Ceaiul si cafeaua protejeaza impotriva bolilor de inima. Fumatul anuleaza efectul benefic

Cafeaua, benefica pentru inima / Foto: StockXchange

Cateva cesti de cafea sau ceai baute pe zi protejeaza organismul impotriva bolilor de inima, arata un studiu realizat pe o perioada de 13 ani de oamenii de stiinta olandezi, la care au participat 40.000 de voluntari. Rezultatele, citate de BBC News arata ca persoanele care beau mai mult de sase cesti de ceai pe zi prezinta cu o treime mai putine riscuri de a se imbolnavi de afectiuni cardiace.

De asemenea, consumul a doua – patru cesti de cafea pe zi a fost asociat cu o reducere de 20% a riscului de imbolnavire.

Teoretic, cafeaua contine substante care care cresc colesterolul si, în acelaşi timp, lupta cu bolile cardiace. Practic, rezultatele sunt “o veste buna pentru bautorii de ceai si cafea. Aceste bauturi par sa aduca beneficii inimii fara sa creasca riscul de imbolnavire de alte afectiuni grave“, sustine prof. Yvonne van der Schouw, coordonatorul echipei de cercetatori.

“Totusi, sa nu uitam ca ceea ce conteaza cu adevarat pentru a mentine sanatatea inimii este un mod de viata sanatos“, aminteste Ellen Mason de la British heart Foundation. Ea a adaugat ca “o singura tigara, fumata alaturi de cafea, anuleaza complet beneficiile”.

In acelasi timp, este putin probabil ca inima sa fie protejata daca aveti obiceiul de a bea mult ceai stand ore intregi in fata televizorului, fara a face miscare fizica.

Autor: R.M.

Articole similare:

  1. Nivelul de inteligenta, al doilea factor de risc in declansarea bolilor de inima
  2. Ciclul menstrual neregulat, asociat cu riscul crescut de boli de inima
  3. Fructele si legumele sunt sanatate curata, dar nu ne protejeaza de cancer decat intr-o foarte mica masura
  4. Spalatul pe dinti ne fereste de bolile de inima
  5. “Minciunelele” si secretele fata de doctor lucreaza impotriva sanatatii noastre

Tags: , , ,

7 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Cosmin
    Publicat la data de 22.6.2010, ora 2:47 pm

    Sigur ca da…4 cesti de cafea pe zi! Va dati seama in ce hal urca tensiunea, cum apar insomnii si stari de nervozitate? Cafeaua este un drog. Daca vorbim de de ceaiul verde, atunci da, este o mare diferenta.

  2. Comentariu scris de Dark Knight
    Publicat la data de 22.6.2010, ora 4:43 pm

    Nociv in cafeaua naturala este colesterolul cafelei, numit cafestol. Problema se remediaza simplu, folosind un filtru de hartie.

  3. Comentariu scris de zeltera
    Publicat la data de 22.6.2010, ora 11:01 pm

    Daca trebuie sa cobori si sa urci pe scari de la etajul 4 pentru fiecare cafea… poate asta ajuta la sanatate! Altfel nu prea cred.

  4. Comentariu scris de Dr. Gioni
    Publicat la data de 23.6.2010, ora 8:38 am

    Din pacate nu prea se stie ce face cafeaua pt. ca 90% din “cafegii” sunt si fumatori (si poate consumatori ai “triunghiului mortii”, cafea-tigara-coniac) . Cert este ca, fata de tutun, doar cafea in exces nu da hipertensiune cronica.

  5. Comentariu scris de Catalin
    Publicat la data de 23.6.2010, ora 8:47 am

    Depinde si ce fel de cafea. La multitudinea de sortimente existente pe piață la ora actuală aproape 99% dintre ele contin mai multe chimicale si ingrediente nocive si cafeaua care mai este prin ele este de slabă calitate.
    Există o mare diferentă dintre cafeaua Robusta care este de slabă calitate si se gaseste in proximativ toate sortimentele de cafea existente si cafeaua Arabica care este de calitate dar producatorii nu o folosesc pentru că este scumpă si altfel li s-ar reduce profiturile.
    Ei nu se gândesc la sănătatea consumatorului ci la cât profit poate aduce pentru ei.

    Bineinteles că există si cafea sănătoasă care este pur Arabica si în conbinatie cu ganoderma aduce beneficii extraordinare celor ce o consumă lucrând la sănătate, detoxifică si energizează organismul- si-l mentine in forma dorită.
    Mai multe detalii pe blogul http://ganodermavital.com

  6. Comentariu scris de Sady
    Publicat la data de 13.3.2011, ora 6:03 pm

    Nici nu se compara beneficiile pe care le aduce corpului ceaiul in general, cel verde in mod special. Daca vorbim de efectele pozitive ale ceaiului verde, antioxidantii care se regasesc in acest tip de ceai, sunt benefici corpului uman. De asemenea, acesta nu contine atat de multa cofeina ca si cafeaua (si nu lasa nici pete urate pe dinti). Exista si o diversitate mai mare in ceea ce priveste ceaiul verde. Cafeaua e una si gata. Difera poate calitativ gustul. Dar ceaiul verde, poate fi aromat (iasomie, piersici, scortisoara, si multe altele), nearomat. Eu sunt o consumatoare convinsa de ceaiuri verzi, le-am descoperit acum vreun an de zile, si consum mai multe tipuri, astfel ca nu ma plictisesc niciodata.

    Cel mai bun ceai verde pe care au l-am consumat este acel ceai Matcha, renumit prin vechimea sa (era folosit un vechile ceremonii de ceai ale japonezilor) si prin numarul mare de antioxidanti (50 la numar).

    Ceaiurile pe care eu le consum si vi le recomand le gasesc pe Internet.

    Si atentie, ce-i mult strica (chiar si din ceaiuri), sa nu mai vorbim de cafea!

    (Mesaj editat de redactia MedLive.ro)

  7. Comentariu scris de emanuel
    Publicat la data de 8.3.2012, ora 11:00 am

    As fi curios cine a comandat si platit pentru studiul asta…. sanse mari sa fie producator/comerciant de cafea. 4-6 cafele pe zi e enorm de mult. Imi place cafeaua si beau in fiecare dimineata dar daca mai beau una dupa amiaza deja simt cum creste tensiunea, incep sa apara dureri de stomac etc. Oare cum ar reactiona corpul la 4-6 cafele….



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !