Cum este mai bine sa consumam spanacul, crud sau fiert?

“Este adevarat ca rosiile si spanacul elibereaza mai multi nutrienti atunci cand sunt gatite la cald?”, intreaba cititorii New York Times. Iata ce raspuns dau specialistii, conform nytimes.com.

Legumele preparate prin fierbere timp indelungat isi pot pierde din continutul lor nutritiv – cum este cazul vitaminelor solubile ca vitamina B si C – daca acestea sunt preparate prin fierbere, asa cum se intampla la gatitul supelor, este de parere Helen Rasmussen, medic dietetician in cadrul Jean Mayer USDA Human Nutrition Research Center de la Tufts University.

Pe de alta parte, nivelul altor nutrienti poate creste in urma expunerii acestor legume la temperaturi inalte. In acest sens, studiile efectuate pe aceasta tema arata ca, desi expunerea la temperaturi inalte a tomatelor le poate scadea aportul de vitamina C, gatirea acestora la cald favorizeaza cresterea nivelului de antioxidanti, precum si de carotenoizi si licopen, ce pot fi usor obsorbiti de catre organismul uman, oferindu-i protectie impotriva influentei radicalilor liberi.

“Acest lucru este datorat faptului ca, prin intermediul procesului de preparare la temperaturi crescute, legumele se descompun la nivel celular si permit organismului sa asimileze nutrientii mult mai usor,” mai adauga Dr. Rasmussen.

Este adevarat ca spanacul crud contine o multime de fibre, insa preparat la cald poate oferi organismului un nivel crescut de beta-caroten, un antioxidant ce aduce organismului o serie de beneficii, in special in cazul persoanelor ce sufera de cancer, boli de inima, cataracta sau degenerescenta maculara pe fondul varstei.

O alta cercetare de specialitate arata astfel ca spanacul gatit prin fierbere contine un nivel de trei ori mai mare de betacaroten, prin comparatie cu spanacul crut.

Exista numeroase beneficii pentru ambele metode de preparare a legumelor, atat sub forma lor cruda, cat si prin fiebere, insa din moment ce spanacul isi pierde o mare parte de volum atunci cand este pregatit la cald, o portie de spanac gatit contine mult mai multi nutrienti prin comparatie cu o portie de spanac crud, ceea ce reuseste sa compenseze vitaminele care se pierd in timpul fierberii.

In general, prepararea alimentelor prin fierbere poate reduce cantitatea de vitamine si nutrienti si, de aceea, metoda optima de pregatire a acestora este calirea sau gatirea la aburi, conchide Dr. Rasmussen.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. vitMATINA Ar trebui mancat spanacul pentru fier?
  2. Spanacul atenueaza senzatia de foame
  3. De ce ne este foame atunci cand consumam alcool? Cat de mult ne ingrasa si cum trebuie sa bem vinul
  4. Cate grame de proteine este indicat sa consumam zilnic?
  5. De ce ne este foame dupa ce consumam alcool?

Tags: , , , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !