Consumul de hamburgeri poate creste riscul de astm la copii
Consumul de hamburgeri creste riscul de astm / Foto: Reuters
Copiii care mananca trei sau mai multi hamburgeri pe saptamana se pot imbolnavi mai usor de astm, arata un amplu studiu international, citat de Agerpres. Dimpotriva, un regim mediteranean, bogat in fructe, legume si peste pare a avea un rol protector.
Studiul a fost realizat de Gabriele Nagel, de la Universitatea din Ulm, Germania, care a analizat datele culese in perioada 1995 – 2005 referitoare la 50.000 de copii din 20 de tari. Copiii aveau varste cuprinse intre opt si 12 ani. In chestionarele completate de parinti erau trecute obiceiurile alimentare si daca sufereau de astm sau de respiratie suierătoare. Aproape 30 000 de copii au fost supusi si unor teste alergologice.
Rezultatele arata ca regimul alimentar nu determina o crestere a sensibilitatii copiilor la alergenii comuni, insa pot avea o influenta asupra frecventei astmului si respiratiei suieratoare.
Incidenta scazuta a respiratiei suieratoare la copii a fost asociata cu consumul ridicat de fructe, atat in tarile bogate cat si in cele sarace. Cercetatorii au confirmat observatiile anterioare, conform carora un regim de tip mediteranean duce la o incidenta mai scazuta a astmului si a respiratiei suieratoare.
In schimb, in tarile bogate, consumul a trei sau mai multi hamburgeri saptamana se asociaza cu o prezenta crescuta a astmului si a respiratiei suieratoare.
Autor: R.M.
Articole similare:
- Adevarat sau fals – realitati despre astm
- Alimentatia femeii in timpul sarcinii poate creste riscul de cancer atat copiilor, cat si nepotilor ei
- Poluarea din marile orase creste riscul de deces in cazul persoanelor care au supravietuit unui accident cerebral vascular
- Obezitatea creste riscul de depresie. Si invers
- Alimentele bogate in potasiu scad riscul de accident vascular cerebral si boli coronariene
Tags: astm, hamburger, main, respiratie suieratoare

Publicat la data de 8.6.2010, ora 3:14 pm
Guys, de ce v-ati propus voi sa bateti campii? Doar asa…pentru ca nu aveti ce face acasa? Sunt unii care contrazic ineptiile astea cu parfum (contrafacut) de “cercetari stiintifice”! Ce parere aveti? Ia uitati aici
http://www.infonews.ro/node/132718
Enjoy it!