5 lucruri pe care nu ar trebui sa le facem inainte de somn

Pentru a respecta orele de odihna seara de seara trebuie sa facem mai mult decat sa ne bagam in asternuturi la ora potrivita. Sunt lucruri pe care le facem seara de seara, poate din confort sau din obisnuita de a petrece o parte din timpul liber facand activitatile care ne lipsesc peste zi, insa unele dintre ele ne impiedica sa avem parte de o odihna buna, necesara pentru organism. Iata care sunt cele 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le facem inainte de somn.


1. Sa nu utilizam dispozitive digitale: din ce in ce mai multe studii de specialitate sugereaza ca lumina emisa de ecranele dispozitivelor digitale impiedica creierul nostru sa elibereze hormonul melatonina, care regleaza ciclul starilor de somn si veche, asa incat ne este cu mult mai greu sa adormim in aceste conditii.

2. Sa nu bem alcool: desi multi oameni obisnuiesc sa consume un pahar de vin inainte de somn, avand impresia ca ii ajuta sa adoarma, cercetarile de specialitate sugereaza ca pe masura ce corpul metabolizeaza alcoolul consumat, devine din ce in ce mai agitat, asa incat ne este recomandat sa nu consumam alcool inainte de ora la care obisnuim sa ne culcam.

3. Sa nu consumam cafea dupa orele 17:00: consumata cu cel putin 6 ore inainte de ora de culcare, cafeaua ne poate perturba somnul. Conform unui studiu efectuat de cercetatorii americani persoanele care obisnuiesc sa consume cafea dupa orele 17:00 se odihnesc in medie cu o ora mai putin decat cele care nu consuma cafea dupa aceasta ora.

4. Sa nu consumam alimente bogate in grasimi: cercetarile sugereaza ca mesele luate la orele tarzii, inainte de culcare, pot afecta atat calitatea, cat si durata somnului, in special la femei. De asemenea, studiile arata ca alimentele bogate in grasimi scad faza de somn REM si ne fac somnul mai agitat.

5. Sa nu facem efort fizic: desi sunt multe persoane care obisnuiesc sa mearga la sala de fitness sau sa iasa la alergat in partea a doua din zi, specialistii recomanda sa evitam antrenamentele intense seara, deoarece temperatura corpului creste pe durata acestor exercitii si ne impedica sa ne relaxam pentru a ne pregati de odihna. In schimb, ne sunt sugerate antrenamentele relaxante specifice gimnasticii yoga, care na ajuta sa ne destindem.

Sursa: The Independent

G.T.

Articole similare:

  1. Zece lucruri pe care ar trebui sa le evitati atunci cand sunteti nervos
  2. Ce alimente trebuie sa consumam inainte si dupa ce facem activitate fizica
  3. Cinci lucruri pe care ar trebui sa le stiti despre colesterol
  4. Rutina de culcare. Ce trebuie sa faceti pentru un somn linistit
  5. Cinci motive pentru care ar trebui sa consumati cafea inainte de a merge la sala de fitness

Tags: , , , ,

3 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Qu
    Publicat la data de 20.4.2016, ora 9:33 am

    lol

    La 20:00-22:00 imi beau cafeaua. Intre timp, lucrez la PC.
    Pe la 02:00 trec la bere/vin cu cartofi prajiti si fac un pic de miscare.
    03:00-04:00 somn pana la 06:00.
    Apoi la munca.

    Si-s odihnit, perfect sanatos, n-am un gram de grasime.

    • Comentariu scris de lawl
      Publicat la data de 20.4.2016, ora 1:25 pm

      Sanatos si odihnit dupa doar 2-3 ore de somn pe noapte, asta sa crezi tu :)

  2. Comentariu scris de nenea
    Publicat la data de 20.4.2016, ora 3:40 pm

    @Qu, eu stau la bere si cartofi prajiti pana la 9:00 si la 6:00 ma duc la servici odihnit si sanatos. ce sa mai…



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !