Ce obiceiuri alimentare au persoanele slabe pe toata durata vietii

Cercetatorii de la Universitatea Cornell din New York au facut un studiu mai putin obisnuit: au analizat care sunt obiceiurile alimentare si rutina zilnica pe care o au persoanele care au fost intotdeauna slabe. Scopul acestui studiu a fost aflarea celor mai importante aspecte care mentin o persoana la greutatea optima, pentru stoparea epidemiei obezitatii, spun cercetatorii.

Studiul, care a constat in efectuarea sondajelor de opinie in randul a 147 de persoane inregistrate la institutul Global Healthy Weight Registry, a scos la iveala faptul ca jumatate dintre participanti obisnuiesc sa se cantareasca saptamanal, 10% dintre acestia fac sport de circa 5 ori pe saptamana, 4% nu sar niciodata peste micul dejun, iar majoritatea mananca legume la cina si sustin ca puiul este carnea lor preferata. Iar asta nu este tot. Cel mai surprinzator lucru pe care l-au aflat cercetatorii este ca aproape jumatate dintre participanti au declarat ca nu au tinut niciodata un regim alimentar.

O explicatie pentru acest lucru ar putea fi faptul ca au gene bune si nu este cazul, insa asta nu explica prezenta celorlalte obiceiuri care controleaza greutatea: faptul ca fac sport in mod regulat, ca mananca multe legume si ca mesele cu carne se limiteaza la consumul de pui. In mod clar si acestea sunt niste eforturi care au ca scop controlul greutatii, sunt de parere cercetatorii.

In schimb, Brian Wansink, directorul institutului Food and Brand Lab din cadrul Universitatii Cornell, pune aceste obisnuite pe seama faptului ca persoanele slabe urmeaza un alt tip de dieta, cu o strategie non-restrictiva, descrisa prin faptul ca toate aceste persoane prefera mancarea de calitate, evita produsele alimentare procesate si sunt foarte atente la indiciile corpului si se hranesc numai cu cat au nevoie.

“Majoritatea persoanelor slabe nu tin diete restrictive sau regimuri alimentare extreme pentru a isi mentine greutatea. In schimb, si-au format obiceiuri alimentare sanatatoase, precum este faptul ca nu sar niciodata peste micul dejun,” declara Brian Wansink.

Am putea spune astfel ca daca mancam numai atunci cand ne este foame si inlocuim mancarea fast-food cu mancarea gatita acasa, tinem un regim non-restrictiv, dar cel mai important element de care trebuie sa tinem seama, conform cercetatorilor, este sa fim intotdeauna constienti de continutul alimentelor pe care le consumam.

Motivul pentru care majoritatea oamenilor adopta regimurile alimentare extreme pe o perioada scurta de timp este pentru a salva timp, pentru ca cel mai probabil programul zilnic nu le permite sa isi formeze anumite obiceiuri sanatoase. Insa daca vrem sa ne mentinem greutatea optima, odata ce am reusit sa scapam de kilogramele in plus, atunci trebuie sa avem in vedere tipul de dieta non-restrictiva pe care persoanele slabe o urmeaza in mod obisnuit toata viata.

Sursa: The Atlantic

G.T.

Articole similare:

  1. Dr. Rodica Cibea. Vara este anotimpul ideal pentru a ne construi obiceiuri alimentare noi si sanatoase
  2. Unele suplimente alimentare pe baza de plante nu contin substantele mentionate pe eticheta
  3. Toxiinfectiile alimentare la copii
  4. Ce este psihiatria nutritionala si ce impact au obiceiurile alimentare asupra sanatatii mintale?
  5. Cum reusesc unele persoane sa se mentina suple toata viata?

Tags: , , , ,

2 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Alex
    Publicat la data de 1.3.2016, ora 9:08 pm

    Eu sunt un tip slab si asa am fost toata viata, chiar foarte slab: la inaltimea de 186 cm am avut, mai tot timpul in jur de 65 kg, iar acum, la varsta pensiei “m-am ingrasat” si am ajuns la … 75 kg la aceeasi inaltime. Dar, in afara de faptul ca micul dejun este sfant pentru mine (nu-l sar niciodata), celelalte gaselnite ale studiului amintit in articol nu mi se potrivesc. Nu fac sport regulat, nu mananc legume la cina si nu este puiul carnea mea preferata. Nici nu ma cantaresc decat extrem de rar, nu tin evidenta nici a caloriilor, nici a kilogramelor. Asa ca diagnosticul corect, in cazul meu este: “soiul prost”, care consuma dar nu acumuleaza. Adica, factorul genetic este cel hotarator si nu modul de viata! Este cazul meu particular, nu vreau sa generalizez.

    • Comentariu scris de Maya
      Publicat la data de 2.3.2016, ora 5:41 pm

      De acord cu Alex. Factorul genetic cred ca este hotarator si nu modul de viata. Nu fac sport, nu tin si nu am tinut vreodata vreo dieta. La 41 de ani am 46 kg la o inaltime de 1.60 si sunt mare amatoare de dulciuri si pizza.



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !