Cate calorii ar trebui sa consumam zilnic, in functie de varsta

Alimente bogate in calorii / Foto: FreeRangeStock.com

Cand vine vorba despre atingerea greutatii ideale si mentinerea acesteia, sfaturile medicilor intra in conflict cu miturile despre slabit si dietele drastice care, desi pe termen scurt pot da rezultate, pe termen lung sunt deosebit de periculoase pentru sanatatea organismului.

Cu toate acestea unul dintre principiile general acceptate este respectarea aportului de calorii, conform caruia femeile ar trebui sa consume circa 2.000 de calorii, iar barbatii circa 2.500 de calorii in fiecare zi. Cele mai recente cercetari din domeniul nutritiei arata ca aceste estimate sunt corecte, insa adauga ca aportul de calorii pe care trebuie sa il consumam zilnic variaza de la o persoana la cealalta nu numai in functie de sex, ci si in functie de varsta. Iata despre ce diferente este vorba, conform independent.co.uk.

Cercetarea de fata a fost facuta de Nathan Yau, statistician in cadrul Departamentului de Sanatate si Servicii Umane din Statele Unite ale Americii, care a analizat datele colectate de departament de-a lungul timpului in functie de criteriul de varsta si stilul de viata al fiecarei persoane, pentru a afla care este aportul potrivit de calorii ce ar trebui consumat zilnic pentru fiecare caz in parte. Iata care sunt concluziile acestei cercetari:

- Femeile cu un stil de viata sedentar ar trebui sa consume circa 1.800 de calorii pe zi daca fac parte din categoria de varsta 25-30 de ani, iar incepand cu varsta de 30 numarul de calorii zilnice ar trebui sa scada treptat, ajungand pana la 1.600 de calorii la varsta de 50 de ani.

- In cazul femeilor cu un stil de viata activ, consumul de calorii poate varia de la 2.400 pe zi, in cazul acelora cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani, si 2.000 de calorii in cazul persoanelor trecute de 60 de ani.

- In randul barbatilor cu un stil de viata sedentar, aportul caloric variaza de la 2.400, la barbatii cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani, pana la 2.000 de calorii in cazul acelora care depasesc 60 de ani.

- Iar in cazul barbatilor cu un stil de viata activ, numarul caloriilor scade de la 3.000 la varsta de 20 de ani, la 2.600 la varsta de 60 de ani.

Cu toate acestea, nutritionistii sunt de parere ca in loc sa se concenteze in mod exclusiv asupra numarului de calorii consumate pe durata unei zile, cei care doresc sa isi mentina greutatea ideala ar trebui sa faca sport frecvent si sa aiba un regim alimentar echilibrat si variat, si sa consume zilnic minim 2 litri de apa.

Articole similare:

  1. Cat zahar ar trebui sa consumam zilnic?
  2. Organizatia Mondiala a Sanatatii: Aportul zilnic de zahar ar trebui redus la jumatate
  3. vitMATINA Ce sport sa alegi in functie de varsta copilului
  4. Ce cantitate de sare ar trebui sa consumam intr-o zi?
  5. Cata apa ar trebui sa beti zilnic?

Tags:

3 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Valen
    Publicat la data de 14.6.2016, ora 7:44 am

    Va rog sa informati pana la capat si nu doar statistic! Fiecare individ are un metabolism bazal diferit = un conusm caloric diferit.

  2. Comentariu scris de wkoan
    Publicat la data de 14.6.2016, ora 9:20 am

    Informațiile sunt eronate.

    În regimul socialist, al României, nivelul cotelor de alimentație pentru diferite ocupații diferă foarte mult față de recomandările statistice din articol.
    Un exemplu: cota pentru un pilot militar sau un radiotelegrafist la stația de pe vîrful Coștila,Munțtii Bucegi, era stabilită la nivelul de 5400 de calorii. Cred că ambele ocupații presupuneau bărbați activi.
    Cînd se scrie ceva despre altceva, se impune o documentare. De 26 de ani, în România se scrie eronat,ca informație, înn peste 50% din volumul informativ destinat publicului larg.

  3. Comentariu scris de dan
    Publicat la data de 14.6.2016, ora 4:32 pm

    Depinde ce intelegeti prin activ. Un inotator olimpic are nevoie zilnic de pana la 12 000 de calorii.



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !