5 greseli pe care le facem pe durata vizitei la medic

Conversatia medic-pacient este instrumentul de diagnosticare cel mai important, sunt de parere specialistii, dar de multe ori contextul este de asa natura incat comunicarea nu decurge ca la carte, fie din cauza timpului scurt alocat pacientilor, fie din vina lipsei de pregatire a celor din urma. Iata care sunt cele mai frecvente greseli pe care le facem atunci cand mergem la control, conform today.com.

1. Lipsa prioritizarii intrebarilor

Realizarea unei liste de intrebari pe care vrem sa le adresam medicului atunci cand mergem la control este un plan bun pentru ca vizita la medic sa fie satisfacatoare, insa unii pacienti adreseaza medicului prea multe intrebari, ceea ce inseamna ca timpul alocat vizitei este consumat ineficient, iar sansele ca acestia sa primeasca un raspuns util sunt mici. De aceea ni se recomanda sa prioritizam problemele pe care vrem sa le discutam cu medicul si sa il lasam pe acesta sa ne prezinte detaliile de care trebuie sa luam aminte pentru a ne imbunatati starea de sanatate.

2. Lipsa concentrarii asupra motivului vizitei

“Uni pacienti isi spun povestea incepand cu primii ani de viata, iar acest lucru nu face decat sa dauneze, intrucat se pierde timp valoros pe discutarea unor aspecte care, de cele mai multe ori, nu sunt relevante. Pe de alta parte, unii pacienti se asteapta ca istoricul lor sa fie deja cunoscut,” este de parere Dr. Danielle Ofri, profesoara de medicina in cadrul Universitatii din New York.

Doctorii vor sa auda problemele cu care se confrunta pacientii din descrierea proprie, dar pentru ca timpul este limitat, trebuie ca pacientii sa indentifice, inainte de vizita la medic, punctele cheie ce merita discutate pentru a primi cele mai bune sfaturi de specialitate.

3. Asteptarile nerealiste

Nu orice problema poate fi diagnosticata cu usurinta, iar unele aspecte nu sunt usor de observat. Multe dintre problemele noastre de sanatate sunt declansate de modul in care traim – dieta alimentara, programul de exercitii fizice, nivelul de stres – si de aceea pacientii trebuie sa fie constienti ca unele probleme de sanatate nu pot fi rezolvate printr-o simpla prescriptie medicala.

4. Lipsa informarii asupra efectelor secundare

Majoritatea medicamentelor au o lista lunga de efecte secundare, iar acest lucru se datoreaza faptului ca producatorii de medicamente sunt obligati prin lege sa includa pe lista toate efectele resimtite de pacientii care si-au administrat medicamentul in cauza si au raportat semnele observate. Doctorii nu ne ofera de fiecare data informatii cu privire la aceste aspecte si de aceea este bine ca pacientii sa nu neglijeze discutarea acestui subiect.

5. Solicitarea unui diagnostic exact

Stiinta diagnosticarii are punctele sale slabe si nu ne putem astepta ca doctorii sa prezica, indiferent de caz, cu acuratete modul in care va evolua boala pentru fiecare in parte. Pentru pacientii care se confrunta cu boli terminale, informatiile furnizate de catre doctori se refera la durata medie de viata de la momentul diagnosticarii si, desi cu totii speram la ce este mai bun, trebuie sa fim pregatiti moral si pentru cele mai grave scenarii si de aceea nu trebuie sa pierdem din vedere faptul ca diagnosticul nu poate fi, in toate cazurile, unul exact.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. 10 greseli pe care le facem cand ne spalam pe fata
  2. 3 dintre cele mai frecvente greseli pe care le facem la micul dejun
  3. 5 greseli frecvente pe care le facem in timpul verii
  4. De ce este important sa luam antibioticele pe intreaga durata recomandata de medic si ce se poate intampla in caz contrar?
  5. Care sunt indicatorii pentru un somn de buna calitate pe durata noptii

Tags:

Un raspuns

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de nimrod
    Publicat la data de 17.3.2017, ora 7:38 pm

    La asteptarile nerealiste se incadreaza si faptul ca atunci cand ii spui unui medic ca esti diabetic se face ca n-aude?



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !