Alimente ce pot reduce nivelul de anxietate sociala

Persoanele nevrotice, precum si cele care sufera de un nivel ridicat de anxietate sociala, ar putea beneficia de efectele pozitive ale unor alimente comune, insotite de un program de exercitii fizice sustinut.

Alimentele fermentate ne ajuta la reducerea nivelului de anxietate, sunt de parere autorii studiului publicat recent in jurnalul de specialitate “Psychiatry Research”, conform spring.org.uk.

Alimentele fermentate ce fac parte din dieta occidentala includ: laptele, branza, iaurtul si painea. Beneficiile acestora sunt date de continutul lor in a carui alcatuire intra bacteriile sanatoase si probioticele.

“Cel mai probabil ca alimentele fermentate schimba in mod favorabil compozitia bacteriilor de la nivelul intestinului, iar sanatatea acestuia influenteaza gradul de anxietate resimtit de persoana in cauza. Este fascinanta legatura dintre microbiomul uman si sanatatea psihicului,” este de parere Prof. Matthew Hilimire, unul dintre autorii principali ai studiului.

La studiu au participat 700 de tineri adulti, care au fost rugati sa noteze alimentele pe care le consuma zilnic timp de o luna. Cercetatorii au analizat datele medicale ale acestora si corelat dieta lor zilnica cu programul de exercitii fizice efectuat de acestia, dar si cu nivelul de anxietate resimtit de fiecare participant.

“Principala constatare a studiului este ca persoanele care obisnuiau sa consume mai multe alimente fermentate aveau un nivel redus de anxietate sociala, dar aceste rezultate au fost privite din perspectiva pshihologica. Ceea ce inseamna ca persoanele nevrotice, care sunt mai predispuse unui nivel ridicat de anxietate, au inregistrat cele mai bune rezultate in urma unei diete alimentare din care fac parte alimentele fermentate,” a explicat Dr. DeVylder, autorul principal al studiului.

De asemenea, studiul arata ca persoanele care urmeaza un program de exercitii fizice au avut un grad mai scazut de anxietate sociala.

Cercetatorii intentioneaza sa conduca mai multe experimente pentru a sustine rezultatele acestui studiu.

“Cu toate acestea, daca ne bazam pe studiile efectuate pe animalele de laborator, dar si pe datele analizelor efectuate pe aceasta tema, se pare ca vorbim despre un mecanism cauzal. Studiile experimentale ar putea sugera sa adoptam terapiile obisnuite de tratare a anxietatii – precum medicamentele si psihoterapia – cu un regim alimentar din care fac parte si alimentele fermentate, insotit de un program de exercitii fizice,” a declarat autorul principal al cercetarii.

“Cercetarea noastra arata ca tinerii care sunt predispusi la un nivel crescut de anxietate declara ca se simt mult mai bine daca obisnuiesc sa consume alimente fermentate ce contin probiotice. Aceste rezultate evidentiaza faptul ca anxietatea sociala poate fi atenuata prin interventii nutritionale cu un risc scazut, desi este nevoie de cercetari suplimentare pentru a determina daca cresterea consumului de probiotice are un impact cauzal direct asupra nivelului de anxietate,” adauga Dr Jordan DeVylder.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Consumul de fructe si legume reduce nivelul de stres
  2. Consumul de cafea ar putea reduce nivelul inflamatiilor din organism, in special in cazul persoanelor in varsta
  3. Metode de a reduce nevoia de a manca alimente bogate in zahar
  4. Somnul odihnitor pe durata noptii, asociat unui nivel redus de anxietate
  5. Femeile sunt de doua ori mai predispuse episoadelor de anxietate, spre deosebire de barbati

Tags: ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !