Cum puteti reduce consumul de carne: cinci surse importante de proteine

Nucile sunt bogate in proteine/ Foto: Dreamstime.com

Cu totii stim ca putem ajunge la aportul necesar de proteine daca mancam o friptura, dar puteti obtine acest nutrient si din alte alimente, mai putin cunoscute pentru aceste proprietati.  Acestea ajuta  la prevenirea anumitor afectiuni si pot chiar favoriza pierderea kilogramelor in plus.

O varianta buna pentru cei care tin dieta

Cat de multe proteine puteti obtine: Migdalele si fisticul au un continut de proteine de 5-7 grame la fiecare 28 de grame.

Nucile sunt surprinzator de satioase si bogate in proteine si grasimi monosaturate. Aceste este motivul pentru care numeroase studii au asociat nucile cu pierderea in greutate.

Soia, alternativa la pui

Cat de multe proteine puteti obtine: 100 de grame de boabe de soia au un continut de proteine de aproximativ 34 grame (in comparatie cu 17  in cazul puiului).

Boabele de soia sunt singura planta alimentara care este considerata o “proteina complete”, ceea ce inseamna ca va ofera toti amnioacizii esentiali, in cantitatile necesare.

Produsele lactate

Cat de multe proteine puteti obtine: O ceasca de lapta are aproximativ 8 grame de proteine, iaurtul are 4-6 grame, iaurtul grecesc si kefirul aproximativ 15-20 de grame.

Fasolea, cea mai buna pentru antioxidanti

Cat de multe proteine puteti obtine: 200 de grame de fasole gatita are un continut de proteine de aproximativ 12-16 grame.

Fasolea contine putine graismi si are un continut ridicat de fibre , care ajuta la obtinerea unui tract digestiv sanatos, scade nivelul de colesterol din sange si poate reduce riscul aparitei anumitor tipuri de cancer. Din ce in ce mai multe cercetari sugereaza ca un consum optim de fasole, peste, pui sau fructe cu coaja lemnoasa, in loc de carne rosie, poate reduce riscul multor afectiuni si a mortii premature.

Ouale, perfecte pentru persoanele care depun efort fizic

Cat de multe proteine puteti obtine: Un ou mare contine 6 grame de proteine (aproximativ 12% din cantitatea zilnica recomandata).

Ouale reprezinta o alta sursa excelenta de proteine, care va ofera cantitatea necesara de amnioacizi. Acestea contin vitamina B12, care este implicata in procese precum decompunerea grasimilor sau contractia musculara, promovand un metabolism sanatos.

Sursa: HuffingtonPost

A.C.

Articole similare:

  1. Semnele care sugereaza ca mancati prea multe proteine
  2. Consumul de carne procesata este legat de moarte timpurie, cancer si boli cardiovasculare – studiu pe 500.000 de europeni urmariti circa 13 ani
  3. Consumul moderat de alcool ar putea reduce riscurile de diabet
  4. vitMATINA Cat de sanatos este consumul de popcorn?
  5. Consumul de peste poate reduce depresia postnatala

Tags:

3 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Rares27
    Publicat la data de 23.7.2014, ora 5:47 pm

    Sunt si alte metode, dar alea nu pot fi detaliate decat dupa ora 12 AM.

  2. Comentariu scris de Cec Onteaza
    Publicat la data de 24.7.2014, ora 9:19 am

    Cred ca ati sarit cea mai concentrata sursa de proteine si fier: lintea. Are 28 % proteine, mai mult decat oricare sursa de proteine, inclusiv carnea de vita – 18%.

  3. Comentariu scris de Dr. Marius Uscatu
    Publicat la data de 24.7.2014, ora 10:05 am

    Buna ziua!
    Opinia mea este fundamental diferita:
    - se pleaca de la premisa ca ar fi daunator consumul de carne, deci ar trebui redus…premisa profund falsa…
    - de fapt, in 99% din cazuri, alimentatia este dezechilibrata prin consumul exagerat de carbohidrati…care determina obezitate, iar obezitatea determina diabet si boli cardiovsculare, precum si distrugerea articulatiilor (artroza);
    - ar fi fost infinit mai util sa prezentati metode de reducere a consumului de carbohidrati, data fiind incidenta enorma a obezitatii si a consecintelor sale, diabetul si bolile cardiovasculare distrugerea articulatiilor (artroza).
    Cu stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg Ante-picior
    http://www.chirurgiapiciorului.ro



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !