Consumul de soia, benefic pentru persoanele care au supravietuit cancerului mamar

Un studiu realizat pe 6.200 de femei arata ca un regim alimentar ce include consumul regulat de soia a fost asociat unui risc scazut de deces chiar si dupa 10 ani dupa tratamentul urmat pentru cancerul mamar, noteaza webmd.com.

Argumentele pro si contra consumului de soia pentru pacientele ce sufera de cancer de san au fost dezbatute indelung in ultimii 20 de ani.

O nou studiu efectuat de un grup de cercetatori de la Universitatea Tufts din Massachusetts constata ca persoanele care au consumat frecvent produse alimentare pe baza de soia au avut un risc mai mic de deces pe o perioada de 10 ani de la incheierea tratamentului pentru cancerul mamar.

“Pe parcursul cercetarii noastre, nu am gasit dovezi ale efectelor nocive care sa fie asociate consumului de soia in randul femeilor diagnosticate cu cancer la san,” a declarat autoarea principala a studiului, Dr. Fang Fang Zhang, asistenta a departamentului de epidemiologie la Scoala de Nutritie din cadrul Universitatii Tufts University.

“In general, nivelul ridicat de consum de alimente din soia a fost asociat cu o scadere de circa 21% a riscului de deces, in randul pacientelor cu un astfel de regim alimentar, prin comparatie cu persoanele care nu au inclus soia in dieta lor,” mai adauga autoarea.

Ingrijorarile cu privire la consumul de soia in ceea ce priveste raportul risc-beneficii este o tema de cercetare cu istoric indelungat, intrucat produsele alimentare din soia au compusi de estrogen, iar nivelul ridicat de estrogen din organism a fost asociat dezvoltarii celulelor canceroase.

“In studiul de fata, ne-am propus sa rezolvam controversele pe aceasta tema o data pentru totdeauna,” a declarat Dr. Omer Kucuk, profesor de oncologie in cadrul Universitatii Emory din Atlanta si autorul unui studiu adiacent publicat in jurnalul de specialitate “Cancer”.

Faptul ca studiul de fata a fost realizat pe un grup mare de participante, alcatuit exclusiv din femei ce au supravietuit cancerului de san, este un aspect pozitiv; in plus, rezultatele studiului au confirmat datele cercetarilor efectuate anterior pe aceasta tema, care au indicat ca un aport mai mare de soia a redus riscul recidivarii cancerului de san, iar o rata scazuta de recurenta a cancerului implica o rata scazuta de mortalitate, mai adauga Dr. Kucuk.

Participantele la studiu au fost inscrise in programul de cercetare in anul 1995, iar media de varsta a acestora a fost de 52 de ani.

Pe parcursul studiului numai 1.200 de paciente au decedat, iar cercetatorii au urmarit indeaproape regimul alimentar al acestora, bazandu-se chiar pe unele informatii privind dieta lor alimentara inainte de a fi diagnosticate.

Datele studiului au indicat, astfel, o conexiune intre aportul mare de soia si o rata crescuta de supravietuire dupa diagnosticarea cu cancerul la san. Cu toate astea, studiul nu a reusit sa gaseasca dovezi pentru a arata ca este vorba despre o relatie de tip cauza-efect.

Beneficiile consumului de soia au fost mai pronuntate in randul femeilor care nu au avut hormonul receptor pozitiv de cancer, sensibil la estrogen. In randul acestora riscul decesului a scazut cu circa 50% pe o perioada de 10 ani de la diagnosticarea cancerului.

De asemenea, femeile care nu au urmat un tratament hormonal pentru menopauza au avut beneficii substantiale de pe urma aportului ridicat de soia, cu un risc redus de deces de pana la 32% in cei 10 in care acestea au fost tinute sub observatia cercetatorilor.

Dar care este aportul de soia care aduce asemenea beneficii?

Conform opiniei cercetatorilor, femeile din grupul de test care a urmat o dieta saraca in soia au consumat circa 0,3 mg de izoflavone din soia pe zi, in timp ce femeile ce faceau parte din grupul de test cu consum ridicat de soia au avut un aport de minim 1,5 mg de soia pe zi.

Un aport de 1,8 mg de soia este egal cu o jumatate de portie de alimente din soia pe saptamana. Numai un pahar de lapte din soia are aproximativ 27 mg de izoflavone din soia, adauga autorii studiului.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Laptele si soia, benefic pentru sanatatea muschilor persoanelor care fac efort fizic
  2. Dieta pentru ochi sanatosi. Care alimente sunt bune pentru ochi? Cat de benefic este consumul de morcovi?
  3. vitMATINA Soia: beneficii controversate
  4. O echipa de patru specialisti in tratarea cancerului mamar si reconstructia sanului a raspuns online cititorilor
  5. Lapte UHT, fortifiat, ecologic sau din soia – care este cel mai bun pentru tine?

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !