Ar putea o dieta saraca in grasimi sa ne afecteze memoria?

Cand ne gandim ca mai mult de doua treimi din creierul uman este alcatuit din grasime si ca membranele celulare ale creierului au in compunerea lor acizi grasi esentiali, intelegem de ce abilitatile noastre cognitive depind de un aport adecvat de grasimi benefice pentru organism, ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra zilnica. Aflam cum ne afecteaza memoria o dieta saraca in grasimi dintr-un interviu realizat de New York Times cu directorul centrului de prevenire a bolii Alzheimer din cadrul Facultatii de Medicina Weill Cornell din New York.


“Din moment ce atat corpul, cat si creierul nostru au nevoie de grasime pentru a supravietui si a se dezvolta, lipsa anumitor tipuri de grasime din alimentatie ar putea fi in detrimentul memoriei,” declara Dr. Richard Isaacson.

Problema este ce tip de grasime este benefica pentru organismul nostru. Se stie deja ca exista grasimi bune si grasimi rele, dar sunt anumite tipuri de grasimi care nu au fost indeajuns studiate de catre specialisti. Ceea ce stim in prezent este ca anumite grasimi sunt intr-adevar esential pentru a ne proteja creierul impotriva pierderii de memorie, iar acestea sunt grasimile polinesaturate si grasimile mononesaturate, in timp ce grasimea trans este cu siguranta daunatoare, iar cercetarile efectuate pe grasimile saturate nu sunt pentru moment concludente.

Modul in care se dezvolta creierul uman variaza, in mod evident, de la o persoana la alta, insa nutritia joaca un rol deosebit de important in dezvoltarea cognitiva. Si, in acest sens, studiile de specialitate sugereaza ca dietele care sunt bogate in grasimi nesaturate sustin functiile cognitive si ajuta in lupta impotriva declansarii bolii Alzheimer. In special un anumit tip de grasime nesaturata, omega 3, este cunoscut ca fiind esential pentru cresterea si dezvoltarea creierului la sugari si pentru functionara normala a creierului la adulti.

“In clinica noastra incurajam consumul de acizi grasi omega 3 si in cantitati mai mici omega 6, intrucat actioneaza diferit asupra organismului,” adauga Dr. Richard Isaacson.

Iata care sunt sfaturile Dr. Richard Isaacson pentru o dieta echilibrata si iata care sunt alimentele pe care trebuie sa le evitam pentru a ne proteja memoria:

  • este recomandata reducerea consumului de uleiuri vegetale bogate in omega 6, precum uleiul din porum, uleiul de floarea soarelui, uleiul de soia si cel din seminte de bumbac,
  • evitarea alimentelor procesate care contin aceste tipuri de ulei.
  • consumul de legume si fructe este incurajat
  • cerealele integrale trebuie consumate cu moderatie
  • pestele gras, precum somonul, tonul, pastrabul, sardinele si macroul, ar trebui consumate cel putin de doua ori pe saptamana
  • uleiul de masline trebuie si el consumat cu moderatie – nu mai mult de doua lingurite pe zi.

Sursa: New York Times

G.T.

Articole similare:

  1. Dieta saraca in zaharuri si bogata in fibre, recomandata pentru evitarea depresiei
  2. Gustarea dintre mese: Ce putem face ca sa nu ne afecteze dieta
  3. Meniul nostru zilnic. Cafea, grasimi naturale, carne procesata: cat sunt de daunatoare?
  4. Noul ghid dietetic din SUA stabileste in premiera limite specifice de zahar, sare si grasimi
  5. vitMATINA Poate o dieta corespunzatoare sa ne fereasca de Alzheimer?

Tags: , , , , , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !