Cum ne afecteaza menstruatia somnul si ce este de facut

Potrivit unui sondaj de opinie realizat de institutul National Sleep Foundation, aproximativ 70% dintre femei declara ca odihna de pe timpul noptii le este intrerupta in perioada menstruatiei din cauza simptomelor specifice, cum ar fi sensibilitatea sanilor, balonare, crampe si dureri de cap.


La inceputul fazei menstruale in organismul femeii are loc o scadere a nivelului de estrogen si o incetinire a metabolismului, ceea ce le determina sa fie mai somnoroase. Se stie ca scaderea estrogenului in corp cauzeaza o scadere a fazelor de somn REM (rapid eye movement) – care au loc in mod normal de patru sau cinci ori pe durata unei nopti. De asemenea, daca ciclul menstrual este dureros pot aparea si scaderi ale nivelului de fier din organism – o cauza posibila a sindromului picioarelor nelinistite.

Pe durata fazei foliculare a ciclului menstrual creierul semnleaza glanda pituitara pentru a genera hormonul de stimulare a folicului, ceea ce determina cresterea nivelului de estrogen. In aceasta perioada femeile s-ar putea simti mai stimulate si pline de energie, ceea ce poate duce la declansarea episoadelor de insomnie. De aceea, in timpul fazei foliculare femeile tind sa aiba un somn superficial, precum si o crestere a somnului REM spre finalul noptii, ceea ce poate face dificila trezirea de dimineata.

In timpul fazei luteale, in saptamana dupa ovulatie, hormonul progesteron creste din nou in organism, cauzand somnolenta si o temperatura ridicata a corpului. Ritmul cicardian, controlat de melatonina, este astfel afectat. Femeile se simt mai somnoroase, vor merge la culcare mai devreme si se vor trezi mai devreme. Metabolismul accelereaza in timpul acestei faze, asa ca este posibil sa apara pofta de mancare. De asemenea, somnul va fi si el de o calitate mai slaba decat in mod normal.

Iata ce este de facut, conform prevention.com.

- Creste aportul de lichide: acest lucru ajuta la eliminarea excesului de sodiu, care provoaca retentia de apa si balonarea inainte si in timpul menstruatiei. Scaderea disconfortului balonarii ne poate face somnul mai linistit.

- Administrarea suplimentelor alimentare si a vitaminelor: Intr-un studiu efectuat de compania farmaceutica Tums, cercetatorii au concluzionat ca administrarea a 1.200 de miligrame de calciu pe zi duce la o scadere cu 50% a simptomelor menstruale. Balonarea a fost redusa cu 36%, pofta de mancare cu 54%, iar simptomele psihologice cu 46%. In plus, calciul are proprietati sedative care pot imbunatati calitatea somnului.

De asemenea, studiile arata ca magneziul afecteaza starea de spirit prin stimularea nivelului de serotonina, neurotransmitatorul calmant al creierului. Atunci cand magneziul este combinat cu calciul, devine un bun relaxant muscular, ceea ce ajuta la diminuarea crampelor specifice ciclului menstrual.

Vitamina B6 ajuta la productia de serotonina, insa acest lucru este in functie de persoana; unele persoane au raportat ca vitamina B6 are un efect energizant.

- Eliminarea cafelei si a alcoolului: Dupa orele 14:00 este recomandat sa numai consumam cafea pentru a nu afecta calitatea somnului pe timpul noptii. Alcoolul trebuie, de asemenea, consumat cu masura si stopat cu circa trei ore inainte de somn pentru a nu afecta fazele de somn REM.

- Gimnastica aerobica si alergatul de dimineata ajuta la cresterea nivelului de melatonina si, in plus, la administrarea vitaminei D in mod natural, care este deosebit de importanta pentru producerea leptinei, hormonul care ne regleaza pofta de mancare. Toate aceste aspecte sunt deosebit de importante pentru o odihna buna pe timpul noptii.

Sursa: Prevention

G.T.

Articole similare:

  1. Lumina albastra emisa de telefonul mobil afecteaza vederea si somnul
  2. Lipsa somnului modifica “dramatic” organismul. Principalii 5 factori care afecteaza somnul
  3. Somnul este cea mai buna solutie pentru reducerea poftei de a consuma alimente de tip fast-food
  4. Somnul de pranz, asociat cu declansarea diabetului zaharat
  5. ​Patru mituri despre somnul copiilor

Tags: , ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !