10 alimente pe care nutritionistii evita sa le consume

In fiecare zi suntem asaltati de tentatii culinare, iar studiile efectuate in domeniul nutritiei sunt presarate de informatii contradictorii cu privire la regimul alimentar potrivit pentru a pierde in greutate si a ne metine bunastarea intregului organism.

Pentru a simplifica drumul catre adoptarea unui stil de viata sanatos, putem urma cele mai bune exemple, adoptand obiceiurile alimentare practicate de catre nutritionisti. Iata care sunt principalele alimentele pe care dieteticienii le evita, conform nutritionistei Maya Feller, scrie doctoroz.com

1. Atat conservele de fructe, cat si bauturile racoritoare din comert
sunt de evitat, intrucat contin mult zahar, precum si sare in exces sau conservanti, fiind trecute de catre nutritionisti pe lista alimentelor nesanatoase. Putem opta, in schimb, pentru fructele proaspete si sucul din fructe proaspat stoarse.

2. Carnea procesata, mezelurile si carnea folosita la preparatele de tip fast-food contin foarte multa sare, sodiu, nitrati si conservanti. Pentru a reduce riscul dezvoltarii bolilor de inima si hipertensiunii arteriale trebuie sa evitam aceste alimente, este de parere Maya Feller. Daca vrem sa realizam gustari reci si sandvisuri putem opta pentru alimente precum humus, somon sau piept de pui gatit la cuptor sau pregatit pe gratar, insotite de salata de legume.

3. La micul dejun cerealele care contin indulcitori trebuie sa fie inlocuite cu cerealele integrale, ce nu depasesc limita admisa de 5 grame de zahar pe portie.

4. De asemenea, iaurtul inducit artificial trebuie inlocuit cu iaurt gresesc sau orice alt tip de iaurt ce respecta limita de 13 grame de zahar pe portie si nu contine indulcitori artificiali si aditivi. Unele iaurturi ce contin zahar se califica pentru categoria deserturilor si nu mai reprezinta, astfel, o alegere buna pentru un mic dejun sanatos.

5. Alimentele de tip fast-food sunt pe lista neagra a alimentelor interzise, fie ca este vorba despre pizza, hamburgeri, cartofi prajiti sau alte alimente prajite in ulei ce contin multe calorii.

6. Este de preferat sa evitam dulciurile, in special cele din comert, dar si alimentele dulci preparate in casa, precum clatitele, placintele sau produsele de patiserie.

7. Feliile gustoase de paine cu unt de arahide si adaos de fructe dulci trebuie consumate, de asemenea, in cantitati limitate intrucat contin multe calorii.

8. Batoanele proteice contin aditivi, au multe calorii si, de aceea, trebuiesc evitate. Putem opta, in schimb, pentru gustarile dintre mese alcatuite din amestec de seminte, alune, nuci si cereale integrale.

9. Retetele de pui umplut, desi gatite in casa, pot fi bombe calorice. Trebuie sa ne asiguram, in acest sens, ca mancarurile gatite sunt realizate cat mai curat, natural, fara a fi prajite in ulei si fara adaos de zahar sau sosuri ce contin indulcitori.

10. Este indicat sa evitam alcoolul, mai cu seama cocktailurile si alte tipuri de bauturi mixte, intrucat au un continut ridicat de zaharuri. Putem opta, in schimb, pentru un pahar de vin de calitate si este de preferat sa alegem dintre soiurile de vin alb.

Autor: G.T.

Articole similare:

  1. Opt alimente care va provoaca foame
  2. Alimente care te ajuta sa renunti la fumat
  3. Alimente cu proprietati anti-imbatranire care nu ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica
  4. Ce alimente dau dependenta?
  5. Alimente care lupta impotriva grasimilor

Tags:

Nici un comentariu

Momentan, articolul nu are nici un comentariu. Ai o parere? Fii primul care deschide discutia!

Lasa un comentariu


Do NOT fill this !