Ce riscuri ne asumam atunci cand consumam alimente semipreparate?

Se stie de ceva vreme ca produsele semipreparate nu sunt cea mai sanatoasa alegere cand vine vorba de mancare, insa pe langa riscurile pe care le cunoastem si ni le asumam atunci cand consumam astfel de produse, precum nivelul ridicat de calorii si grasimi continute de aceste produse, exista o serie de alte riscuri mai putin cunoscute, care de multe ori nu sunt trecute pe eticheta si care ne compromit sanatatea. Iata care sunt acestea.

Unul dintre aspectele cele mai importante ale mancarurilor gatite este procesul de preparare, deoarece astfel se prezerva nutrientii alimentelor pe care le consumam. Un bun exemplu in acest sens este sfecla rosie, care atunci cand este fiarta isi pierde o mare parte din vitaminele si antioxidantii ei, precum si flavonoidele si betalainele care ii dau pigmentul rosu de culoare. De asemenea, o mare parte din gama de vitamine B continuta de legume si zarzavaturi dispar in urma fierberii, insa atunci cand pregatim aceste alimente acasa putem sa minimalizam riscul pierderii acestor nutrienti, pe cand in cazul alimentelor semipreparate o mare parte dintre acestea sunt pierdute.

Informatiile care sunt trecute pe ambalajul alimentelor semipreparate sunt limitate la continutul de grasimi, zahar si sare, insa cel mai important aspect care este trecut cu vederea este chiar continutul de nutrienti, asa incat ceea ce ne asumam atunci cand consumam astfel de alimente nu este numai faptul ca ingeram alimente cu o cantitate mare de calorii, dar si ca ne lipsim de acei componenti esentiali pentru o dieta sanatoasa.

Cat de important este acest aspect? Conform sondajelor de opinie efectuate de specialistii in nutritie de-a lungul timpului este cunoscut faptul ca adultii nu consuma suficienti acizi grasi sanatosi de tipul omega 3, vitamine din gama B si D si minerale, precum calciu, magneziu si seleniu. Suplimentele alimentare sunt, cu siguranta, o varianta, insa chiar si asa nu putem ajunge sa ne bucuram de beneficiile unui nivel optim de nutrienti continute de o alimentatie sanatoasa, precum sunt fibrele si compusii antioxidanti care ne ajuta in lupta pentru prevenirea cancerului. Acesta este si motivul pentru ca medicii recomanda in general o dieta sanatoasa, mai degraba decat o dieta insotita de suplimente alimentare.

De asemenea, un alt motiv de ingrijorare la fel de important este nivelul de factori cariogeni, responsabili pentru aparitia cariilor, precum si produsii de glicozilare continuti de preparatele din carne prajita sau facuta pe gratar, din randul alimentelor preparate de tip fast-food: kebapul, hamburgerul, shaorma, deosebit de periculoase in special pentru persoanele care au risc crescut de declansare a diabetului zaharat sau a bolilor de rinichi.

De aceea ceea ce este cel mai important atunci cand socotim sa alegem produse semipreparate nu ar trebui sa fie grija pe care tindem sa o avem asupra continutului caloric al acestor alimente, ci faptul ca alimentele semipreparate nu ne aduc aportul necesar de nutrienti de care organismul are nevoie pentru a se intretine si a ne mentine sanatosi.

Sursa: The Independent

G.T.

Articole similare:

  1. De ce ne este foame atunci cand consumam alcool? Cat de mult ne ingrasa si cum trebuie sa bem vinul
  2. Ce alimente trebuie sa consumam inainte si dupa ce facem activitate fizica
  3. Ce trebuie sa mancam atunci cand suntem bolnavi
  4. Cercetatorii au descoperit ce se intampla in creier atunci cand meditam
  5. De ce apar cearcanele chiar si atunci cand nu suntem obositi?

Tags: , , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !