3 dintre cele mai frecvente greseli pe care le facem la micul dejun

Micul dejun/ Foto: MorgueFile.com

Mic-dejunul este sursa de energie pentru intreaga zi, asa incat, indiferent cat de aglomerate ar fi diminetile, hrana nu trebuie sa lipseasca din prima parte a zilei, daca vrem sa avem avem un stil de viata sanatos. De asemenea, este important sa stim cum ne luam cel mai bine aportul de energie din alimentele indicate spre a fi consumate dimineata. Iata care sunt 3 dintre cele mai des intalnite greseli pe care le facem la micul dejun.

  • Prima greseala este cea mai grava si anume, sa sarim peste mic-dejun, in ideea ca asa reusim sa consumam mai putine calorii pe durata intregii zile. Ceea ce trebuie sa stim, insa, este ca rezultatul merge in sens invers planului nostru. Cercetatorii del a Imperial College London arata ca oamenii care nu consuma mic-dejun sunt mai predispusi sa consume alimente bogate in calorii de-a lungul zilei si cedeaza mult mai usor in fata tentatiilor culinare pe care, de altfel, planuiau sa le evite. Aceasta tendita duce la acumularea de grasimi si pune in pericol orice plan de urmare a unei diete de slabit.
  • O alta greseala este prepararea unui mic-dejun cu un continut bogat de zahar. Desi ideea de a manca o briosa la cafeaua de dimineata suna apetisant, poate ar fi mai bine sa optam pentru un mic dejun cat mai natural, incercand sa ne luam aportul necesar de zahar din fructe. In conformitate cu American Heart Association, femeile nu ar trebui sa consume mai mult de 6 lingurite de zahar pe zi. Pentru a respecta acest lucru nu trebuie sa evitam dulciurile in totalitate, dar putem, in schimb, sa optam pentru ciocolata amara si indulcitori naturali, precum mierea.
  • O alta greseala des intalnita in zilele noastre este mic-dejunul mult prea sarac in calorii. Fie ca este vorba de lipsa de timp, ori de aceeasi dorita des intalnita de a incerca sa pierdem in greutate, aceasta greseala reflecta lipsa de informare in privinta aportului caloric potrivit pentru mesele din fiecare parte a zilei. Simplu spus, expresia “mananca micul dejun ca un rege, pranzul ca un print, iar cina ca un cersetor” este cea mai importanta lectie pe care trebuie sa o avem in vedere, daca punem accentul pe stilul de viata sanatos. Astfel, cercetatorii israelieni au aratat, in urma unui studiu efectuat recent, ca femeile supraponderale care consuma mai multe calorii la mic-dejun decat la cina, pierd mult mai rapid in greutate, in special din zona taliei, decat cele care respecta un numar de calorii pe zi, dar le consuma intr-un mod dezorganizat.

Sursa: Time

G.T.

Articole similare:

  1. Cum slabim sanatos: 3 reguli de urmat la micul dejun
  2. 5 greseli frecvente pe care le facem in timpul verii
  3. vitMATINA Cele mai frecvente greseli de dieta care va pot periclita silueta
  4. Micul dejun ideal pentru arderea grasimilor
  5. De ce micul dejun este important pentru copii?

Tags: , , , ,

3 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!

  1. Comentariu scris de Valentin M.
    Publicat la data de 16.10.2015, ora 12:53 pm

    Exact opusul, despre lipsa importantei micului dejun, gasiti aici:
    http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2014/06/20/eating-breakfast-intermittent-fasting.aspx
    Si spre deosebire de articolul de mai sus, la sfarsit gasiti si o mica bibliografie, ca dovada ca nu au fost idei si statistici aparute din senin.

    Valentin.

  2. Comentariu scris de Maria
    Publicat la data de 18.10.2015, ora 6:39 pm

    Stiu principiul conform caruia micul dejun este cea mai importanta masa, dar ce faci cu copiii care nu vor sa manance pentru ca motaie pana trebuie sa iasa pe usa pentru a merge la scoala ??



Lasa un comentariu


Do NOT fill this !