Consumul unui fruct de avocado pe zi ajuta la scaderea colesterolului rau

Consumul unui fruct de avocado pe zi ar putea ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau in cazul persoanelor supraponderale si obeze, dar a caror stare de sanatate este buna, potrivit unui studiu citat de Reuters. Rezultatele studiului nu inseamna ca oamenii ar trebui sa adauge pur si simplu fructele de avocado dietelor lor. Cercetatorul-sef care a realizat acest studiu a spus ca rezultatele arata ca fructele de avocado incluse intr-un regim alimentar sanatos au redus nivelului colesterolului de tip LDL (lipoproteine cu densitate scazuta), noteaza Mediafax.

“Oamenii nu trebuie doar sa adauge un avocado dietei, ci ar fi foarte bine sa adauge un astfel de fruct unui regim alimentar sanatos”, a declarat Penny Kris-Etherton, presedinte al Comitetului pentru Nutritie al American Heart Association si expert in nutritie la Pennsylvania State University.

Oamenii ar trebui sa adopte o dieta sanatoasa pentru a-si scadea riscul de imbolnavire de maladii cardiovasculare, au scris Kris-Etherton si colegii sai in publicatia Journal of the American Heart Association.

Doar intre 5 si 6% din calorii ar trebui sa vina din surse de acizi grasi saturati, care se gasesc in alimente precum untul, branza si carnea grasa. In loc de grasimi saturate, oamenii ar trebui sa consume alimente bogate in acizi grasi mononesaturati si polinesaturati.

Un studiu anterior a descoperit ca dieta mediteraneana, bogata in acizi grasi mononesaturati, proveniti din uleiul de masline extravirgin si mai multe tipuri de nuci, scade riscul de probleme cardiovasculare majore, precum atacuri vasculare cerebrale si infarct, cu circa 30% in decurs de cinci ani in randul persoanelor in varsta cu un risc crescut de a suferi de astfel de maladii, au mai spus cercetatorii.

Fructele de avocado sunt o alta sursa de acizo grasi mononesaturati, dar contin si alti compusi benefici, cum ar fi vitamine, minerale si fibre, potrivit studiului citat de Reuters.

In cadrul cercetarii, savantii au folosit 45 de persoane supraponderale si obeze, dar sanatoase, cu varste intre 21 si 70 de ani, care au fost rugate sa urmeze trei diete, cu scopul de a reduce nivelul colesterolului, care se depune pe peretii interiori ai arterelor sub forma de placa.

Participantii au urmat o dieta obisnuita pentru americani, timp de doua saptamani, inainte de a respecta dietele de scadere a nivelului de colesterol. Apoi, persoanele incluse in studiu au urmat fie o dieta saraca in grasimi, fara avocado, fie un regim cu continut mediu de grasimi, tot fara a include avocado, fie o dieta cu continut moderat de grasimi, care includea si consumul unui fruct de avocado pe zi.

Dupa urmarea, timp de doua saptamani, a dietei obisnuite pentru americani, nivelul mediu al colesterolului LDL, tipul care se aduna in artere, era de circa 128 de miligrame per decilitru (mg/dl). Un nivel sub 100 de miligrame per decilitru al colesterolului LDL este considerat ideal, potrivit Intitutelor Nationale de Sanatate din State Unite.

La cinci saptamani dupa ce au inceput sa urmeze dietele desemnate fiecarui subgrup, nivelurile de colesterol LDL scazusera cu 7,4 mg/dl in cazul voluntarilor care urmau dieta cu continut scazut de grasimi si cu 8,3mg/dl in cazul celor care urmau dieta cu continut mediu de grasimi.

Subiectii care urmau dieta cu continut moderat de grasimi, dar si un avocado pe zi, au inregistrat cea mai mare schimbare in ce priveste nivelul de colesterol rau (LDL), care scazuse cu 13,5 mg/dl.

Scaderea cu 13,5 mg/dl a nivelului de colesterol LDL ar putea fi suficienta pentru a preveni nevoia unui tratament medicamentos de tinere sub control a colesterolului, potrivit lui Kris-Etherton. Totusi, scaderea nu este atat de mare pe cat s-ar putea cu ajutorul celor mai noi medicamente pentru colesterol.

Kris-Etherton a precizat ca studiul arata ca dietele sanatoase pentru sistemul cardiovascular sunt eficiente in ceea ce priveste scaderea colesterolului, fie ca includ sau nu si avocado.

“O dieta sanatoasa este eficienta, dar sunt unele beneficii in plus prin adaugarea unui fruct de avocado”, a spus cercetatoarea.

Kate Patton, experta in diete de prevenire a maladiilor cardiovasculare, la Cleveland Clinic din statul american Ohio, a declarat ca unii dintre compusii din avocado sunt, probabil, responsabili de scaderea mai accentuata a nivelului de colesterol.

“Fibrele ajuta la mentinerea unui sentiment de satietate pentru mai mult timp si incetinesc procesul digestiv”, a spus Patton, care nu a fost implicata in cercetare, adaugand ca acest fruct i-ar putea ajuta pe oameni sa nu manance altceva pe timpul zilei.

Kris-Etherton a declarat ca este, de asemenea, posibil ca oamenii sa beneficieze de aceleasi efecte pozitive consumand alte legume, fructe si nuci similare cu fructul de avocado.

Cercetatoarea a sfatuit persoanele care doresc sa inceapa sa urmeze o dieta sa analizeze mai intai alimentele pe care le consuma de obicei.

“Efectuati o evaluare a dietei pe care o aveti in prezent, vedeti unde mai puteti face schimbari si porniti de-acolo”, a spus Penny Kris-Etherton.

A.C.

Articole similare:

  1. Patru beneficii uimitoare ale fructelor de avocado
  2. vitMATINA Cum poti sa scazi nivelul colesterolului cu ajutorul vitaminelor
  3. vitMATINA Cum reducem in mod natural nivelul colesterolului?
  4. Sindromul metabolic – o consecinta a unui stil de viata nesanatos
  5. vitMATINA Consumul de oua si colesterolul

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !