5 alimente bogate in vitamina B12

Multi vegetarieni, precum si multi dintre cei care obisnuiesc sa consume cat mai putina carne, cauta alternative la produsele animale pentru a isi mentine greutatea optima si sanatatea cardiaca.

Motivele lor sunt intemeiate: prin comparatie cu persoanele care au o dieta alimentara bazata pe carne, vegetarienii si persoanele care evita carnea rosie au un nivel mai mic de colesterol si o tensiune arteriala mai mica, ceea ce se traduce in riscul redus pentru dezvoltarea bolilor de inima si a anumitor tipuri de cancer, conform  revistei de specialitate Harvard Health.

Dar daca dieta alimentara nu este alcatuita atent, lipsa consumului de carne poate declansa deficiente in organism a unor nutrienti importanti precum vitamina B12, ce este esentiala pentru sanatatea creierului. Deficitul de vitamina B21 este identificat prin semne precum oboseala, greata, slabiciune musculara si furnicaturi la nivelul membrelor.

Intrucat vitamina B12 se gaseste cel mai adesea in carne si produse de origine animala, unele persoane pot apela la suplimentele alimentare pentru a isi lua necesarul de nutrienti de care intregul organism are nevoie.

Iata ce alimente putem alege sa consumam pentru a obtine vitamina B12, daca alegem sa consumam cat mai putina carne, scrie prevention.com.

Cerealele

Incepeti ziua cu o portie sanatoasa de cereale cu continut scazut de zahar. Verificati eticheta produselor pentru a va asigura ca obineti cel putin 2,4 migrograme de vitamina B12 dintr-o singura portie, recomanda nutritionistii.

Laptele de vaca

Pentru unele persoane lactoza poate afecta sistemul digestiv, insa pentru cei ce pot tolera laptele este indicat sa nu il excluda din dieta, datorita substantelor nutritive precum proteine, calciu, fosfor, potasiu si vitamina B12. Numai o cana de lapte contine 1,2 micrograme de vitamina B12, iar doua cani pot satisface doza recomandata consumului zilnic.

Ouale

Un singur ou ne aduce un plus de proteine, dar si 0,6 migrograme de vitamina B12. Aceasta se regaseste in special in galbenus, asa incat este recomandat sa nu separati contintul acestuia. Pentru a beneficia de nutrientii necesari organismului, nutritionistii recomanda sa consuma ouale fierte.

Iaurtul grecesc

Ca si laptele, iaurtul grecesc contine o cantitate mare de proteine, dar si de vitamina B12, aproximativ 1,3 micrograme la o portie. Pe cat posibil, evitati sa consumati iaurturile in a caror compozitie intra indulcitori, iar pentru un plus de gust puteti sa adaugati fructe proaspete sau confiate.

Ciupercile Shiitake

Anumite tipuri de ciuperci, precum sunt ciupercile dehidratate shiitake, sunt o sursa semnificativa de vitamina B12. Desi ar trebui sa consumam multe ciuperci pentru a beneficia de necesarul de vitamina B12 pentru organism, putem sa le adaugam in dieta impreuna cu alte alimente ce reprezinta o sursa bogata in acest nutrient.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Persoanele cu deficit de vitamina D isi pierd memoria de 3 ori mai repede
  2. Zece alimente pentru un par sanatos
  3. Metode de a reduce nevoia de a manca alimente bogate in zahar
  4. vitMATINA Vitamina C poate imbunatati starea de spirit?
  5. Lipsa de vitamina B12. Cauze, simptome si tratament

Tags: , ,

Un raspuns

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Mishu
    Publicat la data de 15.6.2017, ora 5:52 am

    Articolul zice ca “prin comparatie cu persoanele care au o dieta alimentara bazata pe carne, vegetarienii si persoanele care evita carnea rosie au un nivel mai mic de colesterol si o tensiune arteriala mai mica, ceea ce se traduce in riscul redus pentru dezvoltarea bolilor de inima si a anumitor tipuri de cancer, conform revistei de specialitate Harvard Health.”. Nu inteleg ce este rau in asta…



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !