Cinci portii de fructe si legume pe zi sunt suficiente pentru a ramane sanatosi-studiu

Cinci portii de fructe si legume pe zi sunt suficiente pentru diminuarea semnificativa a riscului de deces, indiferent de cauza, noteaza AFP. Un studiu anterior, realizat de cercetatorii britanici, publicat in aprilie, a estimat ca sunt necesare sapte sau mai multe portii de fructe si legume pentru a atinge acest obiectiv, dar cercetatorii americani au demonstrat ca persoanele care consuma mai mult de cinci fructe sau legume pe zi nu au “beneficii suplimentare”.

Cercetatorii, condusi de profesorul Frank B. Hu de la Scoala de Sanatate publica Harvard, au analizat 16 studii, care au implicat mai mult de 830.000 de persoane.

Potrivit rezultatelor publicate in British Medical Journal, fiecare portie suplimentara de fructe si legume reduce riscul de deces, acest lucru fiind valabil in special in cazul bolilor cardiovasculare.

Dupa cinci portii, riscul de deces nu mai scade, motivele acestui fenomen ramanand momentan necunoscute.

Spre deosebire de alte studii, cercetatorii nu au gasit nicio asociere semnificativa dintre consumul ridicat de fructe si reducerea riscului de deces provocat de cancer.

“Este posibil, totusi ca un consum ridicat de fructe sa poata afecta anumite tipuri de cancer”, afirma cercetatorii americani, care nu exclud posibilitatea ca unele fructe si legume sa aiba efecte protectoare diferite.

Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda incepand cu 2003 consumul a cinci fructe si legume pe zi.

A.C.

http://www.bmj.com/

Articole similare:

  1. Cinci portii de fructe si legume pe zi sunt insuficiente pentru reducerea riscului unor afectiuni grave-studiu
  2. vitMATINA Ce se intampla daca manacam prea sanatos, multe fructe si legume?
  3. Fructele si legumele sunt sanatate curata, dar nu ne protejeaza de cancer decat intr-o foarte mica masura
  4. vitMATINA Lucrezi la birou? Exercitiile fizice nu sunt suficiente pentru reducerea inactivitatii musculare
  5. vitMATINA Cum incepi o zi sanatoasa: Fructe sau suc de fructe la micul dejun?

Tags: , ,

3 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de unul
    Publicat la data de 30.7.2014, ora 4:09 pm

    “Cinci portii de fructe si legume pe zi sunt suficiente pentru diminuarea semnificativa a riscului de deces,”

    Aha si 10 portii te fac nemuritor :)

    gluma ii gluma dar cunosc citeva persoane care au renuntat complect la carne zici ca s-au dilit complect de atunci. Poate prind 100 de ani da pt ce?

  2. Comentariu scris de Stelian
    Publicat la data de 31.7.2014, ora 3:09 pm

    Si cit e portia??? 100g, 50g,…
    Restul intrebarilor si mirarilor (culturi modificate genetic, pesticide…) le sasam pe mai tirziu.



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !