10 obiceiuri sanatoase pentru o viata lipsita de stres

Ce este stresul? Stresul este raspunsul organismului la provocarile vietii, adica reactionam si ne adaptam la schimbari prin raspunsuri pe plan fizic, mental si emotional.

De aceea, stresul este o parte normala a vietii umane si nimeni nu il poate evita in totalitate. Multe dintre evenimentele care au loc in viata fiecaruia dintre noi pot fi factori cauzatori de stres, de aceea se impune sa ne formam obiceiuri sanatoase care ne pot ajuta sa facem fata stresului.

Cum ne afecteaza nivelul de stres starea generala de sanatate?

Corpul uman este conceput pentru a experimenta si reactiona la stres. In acest sens, stresul poate fi pozitiv – atunci cand, spre exemplu, in viata nostra se produce o schimbare in bine, cum ar fi obtinerea unui loc de munca dorit sau a unei promovari, caz in care nivelul de stres ne tine in alerta, gata pentru a face fata noilor provocari si a evita posibilele pericole; dar si negativ – atunci cand o persoana se confrunta cu o serie de provocari pe plan fizic sau psihic fara intervale de pauza, ceea ce duce la accentuarea tensiunii in corp si cresterea nivelului de stres.

Persoanele ce se confrunta cu astfel de situatii pot deveni suprasolicitate, ceea ce poate duce la scaderea nivelului de performanta si eficienta, dar si la aparitia problemelor de sanatate atat pe plan fizic, cat si pe plan psihic.

Desi o viata lipsita de stres in totalitate este aproape imposibila, cateva obiceiuri zilnice ar putea sa ne ajute sa administram cat mai bine nivelul de stres, pentru a evita consecintele negative ale stresului cronic. In acest sens, iata care sunt recomandarile specialistilor ce fac parte din organizatia The American Academy of Family Physicians, conform medicinenet.com.

1. Adopta un plan de exercitii fizice si mentine-l cu regularitate.

2. Asigura-te ca ai parte de un somn de buna calitate, de circa opt ore in fiecare noapte.

3. Alcatuieste-ti unui plan alimentar nutritiv pe baza unui orar fix si respecta-l.

4. Fa-ti un obicei din a iti intinde oasele, a respira profund si a invata sa te relaxezi, indiferent de momentul din zi in care te afli.

5. Traieste in prezent si nu iti face prea multe griji din probleme mici.

6. Pregateste-te in avans pentru provocarile ce pot aparea in viitor.

7. Mentine o atitudie pozitiva in fiecare zi.

8. Nu ignora aspectul social: inconjoara-te de prietenii care iti sunt alaturi.

9. Nu te suprasolicita si nu iti fie frica sa spui “nu”, atunci cand este necesar.

10. Stabileste-ti obiective realiste pentru viitor si respecta-ti planul pentru a reusi in tot ceea ce iti propui.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Schimbari ale stilului de viata: sapte obiceiuri sanatoase
  2. Dr. Rodica Cibea. Vara este anotimpul ideal pentru a ne construi obiceiuri alimentare noi si sanatoase
  3. 6 obiceiuri “sanatoase” care va ingrasa
  4. Obiceiuri sanatoase care pot fi realizate in mai putin de un minut
  5. 3 obiceiuri sanatoase pe care le poti face in mai putin de 1 minut

Tags: ,

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !