Anumite alimente scad capacitatea de a gandi

Un studiu recent arată că o dietă cu un conținut ridicat de grăsimi și zahăr cauzează prejudicii semnificative capacităților cognitive, conform spring.org.uk. Cercetarea a fost efectuată pe soarecii de laborator, cărora li s-a dat fie o dietă normală, fie una bogată în grăsimi și cu un conținut mare de zahăr, fiind examinați timp de patru săptămâni.

În urma experimentelor s-a constatat că o dietă bogată în zaharuri este periculoasă pentru activitatea cerebrală, cauzând deficiențe ale memoriei atât pe termen lung, cât și pe termen scurt.

Studiul, publicat în jurnalul Neuroscience, este ultimul dintr-o serie de studii similare care arată efectele potențial dramatice ale dietei asupra performanțelor cognitive.

”Gradul de degradare cognitivă, scos la iveală de rezultatele studiului, a fost destul de puternic. Gândiți-vă, spre exemplu, la cazul în care conduceți spre casă pe o stradă care vă este foarte familiară. Apoi, într-o zi, să presupunem că acest drum va fi închis și veți fi nevoiți să găsiți o cale nouă spre casă. Cu o flexibilitate cognitivă mai scăzută, adaptarea la astfel de situații este cu mult mai dificilă”, declară Kathy Magnusson, profesoară și co-autoare a studiului din cadrul Universității din Oregon, USA.

”Nu este încă clar cum sunt cauzate aceste efecte dăunătoare ale dietelor bogate în grăsimi și zaharuri, dar este clar că bacteriile intestinale pot comunica cu creierul nostru. Bacteriile pot elibera compuși care acționează ca neurotransmițători, stimulând nervii senzoriali și sistemul imunitar, și afectând, de asemenea, o gamă largă de funcții biologice. Studiul nostru sugerează că grăsimile și zahărul modifică sistemele bacteriene sănătoase, iar acest motiv este suficient pentru a ști că astfel de alimente nu sunt indicate. Nu este vorba numai despre cum alimentația influențează activitatea cerebrală, dar și despre interacțiunea între alimentele consumate și schimbările care se produc la nivelul sistemului microbian”, a adăugat aceasta.

G.T.

Articole similare:

  1. 10 alimente care scad colesterolul
  2. vitMATINA Esti stresat? Anumite alimente te pot ajuta sa combati stresul
  3. Alimentele bogate in potasiu scad riscul de accident vascular cerebral si boli coronariene
  4. Schimbarea dietei, exercitiile fizice si mentale scad riscul de aparitei a unor boli ale creierului
  5. O dieta sanatoasa: 6 alimente pe care le evitam, desi ajuta la slabit

Tags:

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !