Care sunt beneficiile consumului de nuca de cocos

Nuca de cocos a atins statutul de <superaliment>. Consumatorii cauta uleiul de nuca de cocos, apa de nuca de cocos, laptele, dar si cocktai-uri cu nuca de cocos. Multe persoane isi pun cocos in cafea sau il presara pe paine prajita, atrasi de promisiunea ca acesta poate alunga grasimea de pe abdomen, stimuleaza sanatatea inimii si este eficient in combaterea efectelor bolii Alzheimer. Ofera nuca de cocos, intr-adevar, numeroase beneficii pentru sanatate sau este doar un entuziasm exagerat al consumatorilor?

Cercetatorii, dieteticienii si doctorii afirma ca proprietatile nuci de cocos sunt promitatoare, dar nu exista date suficiente care sa indice necesitatea recomandarii unei doze zilnice.

“Datele stiintifice pe care le detinem momentan sunt interesante, dar este prea devreme pentru a considera nuca de cocos ca fiind un superaliment[...] Pur si simplu nu avem suficiente dovezi”, spune Kristin Kirkpatrick, dietetician la Cleveland Clinic Wellness Institute.

In mare parte, entuziasmul din jurul nucilor de cocos se invarta asupra efectelor acestora asupra dietei. Uleiul de cocos contine cantitati mari de trigliceride cu lant mediu, care sunt utilizate ca sursa de energie mai repede decat trigliceridele cu lant lung, gasite in carne si produse lactate. Trigliceridele cu lant lung persista mai mult in sange si sunt, mai degraba, stocate sub forma de grasime.

“Uleiul de cocos poate avea un usor avantaj in fata altor grasimi in ceea ce priveste pierderea in greutatea. Dar cercetarea este limitata”, a adaugat Kirkpatrick.

“Exista o impresie generala potrivit careia faptul ca este pe baza de plante il face mai sanatos decat alte grasimi animale. Dar, la fel ca grasimile animale, uleiul de cocos are multe calorii si acest lucru face o mare diferenta in ceea ce priveste pierderea in greutate”, a explicat aceasta

O mare parte din acest entuziasm din jurul nucilor de cocos a fost impulsionat de studiile care au aratat ca persoanele care le consumau, reuseau sa piarda in greutate.

Dar, studiile ca acestea sunt prea mici pentru a putea justifica mentiunile curajoase referitoare la sanatate, avertizeaza Ashley Simmons, cardiolog la University of Kansas Hospital’s. Cred ca trebuie sa privim aceste studii cu multa precautia, a adaugat Simmons.

Cu toate acestea, uleiul de nuca de cocos are unele beneficii dovedite. COntine acid lauric, care reduce inflamatia asociata cu acnee si a fost demonstrat ca are proprietati antimicrobiene. Exista unele dovezi care atesta ca un anumit tip de ulei de cocos virgin contine antioxidanti care ar putea juca un rol in reducerea inflamatiilor asociate cu conditiile artritice.

Ulei de nuca de cocos este substitutul ideal pentru alte grasimi saturate, precum untul. Uleiul de cocos ridica atat colesterolul rau, cat si colesterolul bun, astfel incat nu prezinta acelasi risc cardiovascular.

Ulei de nuca de cocos are o proportie mai mare de grasimi saturate decat alte uleiuri pe baza de plante. O lingura de ulei de cocos are aceeasi cantitate de calorii si grasimi ca cea a uleiului de masline, dar 88% din grasimea din uleiul de nuca de cocos este saturata, comparat cu cei 15% din cazul uleiului de masline.

“Pentru uleiul de masline, avem studii puternice care arata ca reduce riscul de boli de inima, accident vascular cerebral si cancer”, spune Kirkpatrick. Acesta a fost laudat si pentru potentialul sau de a intarzia efectele bolii Alzheimer.

Sursa: Washington Post

A.C.

Articole similare:

  1. vitMATINA Uleiul de nuca de cocos ar putea combate cariile dentare
  2. Care sunt beneficiile consumului de menta
  3. Care sunt beneficiile consumului de morcovi
  4. Care sunt beneficiile consumului de ceapa
  5. Care sunt beneficiile consumului de ciocolata

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !