Care sunt primele semne ale sinuzitei si cum o putem trata? Dr. Ana Maria Apostol, medic specialist ORL, a discutat online cu cititorii

Care sunt cauzele si cum recunoastem primele semne ale sinuzitei? Ce optiuni de tratament exista si care sunt consecintele unei sinuzite netratate? Dr. Ana Maria Apostol, medic specialist ORL, a discutat online cu cititorii.


Dr. Ana Maria Apostol este medic specialist ORL in cadrul Hyperclinicii MedLife Grivita. Intra pe pagina online pentru programari.

Adreseaza-i o intrebare medicului in formularul de comentarii de mai jos

Articole similare:

  1. Cand trebuie operata deviatia de sept? Dr.Ana-Maria Apostol, medic specialist ORL, a discutat online cu cititorii
  2. Care sunt cauzele otitei, ce simptome prezinta si cum o putem trata? Dr. Andreea Mezei Negrila, medic specialist ORL, a discutat online cu cititorii
  3. Care sunt primele semne ale sclerozei multiple? Dr. Roxana Vintila, medic primar neurologie, a discutat online cu cititorii
  4. Care sunt cauzele icterului la bebelusi? Dr. Popescu Florentina, medic specialist pediatru, a discutat online cu cititorii
  5. Dr. Maria Dede, medic specialist pneumologie, a discutat online cu cititorii despre astm

Tags: , , , , , ,

51 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de UnCititor
    Publicat la data de 19.7.2016, ora 11:12 am

    Buna Ana Maria. Am o problema, careia nu ii gasesc rezolvare. Traiesc in Bucuresti. Zilnic, dimineata, dupa ce ma trezesc, timp de cateva ore imi curge (apos) nasul. Dupa amiaza si seara, nasul se regleaza si nu mai curge. Dar una din nari ramane infundata ( alternativ, in decursul unei zile, fiecare nara. Uneori am o nara desfundata complet, apoi se infunda iar cealalta devine desfundata complet). Am fost la alergolog, am facut testul cutanat, dar nu mi-a gasit vreo alergie. Patesc asta de aproape 1-2 ani. Am fost si la ORL (tot Medlife), dar nu mi-a gasit probleme semnificative. Mi-a spus ca se inflameaza cornetele si ca e posibil sa fie alergie (neconfirmata de alergolog). Alergologul mi-a spus ca e posibil ca poluarea sa fie una din cauze. In zonele din afara Bucuresti-ului se reduc simptomele.

    Este aceasta o sinuzita? Nu am alte simptome (gen dureri de cap, oboseala, etc). Ce ar putea fi ?

    • Comentariu scris de Marian Stoica
      Publicat la data de 19.7.2016, ora 1:55 pm

      Asa patesc si eu ,numai ca pe langa ce ati descris aici , eu mai si stranut , si ca sa calmez acest stranut beau cate o cana sau doua de apa.O sa ajung si ei la medicul ORL si sa fac un consulr complet ORL printre care si o fibroscopie nazo-laringo-faringiana. Nu stiu de unad este aceasca cauza cu infundatul narilor si a acestor secretii apoase ,si cu stranunatul. Insa nu stiu daca trebuie sa merg si la medicul alergolog.

      • Comentariu scris de UnCititor
        Publicat la data de 20.7.2016, ora 6:45 pm

        Marian Stoica, si eu mai stranut. Deci se pare ca sunt acelasi simptome.

        Locuiesc de aproximativ 8 ani in Bucuresti, dar in ultimii ani m-am mutat intr-o zona cu o intersectie aglomerata (si de atunci, incet, incet, au aparut si simptomele) .

        Sunt tot mai convins ca microparticulele si noxele sunt de vina. Sunt mult prea multe masini. Dimineata, pe trecerea de pietoni, simt imediat gradul mare de poluare si mirosul de fum al masinilor.

        • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
          Publicat la data de 21.7.2016, ora 11:22 pm

          Da, poluarea ne afecteaza in felul acesta… distrugind incetul cu incetul mucoasa nazala, creeind o infundare a nasului si o rinoree si stranut permanent.

        • Comentariu scris de Marian Stoica
          Publicat la data de 23.7.2016, ora 1:44 pm

          Da si din ce am citit pe acest site , majoritatea celor carte au postat comentarii se confrunta cu aceleasi probleme.
          Si eu locuiesc in Urziceni , de cativa ani asa patesc , si ma gandesc ca este de la poulari si de la alergenii din aer. Da este adevarat ca si noxele si fumul emis de la masinile care sunt tot mai multe este un principal vinovat.
          Eu am fost la un consult ORL la medicul meu orelist se numeste Amalia Neagu, si Doamna Doctor mi-a facut o fibroscopie nazo-laringo-faringiana ,si imediat cum a introdus fibroscopul in nari am inceput sa stranut, si dupa ce am terminat fibroscopia , mi-a curs din nas o secretien lichida si incolora si a durat cam 2 ore. Dar si in anumite cauze imi mai curge aceasta secretia. Doamna Doctor Amania Neagu mi-a spus ca nu ii place nici cum respir si mi-a spus ca am si o devoatie de sepr , si i-am spus ca imi este frica de operatie.Apoi mi-a dat o reteta si mi-a spus sa iau spray Rhinocort Aqua si pulverizez in nas dimineata si seara timp de o luna (banuiesc ca este un spray cu apa salina sau de mare , nu stiu sigur ) si un medicament Ouiex parca se numeste nu mai stiu exac si pe acesta nu l-am luat pana acum si mai mi-a recomandat sa fac si un examen CT craniofacial nativ cu substanta de contrast si o sa ma duc iar la consult la Doamna Doctor ca sa repet fibroscopia si o sa fac si acel CT. Ma gandeasc ca va trebui sa ma duc si la medicul alergolog….in concluzie principalii vinovati sunt alergeni si poluarea.

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:16 am

      Este o rino-sinuzita cronica, adica inflamarea mucoasei nazale si a sinusurilor de cauza alergica; alergie la praf, noxele si poluarea din Bucuresti. Cu acest lucru se confrunta cam 80% din oamenii care locuiesc in orasele mari, cu industrie. Este o patologie cu care ma confrunt des in cabinet si nu prea ii gasesc rezolvare; se mai amelioreaza cu tratament antialergic. Ar trece de tot daca am pleca undeva….”in varful muntelui”. Alergenii care ii au alergologii in laborator sunt prea putini fata de citi alergeni avem noi in aerul pe care il respiram zilnic. Ca sa vezi daca sunt afectate si sinusurile ar trebui sa faci un computer tomograf de sinusuri.

      • Comentariu scris de Marius
        Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:30 am

        Sunt din provincie, si am avut o perioada de 2 ani in care am lucrat in Bucuresti. La un moment dat incepusem sa am un inceput de conjunctivita (usturime ochi, senzatie de corp strain, etc, acutizata in special in a doua parte a zilei, si oboseala ochi). Dupa consult oftalmologic facut in provincie in care nu au constatat nici o problema de vedere si nu-si explicau problema (cauza de fapt), dupa ce le-am zis ca lucrez in Bucuresti …s-au explicat imediat lucrurile.
        Cu niste picaturi am rezolvat pe moment situatia… dar care aparea din nou dupa vreo luna, si tratata din nou cu picaturi.
        Dupa ce am plecat din Bucuresti, si stau & lucrez si actualmente in provincie, nu am mai avut acea problema.
        Deci va pot confirma ca poluarea si factorii alergeni din Bucuresti… exista!

      • Comentariu scris de UnCititor
        Publicat la data de 20.7.2016, ora 6:50 pm

        Dr. Ana Maria Apostol, multumesc pentru raspuns. Ma bucur sa aud ca am identificat principala cauza si anume, poluarea. Nu m-as fi gandit ca este un numar asa mare de persoane care raporteaza aceleasi simptome. Nu am avut vreodata alte probleme de sanatate, fac sport, iar varsta (27 ani), nu ar trebui sa imi puna probleme. Cand merg la munte sau ies din Bucuresti, simptomele se amelioreaza. Probabil ar trebui sa stau o perioada mai indelungata in afara Bucurestiului, ca nasul sa se regleze si sa dispara de tot aceste simptome. Sper sa fie un proces reversibil si sper sa plec din Bucuresti.

        Multa sanatate tuturor !

  2. Comentariu scris de Pantazi Alexandru
    Publicat la data de 19.7.2016, ora 12:04 pm

    Buna ziua,
    Sufar de sinuzita cronica maxilara stanga depistata la IRM.
    Va rog sa ma ajutati.
    Care sunt optiunile de tratament?
    Acum folosesc tanakan.
    Multumesc mult.
    Cu stima,
    Alexandru Pantazi

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:19 am

      Aceasta sinuzita maxilara stanga cronica s-a format ori datorita unui focar infectios dentar din preajma, ori datorita unei deviatii de sept nazal prezenta pe partea stanga si care nu a lasat sinusul maxilar stang sa se ventileze corespunzator. Prin urmare trebuie eliminati acesti doi factori; deci un consult ORL si rezolvata obstructia nazala si un consult stomatologic.

  3. Comentariu scris de Cornel
    Publicat la data de 19.7.2016, ora 2:08 pm

    Buna ziua,
    Simtomele mele sunt:
    - imi curge nasul dimineata in special cand inhalez aburii de la ceai sau cafea
    -am dureri de cap in partea din fata(fruntea) la cel mai mic curent de aer sau cand stau seara la tv rezemat cu ceafa de o perna sau altceva
    - simt diferit in partea din mijloc a fruntii atunci cand ma masez
    - am o stare subfebrila (37.2 grade) continuu
    Toate acestea le am de 4 ani
    Ce ar putea fi ?
    Va multumesc.

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:22 am

      Capul poate sa doara si datorita coloanei cervicale care sta intr-o pozitie gresita. 37,2 nu este o stare subfebrila, eu zic ca este o temperatura normala a corpului dvs. Ca sa vedeti daca aveti sinuzita si deci de aici durerile de cap ar trebui sa faceti un computer tomograf de sinusuri. Nasul curge datorita aerului prea cald care il introduceti in nas, este o reactie de protectie a mucoasei nazale.

  4. Comentariu scris de Popescu
    Publicat la data de 20.7.2016, ora 1:10 am

    Am o rinoree posterioară purulentă permanenta de la varsta de 14ani. Acum am 35 de ani.
    La un CT facut acum doi ani apărea o sinuzita maxilara bilaterala importanta cu nivel hidro-aeric.
    Precizez ca CT ul nu a fost facut pt sinusuri, nu am avut niciodata dureri sinusale sau febra.. Doar rinoreea posterioară.
    Dupa CT am urmat un tratament cu corticoizi nazal, cateva luni mi/a fost bine apoi rinoreea a reapărut.
    Am facut un test cutanat pt alergii care a ieșit negativ.
    Ce ar trebui sa mai fac acum?

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:30 am

      Este o reactie alergica a mucoasei nazale si sinusala care se mai suprainfecteaza din cind in cind. Ar trebui sa urmati mai departe un tratament antialergic si sa incercati sa locuiti intr-un mediu cit mai putin poluat. Poluarea este un factor iritativ si antialergic la nivelul nasului si a sinusurilor si tot timpul vor deranja chiar daca luam tratament deci solutie ideala ar fi sa ne indepartam de poluarea.

      • Comentariu scris de Popescu
        Publicat la data de 20.7.2016, ora 2:01 pm

        Pana la varsta de 21 de ani am locuit la tara intr-un mediu natural si nepoluat, apoi m-am mutat la oras. In ambele locuri am suferit de sinuzita. Testul cutanat pentru alergii a ieșit negativ. Despre Ce tratament antialergic imi spuneti si de ce ar trebui sa il iau? Imi pare rău dar nu înțeleg recomandările Dvs.

        • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
          Publicat la data de 21.7.2016, ora 11:26 pm

          Nu va pot da un tratament, asa online. Tratamentele se dau in cabinet, unde se face un examaen clinic ORL si atunci se evaluaeza corect problema. Eu doar v-am dat o sugestie de tratament, dar tratamentul se da pe o reteta, in cabinetul medical.

          • Comentariu scris de Popescu
            Publicat la data de 23.7.2016, ora 1:28 pm

            Multumesc mult pentru raspunsuri, apreciez sincer dar as fi apreciat mai mult daca ati fi facut efortul sa cititi mai cu atentie ceea ce am scris.
            Mi-ati spus ca trebuie sa evit poluarea si am adaugat ca sinuzita de care sufar a existat si in perioada in care locuiam intr-o zona nepoluata.
            Apoi mi-ati spus ca trebuie sa iau antialergice si eu v-am repetat ca testul meu la alergii a iesit negativ.
            Acum imi spuneti ca mi-ati facut o sugestie de tratament si ca tratamentul se da doar in cabinetul medical dar eu v-am cerut niciun tratament.
            Multumesc oricum si va doresc o zi buna.

            • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
              Publicat la data de 26.7.2016, ora 9:16 am

              Mucoasa nazao-sinusala reactioneaza la mediul din jur printr-un mecanism alergic. Chiar daca v-au iesit negative testele alergice asta nu inseamna ca nu sunteti alergic. Testele care le au alergologii in laborator sunt foarte putine fata de de multitudinea de alergeni pe care ii avem noi in aer. Chiar daca locuiti la tara puteti sa fiti alergic si la multitudinea de ierburi care sunt pe acolo.

              • Comentariu scris de popescu
                Publicat la data de 26.7.2016, ora 8:32 pm

                Multumesc. Nu stiam ca testele alergice care le au sunt putine. Locuiesc la tara si intr-adevar avem o multitudine de ierburi pe aici. Am sa incerc sa ma feresc de multitudinea de alergeni si sa caut un tratament adecvat.
                O zi buna.

    • Comentariu scris de P Vaida
      Publicat la data de 26.7.2016, ora 10:51 pm

      Domnule Popescu! Rinoreea este un simptom cardinal al rinosinuzitei, alaturi de obstructia nazala, indiferent de etiologia (cauza) acesteia (i.e fie ca e alergica, infectioasa, etc.). Faptul ca testele cutanate sunt negative poate insemna ca nu aveti alergii sau ca aveti dar acestea nu sunt decelabile prin aceasta metoda. In general, daca suspiciunea clinica a etiologiei alergice este ridicata (simptome si semen clinice tipice) dar testele cutanate (in vivo) sunt negative, se recomanda prelevarea de sange pentru testare in vitro, gen RAST (radioallergosorbent test). Chiar daca nu se gaseste un allergen anume, un nivel crescut al eozinofilelor in sange si un nivel crescut de Imunoglobuline E indica o reactive alergica. Ca lucrurile sa fie si mai complicate, faptul ca organismal dvs. prezinta o reactie alergica inca nu inseamna ca aceasta este si cauza simptomelor nazale, in mod implicit. Pe langa cauza alergica rinosinuzita cronica poate avea nenumarate cause. Frecvent insa, nu se gaseste o cauza anume si tratamentul este symptomatic, nu curative. Pentru o mai buna apreciere a situatiei in cazul dvs., aveti intradevar nevoie in primul rand de un consult orl corespunzator. Mult success!

      • Comentariu scris de popescu
        Publicat la data de 28.7.2016, ora 5:26 pm

        Multumesc mult, domnule Vaida, raspunsul dvs este foarte clar, la obiect si scris corect romaneste. Locuiesc foarte departe dar daca as fi fost in tara v-as fi contactat pentru o consultatie.

  5. Comentariu scris de Diana
    Publicat la data de 20.7.2016, ora 10:53 am

    Buna ziua,

    Am fost diagnosticata cu sinuzita acuta. Am o singura nara infundata de 10 zile si nici un alt simptom. Am facut un exudat nazal care a iesit curat desi se pare ca am puroi in nara stanga.

    Mi s-a prescris antibiotic 14 zile, sinupret, paracetamol cu vit C, plus local apa de mare hipertonica, ser efedrinat, ciplox, adica o multime de medicamente.

    Vi se pare corect tratamentul? Nu este excesiv? Se poate tratata sinuzita si fara antibiotic? (citisem ca s-a facut un studiu in Statele Unite si doar 10% din sinuzite sunt de cauza bacterina, restul fiind cauzate de fungi).

    Multumesc mult!

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:26 am

      Este foarte bun tratamentul. Din pacate o sinuzita se trateaza greu, tratamentul sinuzitei este unul complex: antibiotic/ antifungic, secretoltic, antihistaminic, decongestionant nazal si spalaturi dese cu apa de mare a nasului. In sinusuri intra foarte greu medicamentele si daca dai un tratament complex si de mai lunga durata nu trece si ramine o inflamare continua a sinusurlor cu secretii nazale posterioare permanente. 80% din sinuzite sunt bacteriene si nu fungice si se rezolva cu antibiotic, care se da pe o perioada de cel putin 10 zile.

      • Comentariu scris de diana
        Publicat la data de 20.7.2016, ora 5:58 pm

        Multumesc frumos! Dar este posibila sinuzita fara durere?

        • Comentariu scris de P Vaida
          Publicat la data de 21.7.2016, ora 12:37 am

          Vasta majoritate a episoadelor de sinuzita acuta comunitara este cauzata de virusuri, NU de bacterii. Tratamentul antibiotic este, prin urmare, nerecomandat, cu exceptia cazurilor grave, cu complicatii sau cu inalta suspiciune de suprainfectie bacteriana. Pentru mai multe detalii puteti consulta recentul ghid al Academiei Americane de ORL: http://www.entnet.org/content/clinical-practice-guideline-adult-sinusitis
          Prelevarea de secretii din fosele nazale in managementul rinosinuzitelor acute nu are absolut nicio valoare, din multiple motive, principalul fiind faptul ca flora nazala s-ar putea sa fie diferita de cea din sinusuri, plus ca, asa cum deja am mai scris, majoritatea sunt virale iar virusurile nu sunt detectate in cursul examenului microbiologic de rutina. Mai mult, avand in vederea multitudinea de specii microbiene comensale in fosele nazale, cum vom sti daca bacteria/-iile cultivate sunt si cele patogene?
          Cat despre tratamentul rinosinuzitei acute necomplicate, nu exista nicio dovada stiintifica care sa sprijine prescrierea vitaminei C, mucoliticelor (Sinupret) sau a antibioticelor aplicate local (Ciplox), precum puteti constata daca rasfoiti ghidul EPOS-2012. Asta daca vrem medicina bazata pe dovezi, nu empirica. Numai bine!

        • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
          Publicat la data de 21.7.2016, ora 11:27 pm

          DA, este posibila sinuzita si fara durere.

  6. Comentariu scris de Ciprian
    Publicat la data de 20.7.2016, ora 11:34 am

    Buna ziua!De cateva saptamani ma confrunt cu un stranut repetat in fiecare dimineata,imediat dupa ce ma trezesc.Senzatia de stranut trece doar dupa aplicarea a doua pufuri de Nasonex.Specific faptul ca acesta se repeta si de 6-7 ori in anumite dimineti.Poate fi o alergie sau o sinuzita?Multumesc mult.

  7. Comentariu scris de Alexandru D
    Publicat la data de 20.7.2016, ora 3:39 pm

    Buna ziua!

    Intr-o iarna, in urma cu 3-4 ani mi s-au inflamat sinusurile, am avut deasupra sprancenei drepte o umflatura, o infectie. Intr-adevar, nu am fost la un consult ci am tratat cu antibiotic. In urma faptului ca nu am fost la un consult iar tratamentul a fost unul “dupa ureche”, am ramas cu anumite sensibilitati. Imi curge nasul mai mereu, tusesc cu toate ca sunt nefumator si stranut. Iar atunci cand dorm, daca nu am sub cap o perna, cand ma trezesc am niste secretii in gat care le elimin prin scuipat. Am fost la un control ORL in urma cu 4 luni, am urmat tratament cu antibiotic si un alt tip de pastile, mi-au fost prescrise si niste picaturi pe care le administrez in primele 10 zile ale lunii, timp de 3 luni. Urmeaza ca la sfarsitul lunii August sa merg la control. Mentionez ca am deviatie de sept. Imi puteti da va rog cateva sfaturi sau cum as putea rezolva aceasta problema.

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 21.7.2016, ora 11:39 pm

      Aceasta problema o au marea majoritate a oamenilor care locuiesc in orase cu industrie. Este o reactie alergica a mucoasei nazo-sinusale la aerul toxic pe care il respiram, Si DA, se declanseaza la un moment dat dupa o raceala mai puternica si netratata complet care a lasa o sensibilitate la nivelul mucoasei nazo-sinusale.
      Sfaturi: tratament antialergic local, spalaturi dese cu apa de mare in nas, indepartarea din mediul “toxic” cit mai mult posibil.

  8. Comentariu scris de Ioana
    Publicat la data de 20.7.2016, ora 9:43 pm

    Buna seara! Ma confrunt cu o situatie ciudata.. De foarte multi ani, nasul imi este partial infundat, dar in proportie mica si imi curge relativ repede la efort. In schimb, in urma unor raceli repetate in perioada de iarna primavara, combinat viral cu bacterian, mi a ramas nasul infundat, cu schimbare pe nari, in functie de pozitie. Am luat sinupret 1 saptamana si a fost de mare folos, au iesit initial secretii groase, un galben palid, apoi apos.. Dar in continuare am nasul infundat. La fortare de stergere a nasului mi se infunda urechile..Am reinceput cu sinupret

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 21.7.2016, ora 11:41 pm

      Ati facut o rinita cronica hipertrofica, este o inflamare a cornetelor nazale inferioare. Aceasta problema o au foarte multi oameni, se datoreaza tot mediului poluat pe care il respiram, Ar trebui sa faceti un consult ORL sa vi se dea un tratament complet pentru a putea remite aceasta Rinita.

  9. Comentariu scris de Gabriela
    Publicat la data de 22.7.2016, ora 6:03 am

    Bună ziua! Fetița mea are 7 luni, iar de vreo 2 săptămâni este răgușita. Menționez ca pe la 5 luni a avut o bronsolita pe care am tratat.o cu aerosoli, și a fost și atunci răgușita. Ce este de făcut, se poate un tratament natural? Vă mulțumesc anticipat!

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 22.7.2016, ora 11:02 pm

      Tratamentul naturist vi-l poate recomanda doar un medic homeopat sau naturist. Orice tip de medicina ati alege ca sa va tratati copilul cum trebuie ar trebui sa il duceti mai intai la un consult ORL si pediatric. Doar vazind copilul se poate da un tratament corect.

  10. Comentariu scris de Maria B
    Publicat la data de 22.7.2016, ora 1:02 pm

    Buna ziua ! Sufar de sinuzita cronica, am facut in decursul timpului punctii si s-a eliminat infectia. Am facut controale prin radiografii, asa cum mi s-au prescris. De ceva timp (cca. doi ani) , in fiecare dimineata expectorez cantitati mari de secretii urate( albe, galbene) din gat, din piept, pana ma simt eliberata. Ma simt incarcata, am facut radiografii la spitalul de pneumologie si mi s-a dat diagnostic de pneumonie , am facut tratament dar nu s-a schimbat nimic. Apare pe film in mod constant opaciere .Oare poate influenta sinuzita secretiile din plaman ? Multumesc !

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 22.7.2016, ora 11:04 pm

      Aceste secretii sunt fabricate de intreaga mucoasa respiratorie si superioara si inferioara, si de nas si sinusuri si de plamani. Ar trebui sa faceti si un computer tomograf de sinusuri si un consult ORL in care sa se stabileasca clar un tratament: antibiotic, antifungic sau unul mai naturist.

  11. Comentariu scris de Marian Stoica
    Publicat la data de 23.7.2016, ora 1:49 pm

    O intrebare pentru Doamna Doctor : dupa ce am fost la un consult ORL , Doamna Doctor mi-a recoltat si niste secretii din cavum si m-a trimis cu ele la laborator si am primit urmatorul diagnostic “pe mediile de cultura insamantate s-au dezvoltat colonii de Staphylococcus aureus” si mi-a fost rusine sa o mai intreb pe medicul meu curant ce inseamna asta….va rog sa-mi spuneti si mie ce inseamna ?
    va multumesc din inima.
    cu consideratie marian stoica

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 26.7.2016, ora 7:56 am

      Este o bacterie care se sta si coabiteaza cu noi mai tot timpul si cand ne scade imunitatea se multiplica si poate sa dea infectie la nivelul nasului si a sinusurilor.

  12. Comentariu scris de Alex Z
    Publicat la data de 23.7.2016, ora 1:52 pm

    Buna ziua,sufar de sinuzita subacuta,am urmat tratament cu antibiotice,dupa care cu decongestionante si spalaturi in nas,apoi cu glucorticoizi iar durerea a inceput sa se intensifice mai tare mai ales in zona frontala si maxilarul superior plus ca simt o presiune pe cap,si aceste dureri le prezint de 2 luni.iar aceste secretii din sinusuri pot sa afecteze creierul?

    • Comentariu scris de Dr. Ana-Maria Apostol
      Publicat la data de 26.7.2016, ora 7:59 am

      Ar trebui sa faceti un computer tomograf de sinusuri sa vedem daca sinusurile mai sunt inflamate sau mai prezinta puroi in ele si ar trebui sa mai faceti si un consult clinic ORL in care sa se vada daca abeti vreo obstructie naazala importanta favorizata de o deviatie de sept nazal sau rinita cronica hipertrofica. O sinuzita netratata poate evolua spre complicatii ducand si la infectie la nivelul creierului.

      • Comentariu scris de Alex Z
        Publicat la data de 26.7.2016, ora 6:06 pm

        Va multumesc.am facut o radiografie SAF si a rezultat deviatie de sept nazal,ingrosarea mucoasei sinusurilor maxilare si hipertrofia partilor moi din narine,iar in urma tratamentului cu corticosteroizi nu da rezultate,este nevoie de operatie chirurgicala?

  13. Comentariu scris de Roxana
    Publicat la data de 9.8.2016, ora 8:45 am

    De ceva timp ma confrunt cu o problema destul de neplacuta. In urma unor raceli in cadrul carora am avut probleme nazale ( secretii nazale abundente si urat mirositoare + dureri in frunte ) , probleme ce au fost tratate cu antibiotic de fiecare data , cate 7 zile , atat oral cat si local ( picaturi ) . La recomandarea medicului am efectuat exudat nazal , rezultatul fiind pozitiv pentru stafilococ auriu , tratat de asemenea conform antibiogramei cu antibiotic local. Problema care deranjeaza in continuare este prezenta unei flegme in gat , flegma ce persista de minim 2-3 ani si care se accentueaza la fiecare raceala , impreuna cu probleme nazale . Este posibil sa fie o sinuzita ? Totodata medicul mi-a recomandat si o radiografie frontala a sinusurilor pe care inca nu am apucat sa o fac. Flegma din gat poate fi cauzata de probleme ale sinusurilor ? Va multumesc anticipat pentru raspuns !



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !