Adevarul despre beneficiile a trei alimente sanatoase: cat de sanatoase sunt alimentele super-sanatoase?

Sunt fructele de avocado un pericol pentru mediul inconjurator? Ne pot ajuta goji sa traim mai mult? Sunt rodiile capabile sa vindece cancerul? Ideea ca alimentele s-ar imparti in trei categorii – sanatoase, nesanatoase si “super-sanatoase” – este atragatoare, dar daca lucrurile ar sta asa, atunci de ce ne-am mai schimba comportamentul alimentar, cand putem sa il corectam numai prin consumul frecvent de fructe goji sau de alte alimente ce intra in cea de-a treia categorie?

Sigur ca specialistii din domeniul nutritiei vorbesc despre aceste super-alimente ca fiind bogate in omega-3, avand proprietati anticancerigene si antioxidanti ce ne ofera o serie de beneficii pentru intregul organism, dar, cu toate astea, in anul 2011 Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentara (AESA) a revizuit cercetarile din domeniul nutritiei pe aceste teme, sugerand ca nu au fost gasite beneficii reale pentru sanatatea organismului in urma consumului de super-alimente, scrie theguardian.com.

Mai jos, examinam partile pro si contra a trei dintre cele mai cunoscute super-alimente aflate pe piata:

  • Avocado

Acest fruct, ce este intr-adevar o adevarata delicatesa atunci cand este copt, a devenit unul dintre cele mai populare alimente din Statele Unite ale Americii, fiind in ultimii ani la mare cautare. Si pentru ca cererea pe piata este din ce in ce mai mare, recoltele de avocado au atras atentia unor bande criminale din Mexic.

Daca stam sa analizam atat gustul, cat si continutul lui nutritional, aflam ca avocado este un fruct cu adevarat deosebit, fiind considerat un super-aliment datorita faptului ca este bogat in grasimi monosaturate, care ajuta la protejarea sistemului cardiovascular.

Insa acest tip de grasimi le putem obtine si din consumul de peste gras, nuci, ulei de masline, ulei de floarea-soarelui si din multe alte alimente ce nu sunt considerate, in general, ca facand parte din categoria super-alimentelor.

Mai mult decat atat, in ciuda faptului ca sunt bogate in grasimi bune, fructele de avocado au un continut mare de calorii, aproximativ 250 de calorii pe fruct, in functie de marimea acestuia.

Din studiile efectuate anterior pe aceasta tema s-a constatat ca fructele de avocado ar putea trata leucemia, dar extractul care ar ajuta in acest sens provine din samanta fructului, asa incat consumul fructului nu poate oferi avantajele precizate.

In plus, din evaluarile de mediu rezulta ca in prezent se fac defrisari pe regiuni foarte mari in Mexic pentru a face loc recoltelor de avocado, care incearca sa se ridice la nivelul cererii de piata. In California exista, in acest sens, o problema si mai grava. Asa incat, si in ceea ce priveste beneficiile pentru mediul inconjurator, avocado nu este cea mai buna alegere, avand in vedere si faptul ca fructele sunt grele, si prin urmare greu de transportat, cu atat mai mult cu cat acestea trebuiesc pastrate la rece pentru a nu se strica.

  • Rodii

Avand un gust dulce acrisor, rodiile se bucura de un public foarte larg. In ceea ce priveste beneficiile pentru sanatate, consumul de rodii, sau de suc natural din rodii, ar putea ajuta la reducerea colesterolului, imbunatatirea circulatiei sangvine, insa desi au fost efectuate studii in acest sens, dovezile nu sunt concludente. Mai mult decat atat, alte studii au sugerat ca rodiile ar putea fi secretul pentru incetinirea cancerului de prostata.

Nu putem fi surprinsi sa auzim despre aceste beneficii, intrucat se stie ca rodiile contin antioxidanti, iar consumul lor este, prin urmare, un avantaj pentru sanatatea organismului nostru, insa pentru a concluziona ca rodiile sunt un super-aliment ce trateaza cancerul, avem nevoie de doze cu mult mai mari de antioxidanti.

In ceea ce priveste sanatatea mediului inconjurator, cultivarea copacilor de rodii necesita apa la un nivel bine gestionat, asa incat afacerile cu rodii au lasat multi fermieri fara lucru in anumite zone de pe teritoriul Indiei.

  • Fructele de padure goji
Fructele goji au ajuns sa fie foarte apreciate in ultimii ani, datorita faptului ca alcatuiesc o gustare usoara, au gust acrisor si pot fi amestecate cu o varietate de alte alimente.
In ceea ce priveste beneficiile pentru sanatatea organismului, goji a jucat un rol central in medicina traditionala chineza de mii de ani, insa dovezile stiintifice care sa ateste beneficiile consumului de goji sunt, cu toate astea, destul de limitate.
Unele studii de specialitate arata ca medicina traditionala chineza, precum si cea europeana, este, in mare parte, o pierdere de timp, in timp ce alte studii arata ca goana dupa leacurile stravechi este daunatoare organismului uman al zilelelor noastre.
Desigur ca a consuma suc de goji sau fructele goji in combinatie cu alte alimente, nu ne face rau, dar nu exista nicio dovada
concludenta care sa sustina tratarea cancerului, a bolilor de inima si alte beneficii care sunt asociate consumului acestor fructe de padure. Iar faptul ca aceste fructe ar putea trata cele mai grele boli trebuie intotdeauna inteles pe fondul consumului unor doze mari de extract de goji, pe care organismul nostru nu le poate administra pe cont propriu in urma consumului de goji in cantitati limitate.
Sursa: The Guardian
G.T.

Articole similare:

  1. vitMATINA: Cat de sanatoase sunt alimentele congelate?
  2. Adevarul despre grasimea de pe abdomen
  3. Ce alimente ne fac fericiti
  4. 5 combinatii de alimente benefice pentru sanatate
  5. Care sunt beneficiile consumului de menta

Tags: , , , , , ,

2 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Ovidiu M
    Publicat la data de 1.9.2016, ora 12:14 am

    In ceea ce priveste fructele Goji ar fi trebuit, zic eu, mentionat ca nu sunt atat de pline de antioxidanti precum se spune, fiind un fruct cu un continut mediu din punctul acesta de vedere. Asa ca cine plateste bani grei pentru el, sper ca o face pentru ca ii place foarte mult gustul, pentru ca altfel iese pacalit. FYI, legenda cu fructele goji provine de la un produs vandut in stil MLM de Amway. Cine stie ce e MLM ar trebui sa fie lamurit acum in privinta validitatii afirmatiilor.

    Un super-aliment dpdv al antioxidantilor sunt afinele, conform cercetarilor din America. Ele au reiesit ca fiind fructul cu cei mai multi antioxidanti, cu mult in fata fructelor goji. Nu stiu daca americanii au coacaze sau nu, insa in Romania am vazut niste grafice ce comparau afinele si coacazele si aici coacazele au iesit deasupra afinelor. Daca studiul din state era unul publicat intr-o revista ISI, nu am nicio informatie privitoare la calitatea studiul facut in Romania.

  2. Comentariu scris de Pacient
    Publicat la data de 9.9.2016, ora 3:12 pm

    Foarte interesant articolul. Auzisem de goji, dar nu prea stiam ce e cu el. Multumesc de informatii!



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !