scumpa (achizitionata din bani de la buget) unei clinici private. Articolul ar necesita reglementari mai stricte in acest caz.

    Articole similare:

    1. Traian Basescu: Noua lege a sanatatii ar putea fi adoptata prin asumarea raspunderii
    2. Asteptand noua lege a sanatatii, am descoperit “revolutia medicala tacuta”
    3. Regulamentul Concursului “Dezbatem noua lege a Sanatatii”
    4. Modelul anestezistului fara studii. Ghid de supravietuire in sistemul medical romanesc
    5. Publicarea proiectului de lege a sanatatii a fost amanata din nou

    Tags: , , , ,

    49 comentarii

    Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

    1. Comentariu scris de adrian
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 12:04 pm

      Cred ca autorii noii legi ai sanatatii au glume in program, cine va investi in Romania in asigurari de sanatate, daca companiile de stat nu vor face platile catre aceste firme private???? Daca angajatii companiilor de stat cu pierderi vin sa se trateze la medic, medicul ii va trata, si cine nu va plati casa de asigurari privata? Sau ei vor fi obligati cum? Daca ei nu sunt siguri ca isi iau banii nici un asigurator nu va veni sa sponsorizeze pusculitele de partid (CNH, Posta Romana, CFR calatori, CFR marfa etc)

    2. Comentariu scris de DenisaC
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 12:09 pm

      “Spitalele vor avea obligatia (indiferent de forma de organizare) sa contracteze anual un audit financiar extern care se publica pe site-ul propriu.” Cine va efectua acest audit? Si cine va acreditat aceste firme?

      De asemnea, numirea managerului spitalului ar trebui facuta transparent, eventual, in urma unui concurs. De asemnea, nu cred ca ar trebui sa fie neaparat un medic. Sunt stabilite conditiile si criteriile de numire?

      Exista vreun mecanism de verificare a incompabilitatii vreunui membru a acestor comisii si institurii? Exemplu: Un membru al “Comisiei de mediere” sau “CSA” poate fi actionar la o comparie de asigurari privata?

    3. Comentariu scris de NCO
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 12:23 pm

      Fara TARMED, contabilitate analytica si case de asigurari private sistemul nu se insanatoseste.

      Prestatiile medicale trebuie facturate pe pacient, astfel dispare SPAGA si creste fiscalitate, resurse la buget.

      Trebuie adaugat asigurarea obligatorie pachetul de baza, asigurarea accident prof si non prof.

      Co participare de 10% la factura prestatiei medicale si medicamente.

      Cei in nevoi asigurati din oficiu prin plata primei de asigurare pentru a evita descriminarea.

      Vasile CEPOI le stie pe toate acestea, cum este posibil sa veniti cu o asemenea schema care incurajeaza FURTUL si capitalismul de stat.

      http://www.tarmed.ch

      Daca nu depindeti de MAFIA lansati modelul elvetian, cel mai bun din lume

      • Comentariu scris de Dan
        Publicat la data de 24.7.2012, ora 6:02 pm

        Intr-o discutie avuta in iarna trecuta, dupa asa zisa revolutie a comunistului Arafat, cu doamna profesor Regina Hertzlinger, profesor la Harvard business school, CV ul ei il gasiti aici :
        http://drfd.hbs.edu/fit/public/facultyInfo.do?facInfo=bio&facId=6476
        am avut placuta surpriza sa vad un mare expert specializat pe politici de sanatate publica si pe sisteme de asigurari de sanatate care dupa ani de studiu publicate in diferite carti imi spunea :
        1. toate sistemele au probleme la ora actuala
        2. cel mai bun sistem este cel Elvetian pentu ca pentru un ban platit primesti cele mai multe servicii medicale.
        Domnia sa mi-a trimis pe email ciorna studiului comparativ, iar eleganta si modalitatea cu care a raspuns mi-a aratat de ce anume sunt unii unde sunt cu scolile private ;) .
        Am mai pus niste intrebari data trecuta, dar normal ca nu au raspuns.
        Am fost la Tirgu Mures la dezbaterea cu domnul secretar de stat Rafila, dar am fost degeaba, deoarece firma de PR si ministerul trebuie sa bifeze un proiect de promovare finantat de BANCA MONDIALA si nimic mai mult.
        Reiau intrebarile :
        1. In iarna s-a spus ca legea comisiei prezidentiale nu este buna ca nu are studiu de impact. Unde este studiul de impact la propunerea acestui nou proiect de lege ?
        Unde este studiul comparativ cu alte sisteme ?
        Secretarul de stat nu a raspuns nimic, deci nu sunt …
        2. In Elvetia intr-o tara de 7.7 milioane locuitori sunt peste 80 de case private de asigurari si niciuna a statului.
        De ce la noi se mentine statul ca intermediar corupt si ultrabirocrat ? Nu a aratat ce poate face statul in domeniul acesta in 22 de ani ? Nu exista nici o explicatie logica , nici economica si nici de solidaritate, iar dupa 22 de ani de bataie de joc a CAS sa o pastrezi si prin ea sa faci impartirea banilor este prostie si rea vointa.
        2. In Elvetia peste jumatate din casele private de asigurari au pina in 5000 de asigurati. De ce in Romania s-a pus conditia sa fie 1 milion de asigurati si doar aceele case private care au 1 milion de asigurati sa poata sa ofere servicii private de asigurare de sanatate ? De ce nu 1 milion si 20 sau 983245 asigurati sau 400 ? Nu s-a dat raspuns si nici nu se va da pentru ca nu se doreste decit sustinerea corporatiilor si nu a privatilor si a sanselor egale a putea oferi servicii de asigurare de sanatate, asa cum se ofera in alte domenii .
        3. In Elvetia se asigura toate persoanele, inclusiv copii. Sunt 3 nivele de virsta : 0-18 ani, 19-26 si 27 – .
        Difera doar sumele de asigurare, iar casele private de asigurari nu au voie sa refuze nici un asigurat sau sa le impuna sume diferite pe motiv ca are 70 de ani si nu 30. la noi cica o sa fie multi care sunt asigurati ca asa vrea sa spuna un birocrat, dar de fapt este imposibil sa acoperi de la bugetul de stat pe toata lumea. Parintii si copii trebuie sa stie ca nu exista nimic gratis si ca daca nu au responsabilitate fata de propria sanatate nu poti cere solidaritate de la altii.
        4. Dubla masura apare si in ceea ce priveste cine si unde se poate asigura.
        CJASurile statului se transforma doar cu numele si se reduc la maxim vreo 8 fonduri mutuale. Doar ele pot sa ofere asigurari de sanatate obligatorii fara ca sa fie obligate sa face si pe cele facultative.
        Privatii nu au voie sa faca doar asigurari obligatorii. Deci ei pot face asigurari obligatorii , doar daca asiguratul isi face la el si cea facultativa.
        Este o aiureala antiliberala si care este clar ca nu poate sa duca la nimic bun.
        Eu ca privat,care produc banii si doresc sa fac ce vreau cu banii si sanatatea mea trebuie sa fiu lasat liber sa aleg. NU trebuie permis unor birocrati sa decida in locul nostru ce este mai bine pentru noi, iar eu nu cred niciodata ca STATUL va putea sa ofere vreodata servicii mai bune decit un privat.

        Domnilor din sistem le spuneam un lucru adevarat : spitalele sunt construite din materiale si cu firme private. Echipamentele si softwareul din ele este facut de privati, reteaua de telefonie mobila de pe care se suna la 112 este facuta de privati, dar culmea, socialistii din Romania postdecembrista decid ca privatii nu au voie si nu sunt in stare sa decida mai bine ca statul cum este mai bine pentru ei si neamurile lor privatii care finanteaza sistemul. ;)

        • Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
          Publicat la data de 24.7.2012, ora 6:42 pm

          Apreciez mesajul Dvs.

          Proiectul de lege reprezinta incurajarea capitalismului de stat nu se urmareste controlul si calitatea prestatiei medicale ci cum se poate manipula banii.

          Actualul ministru stie ce trebuie sa faca, pozitia sa in acest guvern il obliga sa execute ordinele politice si nu ce se impune.

          Deci sclavagismul politic este acceptat in aceasta politica a strutului.

          Cunosc perfect sistemul elvetian, in ultima perioada a fost importat de SUA.
          Prestatiile medicale sunt facturate de prestatorul de servicii, interesant este coparticiparea cu 10 % care responsabilizeaza actul medical si pacientul

          Tarificarea este facuta dupa http://www.tarmed.ch si astfel se regleaza punctul medical in functie de zona, specialitate, dotare, medicii sunt platiti in functie de prestatiile efectuate nu in VRAC cum este in prezent.

          DISPAREA SPAGA, evaziunea fiscala se diminueaza complet, un astfel de sistem incurajeaza performanta, calitatea si concurenta.

          Personalul medical si para medical este agreat de casele de asigurari la fel si spitalele.
          Agrearea inseamna respectarea de protocoala de calitate de pret de formare profesionala si dotare.

          Actuala lege este o insiruire de ideei luate din prin carti asemenea lucrarii de doctorat a lui PONTA.

          Mentionez intentiile lui Vasile CEPOI sunt bune dar este franat politic si supus doctrinei scalvagism politic.

        • Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
          Publicat la data de 25.7.2012, ora 2:09 pm

          @
          Dan

          Va rog sa ma contactati, avem idei comune si probabil putem convinge Vasile CEPOI sa faca o lege pentru pacienti si nu un cadru electoral la ordinul actualului guver.

          Vasile CEPOI are toata documentatia elvetiana si i se poate asigura suportul gratuit daca doreste.

          Din comunicarile avut a fost de accord cu sistemul de tarificare http://www.tarmed.ch si mecanismul de control care garanteaza utilizarea primelor de asigurare de sanatate.

          In Romania se lanseaza din când in când, analizele medicale sunt gratuite, ce RUSINE Nationala.

          Orice munca trebuie platita, NATIUNEA este MINTITA mai rau ca in AFRICA anilor 50.

          ROMANIA este in UE are nevoie de o legea identica, GERMANIA a preluat modelul elvetian si aplicatia TARMED.

          Actuali guvernanti au frica sa liberalizeze sistemul pentru ca pierd controlul banilor si MAFIA se supara.

          Cordialement

      • Comentariu scris de Dan
        Publicat la data de 24.7.2012, ora 6:13 pm

        Si mai este o mare problema. Sistemul de urgenta.
        Ceea ce a decis zeul Arafat asa a ramas. Sa nu il supere nu au dat voie privatilor sa salveze vieti in caz de urgenta.
        Am dat un exemplu, iar ei nu au putut da nici un fel de contrargument logic.
        La ora actuala 112 este sistem unic. UE a decis ca in toata EUROPA sa fie 112. Nimeni nu mai poate face pentru ca nu are voie un sistem 113 care sa fie in paralel si al privatilor.
        Sistemul 112 este facut in totalitate din echipamente si software realizat de privati. Si merge :) .
        Salvarile de la SMURD si ambulanta sunt facute pe privat, inclusiv softtul si GPS.
        Reteaua de sateliti si hartile GPS sunt realizate si intretinute de firme private ;) .
        PRivatii degreveaza bugetul de stat prin achizitia de ambulante la acelasi nive calitativ si prin pregatirea specialistilor conform manualelor dupa care se invata. Manuale realizate de persoane private.
        Culmea ca privatii nu sunt lasati sa salveze vieti omenesti via 112. Si asta pentru ca zeul Arafat nu doreste sa ii scape puterea din mina.

        IN Tirgu Mures, la o distanta de vreo 5 km de SMURDul statului, infiintat de ARAFAT cind el era privat pe un ONG si piata nu era reglementata ca acum de el sa nu mai poate intra altul. se afla un spital privat facut de un tirgumuresean, care a investit din banii lui facuti cinstit vreo 15 milioane de EUR
        Sigur ca el poate ca aiba si 2 salvari la fel de bune ca cele detinute de stat si normal produse de privati :) .
        Ar putea sa fie in baza de date de la 112.
        Daca cumva, Doamne fereste, cineva are accident la vreo 500 m de spitalul privat, iar un trecator stie ca de pe telefonul lui mobil facut de privat poate suna gratuit la 112, folosind reteaua de telefonie privata, atunci cel accidentat are toate sansele sa “moara legal” pina cind ajunge ambulanta iarna pe zapada de la vreo 5 km in acest caz, daca cumva este vreuna disponibila, desi cea de la spitalul privat, aflata la 500 m via 112 putea fi contactata si trimisa si putea salva viata omului accidentat.
        Cit costa acea viata a unui om? Astia de la minister nu au putut sa imi dea raspuns.
        Doar atit ca nu se atinge nimeni de Arafat , desi privatii mor, din cauza ca nu se permite ca si altii din sistemul privat sa fie inscrisi la 112 si sa le deconteze asa cum le deconteaza urgentele actuale de la bugetul de stat.
        Este trist ca aceste lucruri nu se dezbat in detaliu si oamenilor nu li se explica ca de fapt unii dintre cei care au murit puteau fi salvati din cauza ca privatii din banii lor adauga salvari si spitale in sistem, care le salveaza viata inestimabila.

        • Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
          Publicat la data de 2.8.2012, ora 1:20 pm

          In ELVETIA si in particular uregntele pot fi tratate si in clinicile private

          http://www.hug-ge.ch/soins/urgences.html

          creîndu-se o retea de servicii urgente.

          Nu inteleg dece atata indartnicie in acest guvern.
          Vasile CEPOI stie si cunoaste bine sistemul cu bunele si defectele lui dar este FRANAT

      • Comentariu scris de kkciosuldelahamangia
        Publicat la data de 26.7.2012, ora 3:05 pm

        uite daca se privatizeaza tot, eu imi vreau banii cu care am cotizat la sanatate din ’86 pina astazi, inapoi. in toata aceasta perioada nu am avut nevoie de o spitalizare sau altceva.pe linga asta se va introduce coplata, adica voi plati de doua ori. problema e la medici si la sistem, nu exista un sistem de control, un audit anual ceva, o raspundere a cuiva , pt cum, si pe ce se cheltuiesc banii, iar cei vinovati sa plateasca penal, pt. ca e furt !

    4. Comentariu scris de Lilli B.
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 12:30 pm

      cateva observatii:
      1. ca sa se incheie cercul si cetatenii sa si primeasca ceva, nu doar sa cotizeze, spitalul trebuie sa presteze servicii catre contribuabili. asa ca mai trebuie o sageata in schema, cea mai importanta, pe care sa scrie servicii medicale de calitate!!
      2. CSA e de cam de capul lui in aceasta schema, o fi bine, o fi rau, om vedea, dar atat timp cat nu e transparentza la CSA (si nu e!) e gresit.
      3. pe anraos (actualul cnsas) cine il controleaza? oricum, schema preia situatia si relatia actuala intre minister si cnsas, si daca acolo vor fi 2 capete tari si politice…mda! s-a experimentat deja.
      4. ce treaba are premierul cu comisia de mediere?!

    5. Comentariu scris de Barbu Gheorghe
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 1:21 pm

      Am participat la intalnirea de lucru,cu ministrul Cepoi,de la Timisoara,de vineri.Intrebat fiind ,de ce in textul legii nu figureaza nici un cuvant despre asistenta medicala la copii,despre cum si ce vor avea dreptul la asistenta medicala cei intre 0/18 ani,ministrul a raspuns stupefiant. A spus ca un copil este un asigurat si atata,are aceleasi drepturi,ca pina acum nimeni nu a cerut ceva ,in plus pentru copii.Daca ai mai multi copii, cheltuielile medicale/in noua lege/ vor fi extre de mari. Ce vom face,daca parintii nu popt cumpara medicamentele sau sa plateasca examinarile necesare ?. Asigurari suplimentare? Sa fim seriosi,de 80 de ani asistenta medicala,la copii a fost gratuita,acum ministrul a spus textual “uitati de gratuitate”. Chiar asa >

    6. Comentariu scris de Florentina
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 2:06 pm

      Legea nu schimba nimic in esenta atita timp cit mecanismul de control ramine politizat in loc sa fie asezat pe baze de competenta prin numiri in functii prin proceduri transparente de concurs si selectie. Ba s-ar putea sa fie chiar mai rau pentru ca vor exista mai multi participanti care in lipsa unui control eficient si obiectiv vor incerca sa foloseasca sistemul doar pentru avantajul lor. Cheia spre mai bine este deci depolitizarea sistemului de control si asezarea lui pe baze de competenta.

    7. Comentariu scris de Gie
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 2:28 pm

      Mie mi se pare ca prin politizare lucrurile vor merge si mai prost si cei ce vor ocupa functii politice vor avea access la niste resurse (bani) etc. si nu vor face nimic pt. ca acest sistem sa mearga. Si mai ales ca asiguratorii privati isi pot baga mana pana la cot in bani, vezi baietii destepti de la energie…
      Mi se pare deprimant sa traiesti asa vremuri in care fiecare nu se gandeste decat cum sa ia mai multi bani fara sa faca si el ceva oricat de mic dar bun pt. tara, pt. oameni, pt. cei ce cotizeaza la acest sistem si nu sa faca jocurile murdare ale unora, altora sau straini.
      Asa o fi fost mereu in istorie poate … dar e groaznic sa nu poti sa faci nimic… Ca mersul la vot in conditiile actuale e nul… Ca iese USL ca iese PDL e tot una. Amandoi sunt la fel de hoti si de parsivi. Pe bune de n-as aduce niste africani sa-i pun la conducerea tarii ca mai prosti ca astia n-au cum sa fie. Poate sa nu fie asa rai.

    8. Comentariu scris de carmen i
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 3:27 pm

      Aveti perfecta dreptate cu problemele semnalate in articol. Noua lege a sanatatii are niste hibe imense care lasa practic mana libera coruptiei din spitalele romanesti. Iar verificarile Ministerului Sanatatii sunt doar o gluma buna, practic e mai mult ca sigur ca vor inchide ochii la toate problemele, asa cum fac si in prezent.

      Am lucrat la Spitalul de Oftalmologie Bucuresti si pot sa va spun ca nu aveti idee la ce proportie a ajuns coruptia din acel loc. Jumatate din medicii de acolo lucreaza si in sistem privat si nu ezita sa redirectioneze pacientii catre cabinetele lor particulare. Pacientii sunt obligati sa-si faca unele analize in sistem privat. Medicamentele tot de la anumite farmacii asociate sunt cumparate.
      Monica Pop in persoana are cabinet privat la parterul spitalului (SC Midavi SRL, cunoscut si ca Monona). Situatia este interzisa de lege, insa nimeni nu actioneaza. Are obiceiul sa racoleze pacientii cu bani si sa-i consulte ea personal, evident, nu pe gratis , in timp ce pacientilor saraci le face scandal, urla la ei si ii da afara din spital (am inclusiv inregistrari audio cu scandalurile facute pacientilor). Pentru ea pacinetii sunt “escroci”, “boi”, “mitocani”, “hoti” si asa mai departe. Ministerul cunoste situatia si nu ia nici o masura.

      Din 1993 pana in prezent Monica Pop se afla fara intrerupere la conducerea spitalului fara ca cineva sa-si puna problema cum reuseste sa se mentina atata timp in functie. Practic de fiecare data cand are loc un concurs ea este “realeasa” prin frauda ca manager al spitalului.
      Am dovezi solide ca ultimul concurs din 2010 a fost fraudat in mod grosolan si chiar am deschis si un proces pe tema asta. Practic nu a avut loc nici un examen real, comisia de concurs i-a dat nota 10 din oficiu si a obtinut un nou mandat de manager. Desi a fost sesizat, Ministerul Sanatatii refuza sa ancheteze cazul.

      Intreaga conducere a spitalului se afla in incompatibilitate si conflict de interse. Pana acum nu a trimis la ANI nici macar o declaratie de avere sau de interese. Monica Pop bate recordul, detinand nu mai putin de 10 functii in acelasi timp.
      Daca se interseaza vreun ziarist, as putea sa-i arat mai multe materiale interesante.

      Noua lege a sanatatii va da practic mana libera managerilor de spitale sa-si faca de cap fara nici o restrictie si sa vanda/inchirieze spitalul pe bucati, castigand sume imense din aceste afaceri. Deja fac acest lucru, dar acum vor avea si legea de partea lor. Nu mai vorbesc ca pot sa angajeze dupa cum au chef oamenii lor in toate functiile cheie si sa-i dea afara pe cei “indezirabili”.
      Este evident ca vechii dinozauri corupti din sistem se vor mentine la conducerea spitalelor, la fel si oamenii lor credinciosi. Intregul sistem sanitar va deveni o imensa mafie care va stoarce bani de la pacienti, culmea, in mod aparent “legal”.
      Noua lege a sanatatii este doar o imensa afacere privata, facuta pe banii publici!

      • Comentariu scris de Victoria
        Publicat la data de 24.7.2012, ora 4:42 pm

        Felicitari, d-na Carmen, fiecare angajat din oricare spital ar putea spune lucruri asemanatoare.

    9. Comentariu scris de Sorin
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 4:23 pm

      Orice lege este egala cu zero atata timp cat spaga in spitalele romanesti este la ordinea zilei.
      Ca sa se elimine spaga trebuia introdus sistemul de coplata , fiecare bolnav sa plateasca o suma de 20-25 lei pe zi de spitalizare.

    10. Comentariu scris de Alf
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 4:26 pm

      Întrebare: vreau să ştiu dacă şi în ţările pe care le considerăm civilizate există spitale multidisciplinare de stat şi dacă există asemenea forme de organizare a asistenţei sanitare au aceleaşi probleme cu corupţia în rîndul medicilor angajaţi iar dacă nu o au, de ce nu o au? Răspunsul, cred, va fi cel care va rezolva problema de la noi.

      • Comentariu scris de brita
        Publicat la data de 24.7.2012, ora 6:37 pm

        din putinul pe care-l stiu – ca simplu asigurat in tara asta – in Germania NU se ofera mita doctorilor.
        exista circumstante in care, dupa o interventie (operatie etc.), se pot oferi sume mici de bani. dar cred ca doctorii trebuie sa doneze banii la spital. mai exista si ceea ce se cheama “banii de cafea”, mici recipiente in care pacientii sint incurajati discret sa lase cite-un ban, dar cred ca asta-i tot.
        mita e mita, peste tot, adica ilegala.

        • Comentariu scris de DenisaC
          Publicat la data de 25.7.2012, ora 10:47 am

          Din câte știu eu „banii de cafea” sunt la comun. Adică, la capătul coridorului se află „un borcan” în care se pot pune bani. Nu sunt contorizați cei care pun și cei care nu. Iar la sfârșit de tură, se împarte în mod egal personalului.

    11. Comentariu scris de carmen i
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 5:25 pm

      Aveti perfecta dreptate cu problemele semnalate in articol. Noua lege a sanatatii are niste hibe imense care lasa practic mana libera coruptiei din spitalele romanesti. Iar verificarile Ministerului Sanatatii sunt doar o gluma buna, practic e mai mult ca sigur ca vor inchide ochii la toate problemele, asa cum fac si in prezent.

      Am lucrat la Spitalul de Oftalmologie Bucuresti si pot sa va spun ca nu aveti idee la ce proportie a ajuns coruptia din acel loc. Jumatate din medicii de acolo lucreaza si in sistem privat si nu ezita sa redirectioneze pacientii catre cabinetele lor particulare. Pacientii sunt obligati sa-si faca unele analize in sistem privat. Medicamentele tot de la anumite farmacii asociate sunt cumparate.
      Monica Pop in persoana are cabinet privat la parterul spitalului (SC Midavi SRL, cunoscut si ca Monona). Situatia este interzisa de lege, insa nimeni nu actioneaza. Are obiceiul sa racoleze pacientii cu bani si sa-i consulte ea personal, evident, nu pe gratis , in timp ce pacientilor saraci le face scandal, urla la ei si ii da afara din spital (am inclusiv inregistrari audio cu scandalurile facute pacientilor). Pentru ea pacinetii sunt “escroci”, “boi”, “mitocani”, “hoti” si asa mai departe. Ministerul cunoste situatia si nu ia nici o masura.

      Din 1993 pana in prezent Monica Pop se afla fara intrerupere la conducerea spitalului fara ca cineva sa-si puna problema cum reuseste sa se mentina atata timp in functie. Practic de fiecare data cand are loc un concurs ea este “realeasa” prin frauda ca manager al spitalului.
      Am dovezi solide ca ultimul concurs din 2010 a fost fraudat in mod grosolan si chiar am deschis si un proces pe tema asta. Practic nu a avut loc nici un examen real, comisia de concurs i-a dat nota 10 din oficiu si a obtinut un nou mandat de manager. Desi a fost sesizat, Ministerul Sanatatii refuza sa ancheteze cazul.

      Intreaga conducere a spitalului se afla in incompatibilitate si conflict de interse. Pana acum nu a trimis la ANI nici macar o declaratie de avere sau de interese. Monica Pop bate recordul, detinand nu mai putin de 10 functii in acelasi timp.
      Daca se interseaza vreun ziarist, as putea sa-i arat mai multe materiale interesante.

      Noua lege a sanatatii va da practic mana libera managerilor de spitale sa-si faca de cap fara nici o restrictie si sa vanda/inchirieze spitalul pe bucati, castigand sume imense din aceste afaceri. Deja fac acest lucru, dar acum vor avea si legea de partea lor. Nu mai vorbesc ca pot sa angajeze dupa cum au chef oamenii lor in toate functiile cheie si sa-i dea afara pe cei “indezirabili”.
      Este evident ca vechii dinozauri corupti din sistem se vor mentine la conducerea spitalelor, la fel si oamenii lor credinciosi. Intregul sistem sanitar va deveni o imensa mafie care va stoarce bani de la pacienti, culmea, in mod aparent “legal”.
      Noua lege a sanatatii este doar o imensa afacere privata, facuta pe banii publici!

    12. Comentariu scris de vlad
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 5:55 pm

      Foarte draguta schema. E doar un alt flux al furtului pt ca lipsesc trei sageti fundamentale intr-o economie de piata, sageti care sa figureze controlul contribuabilului / bolnavului asupra ANRAOS, Asiguratori, Spitale.

    13. Comentariu scris de noki
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 8:00 pm

      Se stie ca medicii de familie, sunt singurele persoane cu cabinet privat, platiti cu bani publici.
      Practica ei isi fac programul, ei si-l controleaza. Vin si pleaca la serviciu cand vor,la fel si in concediu.
      Sunt practic doar niste emitenti de retete, emise pe baza scrisorilor medicale, primite de la medicii specialisti.
      Nu li se cere, ca in alte tari occidentale, o aparatura minima, la nivelul tehnicii medicale actuale si nici o pregatire la acest nivel (de ex. un ecograf, un electrocardiograf).
      In schimb au venituri de cateva ori mai mari decat un medic de spital.
      Nu asigura asistenta la domiciliu, pleaca acasa vineri si se intorc luni, la cabinet.
      Oare va continua aceasta situatie?
      Oare vor fi si ei controlati de vreun organism?

    14. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 8:40 pm

      Contactati-ma si va dau solutia si rezolvarea imediata a CORUPTIEI din sistemul de sanatate din ROMANIA.

      Am comunicat cu ministrul Vasile CEPOI, Dsa stie solutia dar nu are dreptul si onoarea a o prezenta.

      Pentru presa va pot exemplifica un exemplu de prestatie medicala de la A la Z si veti vedea ca este mult mai simplu decat ce se doreste prin aceasta lege care este cred deja validata in tacit.

      Va veti intreba dece tin sa intervin, am sa va spun ADEVARUL, toti spun ca sistemul nu este finantat, nu sunt bani.

      GRESIT, bani sunt suficienti, chiar prea multi, problema este ca nu sunt bine gestionati si canalizati.

      In comunicarile avute cu Vasile CEPOI mi s-a dat dreptate dar nu se doreste, cei care spun ca sistemul este subfinantat fac parte din MAFIA sistemului.

      Astept sa ma contactati, de altfel Vasile CEPOI cunoaste solutia si nu poate sa o aplice, este FRANAT !!!

    15. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 24.7.2012, ora 9:34 pm

      Doresc sa completez mesajul cu precizarea urmatoare, daca s-ar dori cu adevarat o reforma in sistem profitabila cetateanului ea aduce si cca 150’000 la 200’000 noi locuri de munca productive, nu bugetare.

      La ora actuala legea urmareste dominarea sistemului de stat si nu de nevoiile pietii pacientilor.

      Se urmareste un capital electoral cu dependinta de stat totalitar, de un capitalism de stat.

      Se vorbea de 2 miliarde sis sitemul este rezolvat, grav banii sunt la ora actuala si nu ajung.

      Deci sitemul este bolnav, noua lege in sclerozeaza si mai tare.

      Pacat, Vasile CEPOI stie ce trebuie sa faca, este obturat de sistemul impus politic actual alunecator spre o dictatura, nu se accepta o alta solutie decat cea care sa fie dependenta de politic si nu de nevoiile pacientului.

      Sper ca nu va fi compromisa legea cum la fel cred ca Vasile CEPOI nu va ceda in defavoarea pacientului.

      Salut pe aceasta cale cel care doreste sa faca ceva bun Domnul Vasile CEPOI.

    16. Comentariu scris de Mircea
      Publicat la data de 25.7.2012, ora 10:26 am

      In toata povestea asta cu noua lege a sanatatii se uita elementul principal: omul. Creat pentru om, corupt de om, sistemul asta nu se poate schimba pana cand nu exista o schimbare de mentalitate. A omului. A noastra in speta.

      Sa luam cateva situatii: cati dintre noi merg la spitale sau cheama salvarea acasa iar doctorul respectiv asistenta nu pleaca cu ceva in buzunar? Si nu ma refer la alune. Nu vorbim aici doar de un obicei inradacinat cat de momentul in care dai oricat ca sa te faci bine, tu sau cel apropiat tie. Macar de ar putea cumpara sanatatea.

      A doua situatie: cati doctorii din spitale considera ca sunt remunerati corespunzator a.i sa nu accepte acele “atentii”? E un mod de supravietuire si o palma sistemului romanesc pentru care a-ti toci coatele si mintea in facultate vreme de ani de zile nu inseamna nimic. Mai mult castiga femeia de serviciu de la metrou decat un doctor in spital. Si atunci ne miram de ce se ia spaga. Ati putea spune ca au depus un juramant, ca nu e moral sa se comporte asa..si aveti dreptate. Nu e corect fata de noi si nici fata de ei. Cine e de vina, sistemul? Nu, oamenii. Oamenii fac sistemul si il mentin in functiune.

      Alta situatie. Noi romanii avem o vorba: “pana la Dumnezeu te mananca sfintii”. Deloc sfinti, si pentru cei care n-au avut parte de aceasta experienta, in spital totul incepe cu brancardierul si asistenta. Lasati doctorul, pana ajungeti la el trebuie sa treceti de acesti doi Cerberi care maraie daca nu le arunci ceva. Odata calmati, devin cei mai buni prieteni ai omului..cat timp cotizezi. Zilnic. Si de parca n-ar fi de ajuns, am vazut asistente plecand cu sacose pline de mancare acasa. Mancarea pacientilor.

      Alta situatie: pregatirea cadrelor medicale. Nu contest nici pe departe pregatirea multora, dar pentru altii la fel de multi am dubii serioase privind capacitatea lor de a rezolva o problema medicala. Problema apare in mod special pe ambulante si mai ales pentru cele trimise pentru cazuri “usoare” unde incepi sa-ti faci cruce cu mana stanga vazand cat de incapabila este asistenta medicala la niste chestii banale. Da, stiu, nu este doctor. Dar este imaginea sistemului medical. Nu e treaba mea sa o evaluez, e treaba sefului ei.

      Inca o situatie (in caz ca nu v-ati plictisit): spitalul in sine. Nu stiu daca e o vorba romaneasca dar se spune ca in spital “intri bolnav si iesi si mai bolnav”.
      Sunt spitale in care mizeria troneaza, logistica este infima iar echipamentul..ti-e frica sa-l foloseasca pe tine. Ai cui e vina, a noastra care platim lunar sute de lei catre sistemul de stat? Si se pare ca vom mai plati in plus pentru a primi..nimic nou, nimic imbunatatit? Uite asa ajungem sa nu mai declaram sume mari la buget ca sa nu fim taxati pentru nimic, iar restul de bani se duc in spitale private unde managementul pacientilor este litera de lege. Dai un ban, dar stii ca face, ca tot vorbesc in proverbe.

      Astept de ani de zile o reforma din temelii a sistemului de sanatate. Dar nu se va schimba nimic cat timp nu se aplica regulile pentru toata lumea, cat timp nu se dau amenzi si nu se iau masuri mergand pana la extrem: puscaria.

    17. Comentariu scris de adriana
      Publicat la data de 26.7.2012, ora 11:46 am

      Ca tot ce se intampla la ora actuala in Romania:furt pe fata,ca oamenii sunt prosti si nu inteleg!!

      • Comentariu scris de criser
        Publicat la data de 27.7.2012, ora 1:15 pm

        Stimata doamna gresiti din cap in cap.
        1. Nu confundati si nu amestecati pregatirea profesionala a personalului medical cu partea hoteliera (curatenie, dotari, amabilitate, etc). In caz contrar veti fi ucisa pe muzica de Bach.
        2. Amenintarile cui puscaria la adresa medicilor sunt pur comuniste. Acesti oameni trebuie in primul rand respectati pentru munca lor si pentru responsabilitatea pe care o poarta. Evaluarea actului medical nu se face le o sueta sau la OTV. Daca nu sunteti de acord, intrebati-va de ce in ultimii ani au plecat din Romania 40% dintre medicii specialisti. Acesti oameni lucreaza si sunt respectati si sunt platiti bine … de catre altii.

    18. Comentariu scris de criser
      Publicat la data de 27.7.2012, ora 1:06 pm

      Sunt multe mituri in mentalul colectiv legat de sistemul de sanatate:
      1. Este corupt, aceasta reprezentand o cale de scurgere a banilor in buzunerele doctorilor. Trebuie facuta clar distinctia dintre coruptia manageriala (contracte “blatuite”, angajari aiurea, etc) unde intr-adevar se scurg banii si “mica coruptie” adica onorariile informale date de catre pacienti medicilor (dar fara conditionare din partea medicului!). Cea de a doua situatie nu se incadreaza in definitia mitei (spaga, ciubuc, etc) ci este o strategie de supravietuire a medicului, fara de care am fi ramas complet fara medici in Romanica!!
      2. Managementul este similar cu sefia! este cea mai nociva tampenie nascuta din creierul cretin al unui fost ministru al sanatatii, facuta cu scopul de a-i “regula” pe doctori. Trebuie inteles odata pentru totdeauna ca doctorii nu accepta ordine administrative (sau de alta natura) decat de la cineva care are asupra lor autoritate profesionala (eventual si autoritate morala!). daca vine un nimeni si incepe sa faca pe seful este sortit esecului!!! Manager in intelesul occidental este un om care se straduieste din greu sa sigure toate resursele necesare pentru ca profesionistii sa isi faca treaba cat mai bine. Cum am putea face ca aceasta idee sa intre in capul managerilor romani de spitale??

      • Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
        Publicat la data de 27.7.2012, ora 4:58 pm

        Medicii trebuie sa fie platiti in functie de prestatia lor medicala facturata unui sistem de tarif medical precum cei din cabinetele cu plata.

        Dispare SPAGA, creste FISCALITATEA, COMPETITIA; CALITATEA si CONCURENTA.

        VAsiel CEPOI stie acetsea dar nu poate sa faca, guvernul condus de Victor PONTA il opreste, doreste un sistem dependent de stat de tip comunist.

        Capitalismul de Stata este ceea ce numim planificarea si controlul central al sistemului de sanatate.

        Vasile CEPOI trebuie ajutat stie ce trebuie ROMANIEI este necesar eliberat de constrangerile PONTA !!!

    19. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 27.7.2012, ora 5:05 pm

      http://www.tarmed.ch

      http://www.santesuisse.ch/datasheets/files/200608091418300.pdf

      http://www.santesuisse.ch/fr/dyn_output.html?content.vcid=6&content.cdid=12528&detail=yes&navid=752

      http://www.aerztekasse.ch/fr/p12006319.html

      Studiind aceste linkuri veti intelege cel mai bun sistem de sanatate din lume, a fost experimentat de GERMANIA, SUA si alte tari din UE.

      Vasile CEPOI are cunostiinta de acestea dar trebuie sustinut !!!

    20. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 27.7.2012, ora 8:09 pm

      “•Cele mai interesante 5 comentarii/intrebari din partea cititorilor vor primi un raspuns din partea autoritatilor si vor fi premiate cu cate un set de analize standard oferit de clinica MedLife (regulamentul concursului il gasiti aici).”

      Inca un exemplu ca analizele se platesc si nu sunt considerate necesare de cate ori este cazul !!!

      Legea este facuta pentru pacient si nu pentru un MARKETING ELECTORAL.

      Nu am auzit nicaeri in lume ca analizele trebue platite, o co participare de 10% la factura este posibil.

      DECE SUNT MINTITI ROMANII ???

      Va rog sa prezentati :

      – pachetul de baza in asiguirarea de sanatate obligatorie
      – cine are calitatea de asigurat
      – valoarea primei de asigurare
      a. de sanatate
      b. accident prof si non prof

      – finantarea :
      – co participarea la factura prestatiei si medicamentelor de catre pacienti
      – cum este facuta retribuirea medicilor de familie si specialist
      – daca se are in vedere tarifarea prestatiilor si medicamentelor

    21. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 27.7.2012, ora 9:58 pm

      Mai Romanii cum acceptati sa fiti manipulati pentru niste analize medicale ???
      Cand se fac un laborantin cu scoala profesionala poate face analizele in acelasi timp la 100 de persoane, sunteti mintit si manipulat.

      Analizele medicale trebuie sa intre in asigurarea de baza si facute de cate ori este necesar !!!

      Vasile CEPOI stie acest lucru dar nu poate face nimic pentruca este legat politic si altfel, deci trebuie sa-l asculte si sa respecte ordinele politice !!!

    22. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 27.7.2012, ora 10:37 pm

      Vasile CEPOI este un om drept, stie ce vrea dar este incapabil in aceasta configuratie MAFIOTA !!!

      El doreste sa rezolve FALIMENTUL SISTEMULUI dar influenta politica a MAFIOTILOR este FRANAREA si controlul facut de politic si nu de casele de asigurare care asigura calitatea si performanta sistemului.

      Pentru prietenii romaii care râvnesc ca afara, MAFIA doreste sa domine si sa mentina HAOSUL si DEZORDINEA din sistem.

      MAFIA a condus si conduce ROMANIA, chair daca Traian BASESCU doreste sa scape ROMANIA mai trebuie inca 50 ani.

      Lovitura de stat fie ea si parlamentara, daramarea lui VODA nu va rezolva situatia din ROMANIA, o va intarzia si mai mult.

      UE si NATO s-a convin inca odata ca DEMOCRATIA si STATUL de DREPT nu este compatibil cu ROMANIA.

      Doriti sa se scape de situaatia actuala NU VA PREZENTATI LA VOT !!!

      Probabil este un mesaj final, ROMANIA este bolnava de un CANCER extins generalizat, probabil singura sansa este duminica !!!

    23. Comentariu scris de ciprian silasi
      Publicat la data de 28.7.2012, ora 12:58 am

      Mi se pare aberant faptul ca singurul input pe care cetatenii contribuabili il au in sistem sa fie plata, fara sa aiba nici un control real al folosirii banilor lor, ci totul sa depinda de un prim ministru, oricine ar fi el.

    24. Comentariu scris de mariana
      Publicat la data de 28.7.2012, ora 5:40 am

      Va dau ca si exemplu parerea mea legata de functionarea sistemului de sanatate in Belgia, unde am profesat ca medic, dar am avut si necesitati de pacient.
      1 . PRIMUL lucru la admisia in UPU sau pe clinica din partea pacientului, este sa te informeze pe tine reprezentant al spitalului ca CAS-ul sau mutuala ii asigura de ex. rezerva de lux si spitalul se executa si-l caza ca atare, chiar daca nu era loc pe sectia de internare, MEDICUL curant se deplasa prin spital, inafara sectorului sau si-i facea vizita si etc.
      2. Este obligativitatea medicului sa informeze pacientul despre starea sa de sanatate, investigatiile care se impun si evolutia lor pe parcursul internarii
      3. SPITALUL avea consacrate ca atare anumite protocoale privind diverse situatii, de la atitudine terapeutica standard ptr diverse patologii, asa-zisele protocoale incluzand de la suportul hemodinamic (in forma tabelata, afisata la vedere, continuand cu implicarea si responsabilizarea personalului mediu care avea cunoscute scheme standardizate pe spital legat de supravegherea diabeticilor si doza de tratament recomandata cu avizul rezidentului de garda, specialistul fiind la domiciliu)
      4. SPITALUL avea un sistem de comunicare INTERPERSONAL MEDICAL si PARAMEDICAL, intr-o retea de telefonie mobila locala, precum si un sistem informatic cu intregul DOSAR medical al pacientului, accesibil si pe internet, inclusiv la domiciliu, facilitand garda specialistilor de garda la domiciliu, ce aveau acces in timp real la noile investigatii legate de un pacient problema in garda, de la analize bio la explorari radiologice imagistice CT, RMN
      5. CAS mutuala este RESPONSABILA de eliberarea compensata a diverselor scheme de tratament, in functie de contributia pe pachetul de sanatate ales, adica, MEDICUL este scutit de toata aceasta scriptologie, ce implica pierdere de vreme si scaderea calitatii actului medical, ptr ca sta in obligatia sa actualmente in Romania, sa VERIFICE statutul de asigurat, apoi sa sa dea reteta compensata, dar sa aiba noroc, ca pacientul sa nu fie un vanator de retete care sa fi luat deja aceleasi medicamente, in aceeasi luna si de la alti medici, DAR SA ASCUNDA acest fapt… si uite asa din cele 15 min de consultatie pe ambulator macar 10 completeaza toata aceasta birocratie…. ORI, in Belgia treaba medicului este SA INDICE schema terapeutica de urmat, sa informeze in scris medicul de familie si ulterior, PACIENTUL se duce la Mutualitate si-si ia compensarile ce-i revin conform pachetului de servicii ales, RESTUL plateste el sau trimite FORMULAR SPECIAL specialistului ptr a completa daca se include intr-un diagnostic realmente grav care sa justifice anumite medicamente scumpe
      6. SPITALUL emite automat la iesire, fisa de decont pe care PACIENTUL este obligat SA O ACHITE, prin a se adresa propriei CAS mutuale care face decontul spitalizarii
      7SISTEMUL DE ASISTENTA SOCIALA este in buna colaborare, fiind un fond special ce acorda asistenta medicala propriilor oameni ai strazii, ptr ca se asigura Cetre de zi, Adaposturi de noapte cu Cantina saracilor, ptr a-si asigura decontul actului medical, dar si EXTERNAREA in siguranta !!!
      8. Inca de pe ambulanta, printr-un sistem de comunicare integrat la nivel metropolitan, regional, in functie de gravitatea patologiei, PACIENTUL este dirijat spe un centru adecvat, fara a se pierde timp pretios, prin transportul din aproape in aproape la diverse spitale, iar cand ajunge la un spital valabil, s-a pierdut deja timp pretios si pacientul este irecuperabil
      Sper din sufletsa atingem si noi aceleasi standarde

    25. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 28.7.2012, ora 11:12 am

      Interesant ce spune vasile CEPOI ” o parte din asigurarea de la masina la accident” dar pe un sfert.

      Si dece cum va finanta accidentele de masina de circulatie se in general accidentele neporofesionale pentru cei care nu au masina.

      Seful Dsale nu-i da dreptul sa faca o lege justa.
      Ce inseamna o lege justa, pacientul este centrul, nucleul legii si nu aspectul electoral sau marketingul politic.

      Va ofer link cu legea sanatatii din ELVETIA, de altfel ia fost transmisa si lui Vasile CEPOI.

      http://www.admin.ch/ch/f/rs/832_10/

      Aceasta lege este usor de implementat, nu este plagiat si in plus ELVETIA accorda pentru consolidarea DEMOCRATIEI 160 mil CHF pentru ROMANIA.

      Legea este perfecta daca si spitalele se reorganizeaza, cum ar fi spitalele universitare in sistem GUVERNANTA si nu cum sunt in prezent organizate precum ciupercariile.

      Va rog sa va informati de modelul spitalelor universitare din GENEVE

      http://www.hug-ge.ch/

      Si pentru a intelege si serviciile de urgenta, va rog

      http://www.hug-ge.ch/soins/urgences.html

      Doar sa fii CRIMINAL sau DUSMANUL NATIUNII sa spui ca SUBFINANTAREA este cauza CATASTROFEI din sistemul de sanatate din ROMANIA.

      Personal ii fac incredere lui Vasile CEPOI ca va sti moldoveneste a aduce pe Victor PONTA la zi si accepta o lege corecta si nu electorala.

      Si cate nu ar fi de spus si de legea FUNERIU care acestia incearca sa o cioperteasca.

      Vasile CEPOI trebuie sa tina cont in legea sanatati si de aspectul formarii profesionale si de lista de meserii din sanate.

      Dar legea sanatati fara o RE ORGANIZARE teritoriala in regiunii nu serveste la mare lucru.

      Deci in ROMANIA trebuie inceput cu inceputul si nu liftinguri pe ici pe colo, ROMANIA este in urma cu 40 ani fata de UE.

      Trist dar ADEVARAT si daca se mai tine cont si de jocurile clanurilor ROMANIA este sortita miscarilor de strada, golaniilor politica si chiar la situatii mai grele, IZOLAREA pe plan Europeean si chiar revenirea la imperiul slav

    26. Comentariu scris de Crina
      Publicat la data de 29.7.2012, ora 12:42 am

      Casele private de asigurare sa poata avea mai putini asigurati, poate 5000 minimum.
      Cetatenii sa hotarasca la ce spital merg si acel spital, centru medical sa primeasca banii asiguratului.

      • Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
        Publicat la data de 29.7.2012, ora 2:24 pm

        @

        Crina

        Cititi legea sanatatii din Elvetia
        http://www.admin.ch/ch/f/rs/832_10/
        si va lamuriti, ei vor sa va pacaleasca la fel cum Romanii sunt pacaliti cu REFERENDUMUL sa acceptati lovitura de stat.

        Casa de asigurare monitorizeaza prestatia medicala financiar si medical, ea dispune de specialisti in gestiune analitica si de medici consultanti.

        Prezenta lor diminueaza activitatea de control politic deci legea actuala prezentata de Vasile CEPOI respecta intocmai cerinta USL de a fi o lege de MARKETING POLITIC si ignoreaza pacientul si prestatorul de servicii medicale.

        Ordonanta electronica, dosarul medical precum si gestiunea pe pacient reduce CORUPTIA.

        De asemenea facturarea prestatiilor medicale dupa TARIF ( a vedea modelul http://www.tarmed.ch) constientizeaza pacientul si prestatorul de servici, se incurajeaza calitatea, competenta si concurenta.

        Sistemul actual cu plata medicilor de familie potrivit nr de inscrisi este complet gresita.

        Medicii muncesc mult sunt sargainciosi dar aceasta lege ii incurajeaza la SPAGA !!!

        Incercati sa-l lamuriti pe Vasile CEPOI este de buna credinta, singur nu poate face ceva, de altfel are imperativ nevoie de DVS.

        Caz contrar legea va trece pe nesimtite avand caracter manipulatoriu si electoral

    27. Comentariu scris de IULIA
      Publicat la data de 29.7.2012, ora 10:26 am

      Coruptia din sistem…este o poveste veche ,atat de veche si trainica!!!!
      In septembrie,implinesc 25 de ani in sistemul sanitar romanesc,sunt muncitorul sanitar ce activeaza la patul bolnavului in 3 schimburi…la bine si la greu!
      Am prins la conducere numai sefi impusi nu alesi ,nu care sa fi dat un examen pentru ocuparea postului/functiei.
      4 martie ’77 o sefa=fina,era numita in functie de nasul….4 martie 2011 o alta sefa era numita in functie de un alt nas!Daca nu ar fi nasit-o pe cea din urma,nici nu ar fi stiut cum o cheama:o tipa stearsa,angajata pe usa din spate,semi-analfabeta,dar buna ca tace si rade!Rade a prost cat e ziua de lunga si asta-i place sefului cel mare.In institutia in care am lasat pana acum 20 de ani din viata,exista un singur sef pe o sectie care chiar isi merita scaunul.
      In rest,toti sunt ilegali,interimari”sefuiti”pe criterii…obscure.
      Cum sa ai un vocabular frumos la adresa pacientilor,cum sa ai o sectie fara microbi si risc de a-i lua acasa ,atat in calitate de angajat cat si pacient,cum sa ai un colectiv performant daca cei ce sunt la “carma”sunt doar pentru alte considerente puse acolo?!?
      Nasul a pus fina intr-un scaun ce nu i s-a clintit 34 de ani…apoi a venit alt nas ce a numit o alta fina in aceeasi zi fatidica de 4 martie;daca in prima situatie se mostenise o disciplina a muncii datorate comunismului…in a doua situatie?e haos,anarhie,prostie si multa suferinta pentru 2-3 angajati ce inca mai pun patos in meseria lor!
      De ce se duce de rapa sistemul sanitar?pentru ca nu exista criterii de selectie a personalului:avem infirmiere,brancardieri,asistente si chiar medici …care nu au ce cauta in bransa asta!!!Oameni cu limbaj vulgar,comportament indecent,agresiv,care vad bolnavul ca pe un cash and carry nu ca pe un suferind.Nu stiu ce e aceea empatie.In schimb le plac banii….
      Cum scriau catavencii:guvern cu serafimi cinstiti,nasi si fini…asa e si sistemul sanitar romanesc!!!

    28. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 29.7.2012, ora 11:39 am

      Casele de asigurare din ROMANIA fiind sucursale sau reprezentante a celor din UE au si calitatea de asigurare de sanatate.

      Problema nu este casa de asigurare, legea trebuie sa prevada obligativitatea asigurari de sanatate pentru pachetul de baza, facultati prestatiile complementare.

      Iata exemple din Elvetia de case de asigurare si veti gasi si pachetul de baza

      https://www.css.ch/fr/home.html
      https://www.css.ch/fr/home/privatpersonen/produkte/grundversicherungen.html

      Cei in lipsa posibilitatii de a se asigura prin solidaritate sociala si sub un control riguros sunt subventionati cu prima de asigurare.
      Nu pot fi subventionati cei care au masina, casa pamant si sunt de varsta tanara.

      Casa de asigurare trebuie aleasa cu strictete pentru a fi solvabila in monitorizarea prestatiilor si a gestiunii primelor de asigurare.

      Vasile CEPOI stiie toate acestea lucruri, trebuie facut incredere numai daca nu va fi obligat de guvernul din care face parte a prefera decizia MARKETING ELECTORAL si proteja MAFIA

    29. Comentariu scris de Stefan RADOVEANU GENEVE
      Publicat la data de 30.7.2012, ora 8:10 am

      Rezultatul Referendumului il face castigator pe vasile CEPOI sa-si deruleze legea sanatatii cum si-a dorit dupa modelul legii din ELVETIA, adica :

      – medicii trebuie sa fie respectati si retribuiti in functie de prestatia lor medicala prin facturare TARMED
      – concurenta si performanta
      . co participarea la factura medicala mult economicoasa ca FRAUDA pana in prezen, analize gratuite sau medicamente compensate
      – Re organizarea spitalelor universitare in GUVERNANTA
      – Introducerea primelor de asigurare sanatate si accident
      – Extinderea serviciului de urgente si la alte unitati private competente modelui elvetian
      – Reforma spitalelor continuata si inceperea agreeri de catre casele de asigurare

      DECI NU sub FINANTAREA este problema ci modul de organizare depasit, finantarea este suficienta daca banul este bine gestionat, deci GESTIUNEA analitica pe pacient este necesara.

      Ordonanta electronica si Dosarul pacientului primii pasii a continua si in mediul rural.

      SUCCES Domnle Vasile CEPOI !!!

      Nu ezitati ELVETIA va ajuta la finalizarea legii sanatatii !!!

    30. Comentariu scris de IULIA
      Publicat la data de 30.7.2012, ora 10:03 am

      numiri,numiri,numiri…
      dar un examen pentru ocuparea unei functii,pe bune?
      Istoric in calitate de pacient:
      23 mai,ma duc la medicul de familie Dr. Boboc,sa-i spun ca ma doare-n “stanga” si un picior,sub genunchi…ma trimite la ginecologie sa-mi fac Papa Nicolau si la pneumologie…
      La ginecologie ma primeste o dr.-ita care refuza indicatia de a mi se efectua si un set complet de analize recomandat de medicul de familie…avea un sictir pe ea…
      La pneumologie nenea dr.-ul imi zice ca am “rosu in gat” dar cand aude ca sunt asistenta cu asa vechime ,ma trimite la radiografie…si cand aduc radiografia-surpriza:imi zice ca as putea avea Limfom Hodgkin,TBC ,Cancer pulmonar,Sarcoidoza…(pol.Malcoci Dr. Lucian…)
      Imi da trimitere ptr. bronhoscopie cu prelevare de celule citologice si BK la Ins. Mariu Nasta.Ma prezint pe 24 mai si dupa 5 ore de asteptare ,doar ptr. ca deschid gura si spun ca sunt si eu asistenta ,sunt bagata in seama!Altfel ,ma trimiteau acasa ,cu programare,cu toate ca pe biletul de trimitere aveam URGENTA!
      Dar cei cu spagi,erau bine bagati in seama;doar eu si cei adusi cu salvarea ,cazuri sociale,asteptam…Dr. Alexe-imi provoaca expectoratia-chinuri groaznice,lavaj traheo bronsic,si “Buna Ziua”.Nici bronhoscopie ,nici nimic.
      Pe 25 mai ma prezint la un profesor din Facultate,Dr. Manole care-mi da o trimitere la computer tomograf torace(si nenea Dr. Lucian imi daduse in urma insistentelor mele…spirometrie buna,fara probleme!).In urma ex. CT cu juma’ de bani din buzunarul meu ,cu analiza Toxo cara cu chitanta intreaga-nu suporta reducere aceasta analiza…reiese ca NU am nimic pulmonar,toracic,mediastinal …dar imi este evidentiata o ectazie de aorta ascendenta si mi se recomanda o ecocariografie cardiaca.Unde sa o fac?ca mama nu e directoare la spital,pile ,relatii nu am,spaga nu vreau sa dau=colegilor!!!;m-am dus la privat…unde aflu ca nu am nimic,decat ceva ce are toata lumea.
      Un alt prof de facultate,dr. Harsovescu imi vede CD-ul cu tomografia si-mi certifica ,ca nu am anevrism cardiac…dar ca as avea un chist la tiroida(dr. ginecoloaga de la AIS medical Alexandriei nu a vrut sa dea curs cererii analizelor medicului de familie…);un eventual hemangiom hepatic,tumora pseudochist confirmat la CT este infirmat de Dr. anatomist…
      Ma supar pe mine,rau ,si ma hotarasc sa nu ma mai duc la doctori…
      Mi-am cumparat singura Zinnat din farmacie,la indicatia verbala a dr.-ului radiolog;tantum verde,decasept,ospamox=penicilina g tablete…
      Total costuri?din buzunarul propriu:3-4-5 milioane!!!!
      Subscriu:ma prezint la Inst. Marius Nasta ,unde Dr. Alexe ,dupa alta ora si jumate de asteptare/ignorare…ma ameninta ca ar putea sa-mi faca “o gaura aici,cu degetul…”=mediastinoscopie ,ca sa caute-ce nici el nu stie!!!
      Rezultat BK=negativ.
      Citologie NU a facut laboratorul!!!Am auzit in schimb alte lucruri…
      Am plecat in concediu la mare ,m-am facut bineeeeee…
      Dar am revenit la munca in spitalul care colcaie de microbi si gandaci…puricii si sobolanii?sunt un capitol trecut.Simt iar in gat o cutie de ace de gamalie,ma ustura ochii…dar ,hotarata,nu ma mai duc la doctor!!!
      Poate daca mi s-ar fi facut un simplu exudat faringian,nu as fi patimit atata!!!!
      Pacientul roman=Moartea D-lui Lazarescu…diferenta?Inca traiesc!!!!

    31. Comentariu scris de NCO
      Publicat la data de 30.7.2012, ora 11:04 am

      Cine este acest Vasile CEPOI inainte de a fi secretar de stat si apoi ministru in guvernul de VICHY a lui Ponta ???

      Va multumesc si va promit ca vom comenta ce asteapta taranul care trebuia sa voteze pana la ora 23

    32. Comentariu scris de IULIA
      Publicat la data de 31.7.2012, ora 10:18 am

      Hop si eu:
      INTREBARE:
      Doctor,cu titlul de profesor este Manager,adica se afla la conducerea unui spital,aflat in subordonarea directa a Administratiei Spitalelor din cadrul Primariei Generale=Spital de stat!!!
      Acelasi Doctor,cu titlul de Profesor ,este Decanul Facultatii de Moase si Asistenta Medicala Generala din cadrul Facultatii de Medicina Carol Davila=Facultate de stat!!!
      Salariul,cumulul de functii de raspundere,Ministerul Sanatatii,e de acord?E normal asa ceva???
      Am mai avut un sef de sectie care era si “dom’ Profesor “si care la fel aduna…
      E firesc sa existe paralel acest cumul de functii de conducere in institutii de stat???
      ASTEPT RASPUNS!!!

      • Comentariu scris de NCO
        Publicat la data de 31.7.2012, ora 10:54 am

        Desigur NU

        Si va mai intrebati dece pleaca doctorii din ROMANIA.

        Iata aceasta este cauza, tinerii si oamenii cinstiti nu sunt lasati sa-si castige viata onorabil, unii pleaca si doresc sa uite de ROMANIA alti se prostitueaza cu sistemul ticalos intretinut de a lungul anilor de MAFIA transpartinica.

        Sa speram ca Vasile CEPOI care cunoste sistemul din interior are curajul sa trateze TUMOAREA CANCERIGENA !!!

        Fara a politiza, vazand rezultatul de la referendum clar si net, acest NU a castigat cu 68 % din voturile celor prezenti si din cei care nu au fost prezenti special la vot.

        USL a ajuns credibil la cca 32 %, chiar si cu FRAUDA la care s-a dedat.

        ROMANII nu sunt prosti stiu cand trebuie sa penalizeze politicul, USL nu mai este credibil, UE si NATO nu le mai face incredere.

        Veti vedea ca FMI va strânge surubul la bugetul pe 2013, USL ignora MUNCA si MERITUL !!!

        Va rog sa contraziceti !!!

    33. Comentariu scris de Crina
      Publicat la data de 31.7.2012, ora 7:10 pm

      Sotul meu (este medic) spune ca schimbarea cea ma importanta ar fi ca pacientul sa hotarasca la ce spital merge, sa poata il alege pe oricare. Bineinteles spitalul sa primeasca fonduri in functie de serviciile oferite. Cel mai bun control este al pacientului.
      Casele de asigurari sa fie flexible, sa permita pacientului sa aleaga la ce spital doreste sa mearga.
      Sa poata fi case private mai mici, incepand cu 5000 de pacienti.

    34. Comentariu scris de lazarescu
      Publicat la data de 15.8.2012, ora 8:28 am

      O populatie saraca nu poate plati 2 asgurari una obligatorie si una privata, decideti-va la una!
      De ce nu se ia exemplu Marii Britanii pentru a aseza Sanatatea romaneasca pe temelii temeinice si moderne?
      Atit timp cit fondurile vor merge tot la ANAF iar sanatatea va primi tot cit “ii trece
      Ministerului Finantelor printre degete “sa nu va asteptati sa se produca minuni in sanatatea rpmineasca



    Lasa un comentariu


    Do NOT fill this !