De ce luam in greutate atunci cand urmam un program de exercitii fizice?

Cei mai multi oameni care incep un program sportiv o fac pentru a scapa de kilogramele in plus; cu toate acestea, exercitiile fizice efectuate cu regularitate nu schimba in mod satisfacator numarul de kilograme afisat pe cantar.

Eric Ravussin, profesor la Centrul de Cercetare Pennington Biomedical din Baton Rouge, Louisiana, raspunde la intrebarea din titlu pentru nytimes.com.

Se intampla ca la un numar insemnat dintre persoanele care isi incep programul de activitate fizica sustinuta – ca parte a adoptarii unui stil de viata sanatos – numarul de kilograme sa nu scada semnificativ, impotriva asteptarilor acestora, iar in unele cazuri numarul de kilograme poate creste.

Un studiu realizat in urma cu patru ani pe aceasta tema arata ca persoanele sedentare care incep, si reusesc sa mentina cu regularitate, o activitate sportiva pierd mult mai putin in greutate decat s-ar fi asteptat, avand in vedere numarul de calorii pe care le ard in timpul activitatii fizice.

“In general, exercitiile fizice sunt inutile daca scopul este pierderea in greutate,” este de parere Eric Ravussin, iar aceasta problema este in mod special datorata faptului ca exercitiile fizice ne cresc pofta de mancare.

Studiile de specialitate au aratat ca exercitiile fizice ne cresc apetitul, ca reactie a schimbarii nivelului de hormoni din organism, iar aceasta reactie este mai pronuntata in randul persoanelor care adopta un program sportiv de intensitate redusa, precum gimnastica aerobica.

Alte cercetari efectuate pe aceasta tema au aratat ca efortul fizic intens ar putea scadea apetitul, insa datele nu sunt concludente, fiind necesare studii aprofundate pentru a sustine aceasta ipoteza.

Asa incat, fie ca ne apucam de alergat, inot, mers pe bicicleta sau pe jos, vom observa ca senzatia de foame se accentueaza, dar si ca in timpul acestor activitati vom consuma mai multe calorii decat cele ingerate.

In general, o plimbare de 30 de minute ne ajuta sa ardem circa 100 de calorii, dar o bautura smoothie poate contine de doua sau trei ori mai mult, asa incat fiecare tip de antrenament ales trebuie pus in relatie cu o alimentatie mai putin bogata in calorii, daca vrem sa scadem numarul de kilograme afisate la cantar.

Mai mult decat atat, se intampla ca in zilele in care facem antrenament fizic sa facem mai putina miscare pe parcursul zilei, in cadrul activitatilor de rutina. Oamenii de stiinta vorbesc despre aceasta schimbare de comportament ca fiind o “reactie de inactivitate care compenseaza efortul depus”. Fara a ne planifica in mod constient acest lucru, vom petrece mai multe ore in repaus pe parcursul zilelor in care urmam antrenamentul sportiv, ajungand la final de zi sa ardem mai putine calorii decat in mod normal.

Acest comportament ne determina ca in final sa mancam mai mult – datorita efortului fizic depus – dar sa consumam mai putin din energia consumata pe toata durata zilei – prin nevoia de repaus –  iar acest lucru se traduce, in timp, prin kilogramele in plus observate pe cantar.

Dar exista o solutie, este de parere Prof. Eric Ravussin: este indicat sa adoptam un program de exercitii fizice si sa il respectam cu regularitate, dar trebuie sa tinem sub observatie atenta si ceea ce consumam, pentru a potenta aceste activitati. Iar cercetarile de specialitate ne arata ca putem pierde in greutate, numai daca facem exercitii fizice si ne limitam aportul de calorii, iar aceasta solutie este cu mult mai eficienta pentru a ne atinge scopul, decat prin intermediul unei diete alimentare alcatuita special pentru a scapa de kilogramele in plus.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Femeile cu greutate normala au nevoie de o ora de exercitii fizice pe zi pentru a-si mentine silueta
  2. O jumatate de ora de exercitii fizice pe zi este la fel de benefica pentru varstnici ca si renuntarea la fumat -studiu
  3. Cinci fructe si legume pe care trebuie sa le evitati atunci cand sunteti la dieta
  4. Lipsa activitatii fizice “ar putea omori de doua ori mai multe persoane decat obezitatea”
  5. Cinci lucruri pe care trebuie sa le eviti atunci cand vrei sa slabesti

Tags:

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !