4 reguli pe care trebuie sa le urmam pentru a alege o paine sanatoasa: alba sau integrala?

In orice supermarket, sectiunea cu paine este extrem de variata de la paine alba, paine integrala, covrigi. Desi ne este clar ca nu toata painea este facuta la fel, este destul de greu sa facem alegerea cea mai sanatoasa. “Este important sa fim informati inainte de a pleca la cumparaturi, astfel incat sa stim ce cautam si ce inseamna diversii termeni de pe ambalaj”, precizeaza Katie Cavuto, dietetician.


Este bine de stiut ca nu trebuie sa ne temem de carbohidrati. Painea poate fi o aditie foarte nutritiva in dieta.

1. Painea integrala este solutia

Atunci cand alegeti painea, optati intotdeauna pentru varianta facuta din cereale integrale. Acest tip de paine contine fibre, proteine, vitamine si minerale, care sunt esentiale pentru organism, mentioneaza Keri Glassman, dietetician.

2. Cititi eticheta si alegeti produsul pe care scrie “100% cereale integrale”

Exista anumite tipuri de paine care par a fi din cereale integrale, dar care de fapt contin doar 51% dintre acestea.

3. Mai putine ingrediente= o paine mai buna

“Lipsa aromelor artificiale, a colorantilor si a conservantilor este, de asemenea, foarte importanta”, spune Cavuto, care ne sfatuieste sa evitam ingredientele “greu de pronuntat”.

4. Concentrati-va pe fibre

Fibrele sunt extrem de importante pentru dieta dumneavoastra. Fibrele sunt satioase, favorizeaza miscarile intestinale sanatoase si imbunatatesc sanatatea intestinului.

Sursa: Prevention

A.C.

Articole similare:

  1. Ar trebui sa mancam paine fara gluten? Care este parerea specialistilor
  2. Ghid pentru o viata sanatoasa: ce alimente nu trebuie sa ne lipseasca din bucatarie
  3. Cum sa urmam o dieta sanatoasa, eficienta si…constienta? Despre cele patru etape ale dietei sanatoase cu dr. Alin Popescu
  4. Patru reguli de aur pentru persoanele care vor sa slabeasca repede
  5. Sfaturi pentru o dieta sanatoasa care impulsioneaza fertilitatea

Tags: , , , , ,

6 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de CetateanulRoman
    Publicat la data de 19.9.2016, ora 12:29 pm

    Oare e chiar asa?
    Consumul de prduse de panificatie “100 integrale” duc la consumul mare de acid fitic (continut de facestea) ceea ce duce la anemie prin blocarea fierului. De asemnea un consum continuu de produse de panificatie cu fibre duce la sindromul colonului iritabil – fibrele respective irita colonul.
    Si mai e si efectul abraziv asupra dintilor….

    Mai bine piine si produse de panificatie rafinate, fara adaos de zahar, dar in cantitate mai mica

    • Comentariu scris de geo
      Publicat la data de 19.9.2016, ora 1:25 pm

      Poti sa dai linkuri la surse credibile de informatii pentru ce ai spus mai sus? Cam suspect sa recomanzi produse rafinate cand lumea stiintifica si medicala trage semnale de alarma cu privire la riscurile de cancer si diabet pe care le ridica. Pentru scaderea acestor riscuri se recomanda tocmai produsele integrale.

    • Comentariu scris de jjj
      Publicat la data de 19.9.2016, ora 2:25 pm

      Painea integrala ar putea cauza pietre la rinichi din cauza oxalatilor pe care ii contine. A se vedea aici: http://www.upmc.com/patients-visitors/education/nutrition/Pages/low-oxalate-diet.aspx si aici https://www.drugs.com/cg/low-oxalate-diet.html ca “whole wheat bread” e pe lista de alimente interzise. Asa ca nutritionistii ar trebui sa spuna si dezavantajele, nu doar avantajele painii integrale.

      • Comentariu scris de geo
        Publicat la data de 19.9.2016, ora 6:48 pm

        Reciteste articolele pe care le-ai dat exemplu si vei vedea ca ele se referea la cazuri de persoane care au pietre la rinichi sau care au un risc ereditar pentru aceasta afectiune. Daca e s-o luam asa, probabil ca pentru orice aliment sanatos exista boli in care e contraindicat. De exemplu banalele arahidele, care mie nu-mi fac rau, pot face rau unei persoane alergice la arahide, punandu-i viata in pericol.

        In timp ce painea integrala e contraindicata celor cu pietre la rinichi, painea alba e contraindicata TUTUROR (si bolnavi si sanatosi). In cazul particular al bolnavilor cu pietre la rinichi, painea alba s-ar putea sa fie raul cel mai mic, dar asta nu-l scuteste pe consumator de efectele ei negative (de asta se recomanda ca bolnavii s-o consume in cantitati mici).

  2. Comentariu scris de Dragos
    Publicat la data de 20.9.2016, ora 7:16 pm

    Sunt satul de atata integralitate in cereale. Vorbim de faina de cea mai joasa calitate, vanduta la cel mai inalt pret. Nu traim intr-o tara ce poate garanta ca faina integrala este ok. Macar la cea alba trebuie sa fie alba.
    Despre ce fibre vorbim? in faina integrala sunt fibre de foarte mici dimensiuni aceleea nu au un impact major asupra digestiei. De altfel fibrele in general doar ajuta digestiei, nu sunt obligatorii.
    E acelasi marketing pe trendul bio si sanatate ce se bazeaza pe incultura.

    • Comentariu scris de stargazer
      Publicat la data de 21.9.2016, ora 2:56 pm

      De unde ai tras tu concluzia ca e vorba de faina de proasta calitate vanduta scump ? Esti constient ca producatorii mari pot fi controlati si sanctionati daca nu respecta normele de calitate ? Ce intelegi tu prin fibre mici ? Cum ai stabilit ca nu au un impact major asupra digstiei ? Cum adica nu sunt obligatorii ? Parerile tale personale si speculatiile sunt in contradictie cu recomandarile oficiale in materie de nutritie sanatoasa. Fibrele fac mai mult decat sa ajute digestia, incetinesc golirea stomacului contribuind astfel la cresterea satietatii, sunt transformate in acizi grasi cu catena scurta care reprezinta energie pentru celulele intestinale, nu contribuie cu multe calorii, prevenind cresterea in greutate, incetinesc cresterea glicemiei, scad colesterolul, contin minerale, vitamine si fitonutrienti, scad riscul de cancer, diabet, boli cardiovasculare etc. Nu e vorba de marketing care se bazeaza pe incultura, ci de informatii cu caracter stiintific din sute de studii.
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4908315/



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !